  • 1. Data: 2011-06-03 06:55:47
    Temat: LX5 czy XZ-1
    Od: "Ryba" <t...@U...onet.pl>

    Witam

    Od pewnego czasu noszę się z zamiarem kupna nowej zabawki :)
    Już byłem zdecydowany na olka E-PL1, ale rozmiary i ciemny obiektyw
    mnie zniechęcił. Myślałem o podpięciu obiektywu 14-54 przez przejściówkę
    ale to znowu duże i nieporęczne.

    Już jestem prawie zdecydowany na Panasonica LX5 lub Olympusa XZ-1
    LX5 ma "szerszy" obiektyw, XZ-1 za to trochę jaśniejszy.
    Który ma wiecej zalet?

    Inne marki wykluczam, ponieważ mam lampe Metz 48 dedykowaną
    do oly/panas i być może czasami ją użyję. Mam nadzieję, że lampa
    współpracuje z tymi maluchami?

    Ryba

  • 2. Data: 2011-06-03 07:32:06
    Temat: Re: LX5 czy XZ-1
    Od: Bronek Kozicki <b...@s...net>

    On 03/06/2011 07:55, Ryba wrote:
> [...]
    > Już byłem zdecydowany na olka E-PL1, ale rozmiary i ciemny obiektyw
    > mnie zniechęcił. Myślałem o podpięciu obiektywu 14-54 przez przejściówkę

    kup z jakimś naleśnikiem

    B.

  • 3. Data: 2011-06-03 07:49:24
    Temat: Odp: LX5 czy XZ-1
    Od: "Ryba" <t...@U...onet.pl>

    Użytkownik "Bronek Kozicki" <b...@s...net> napisał w wiadomości
    com...

    > kup z jakimś naleśnikiem

    Nigdy nie miałem aparatu z obiektywem stałoogniskowym.
    I jakoś nie widze się w takim rozwiązaniu :)

    Ryba

  • 4. Data: 2011-06-03 08:24:50
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2011-06-03 09:32, Bronek Kozicki pisze:
    > kup z jakimś naleśnikiem

    Ciężko znaleźć naleśnik o świetle 1.8 :)

    Żaden z tych aparatów nie ma wyraźnej przewagi. Niewyraźną ma panas
    (ciekawsza obsługa i lekko lepsza jakość). Ogniskowe - co kto woli.

    --
    pozdrawia Adam
    /sukces w życiu? - znaleźć stałą przyjemność, do której jest z czego

  • 5. Data: 2011-06-03 09:50:46
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 3 Jun., 08:55, "Ryba" <t...@U...onet.pl> wrote:
> [...]
    > Już byłem zdecydowany na olka E-PL1, ale rozmiary i ciemny obiektyw
    > mnie zniechęcił. Myślałem o podpięciu obiektywu 14-54 przez przejściówkę

    w zasadzie moznaby rzucac koscia.
    jak kazda zabawka , ma to do siebie ze sie znudzi i bedziesz szukal
    nastepnej.

    mam cyferki kompaktowe zarowno panasa jak i olympa choc inne modele
    porownywalne , tendencyjnie jednak srednio maly plus dla panasa.

    w tym konkretnym przypadku decydowalbym sie na panasonika ze wzgledu
    na lampe blyskowa , ktora moze oddac nieocenione uslugi w przypadku
    gorszego oswietlenie , czy rozjasnienia cieni.
    to powazny argumnet dla kompaktow.

  • 6. Data: 2011-06-03 19:36:40
    Od: Bronek Kozicki <b...@s...net>

    On 03/06/2011 09:24, Janko Muzykant wrote:

    > Ciężko znaleźć naleśnik o świetle 1.8 :)

    Panasonic 1.7/20mm

    B.

  • 7. Data: 2011-06-03 20:34:01
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2011-06-03 21:36, Bronek Kozicki pisze:
    > Panasonic 1.7/20mm

    No... i tyle chyba.

    --
    pozdrawia Adam
    /gdy już grzeszysz, to przynajmniej się z tego ciesz/

  • 8. Data: 2011-06-04 14:44:22
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "XX YY" <f...@g...com> wrote in message
    b.googlegroups.com...

> [...]
    > na lampe blyskowa , ktora moze oddac nieocenione uslugi w przypadku
    > gorszego oswietlenie , czy rozjasnienia cieni.

    A o co chodzi konkretnie z tym fleszem? Bo XZ1 też ma flesza... Nie kumam.