    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Ladowanie
    <ri2kbd$sku$1$Cav@news.chmurka.net>
    <5f451ac4$0$542$65785112@news.neostrada.pl>
    <ri3gvi$fk3$1$Cav@news.chmurka.net>
    <1...@g...com>
    <ri4soq$grp$1$Cav@news.chmurka.net>
    <5f46647e$0$17364$65785112@news.neostrada.pl>
    <ri5s7g$5nl$6$Cav@news.chmurka.net>
    <5f467d94$0$17345$65785112@news.neostrada.pl>
    <ri7es4$8g1$4$Cav@news.chmurka.net>
    <ria3nv$1k6$1$kolczan@news.chmurka.net>
    Date: Fri, 28 Aug 2020 09:08:18 +0200
    From: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .08.2020 o 07:12 Mirek Ptak <n...@n...pl> pisze:

    > Tu akurat muszę stanąć w obronie J . F . (odstępy specjalnie ;) )
    > 126km/h średniej jest nietrudne do osiągnięcia jeśli nie ma dużego
    > ruchu, a na 3 pasmówkach wręcz śmiesznie łatwe.

    Na krótkiej trasie - takiej 500-600km lub w Niemczech.
    Podnieś średnią o 126km/h jadąc z Wawy do Paryża, Rzymu, Chorwacji czy w
    dowolne miejsce oddalone o 1200-1700km od startu.

    > Za jeszcze niedawnych czasów, kiedy często jeździłem do Wuppertalu z
    > Gliwic bez problemu udawało mi się (nie specjalnie) osiągać regularnie
    > 130+ a kilkakrotnie 150+ średniej od tankowania do >tankowania. Były to
    > wyjazdy w czwartek rano tam i powrót w piątek - start około 13.

    średnia "od tankowania do tankowania" to nie jest średnia z trasy!
    Ja i inni piszą tu o sytuacji: wychodzę z domu do auta o 8.00, na miejscu
    jestem 20.00, - przejechałem 1200km - srednia wyszła 100km/h.
    Podniesienie o ~20km/h oznacza, że u celu byłem o 18.00 i jechałem 10h
    zamiast 12.
    Nie ma znaczenia, że na odcinku tej trazy miałem od stacji do stacji
    średnią 130km/h jak i tak całość jechałem 12h.
    J.F. napisał, że nie ma problemu podnieść średnią ze 100 do 126km/h na
    CAŁEJ TRASIE. To wg mnie jest możliwe ale na krótkiej trasie - takiej
    500-600km na niemieckich autostradach, gdzie jak masz farta i jedziesz
    autostradami bez remontu i poza sezonem wakacyjnym jest to możliwe i nie
    specjalnie trzeba się wtedy nawet napinać. Ale tylko tam i tylko na
    krótkich trasach.
    Większość wypadów wakacyjnych (o których są posty w tym wątku) jest jednak
    na południe, południowy wschód lub południowy zachód gdzie niekoniecznie
    masz 3 pasy przez 300km i zniesione limity na drogach.

    TG