  • 11. Data: 2010-05-17 16:50:34
    Temat: Re: LIM
    Od: Verox <a...@b...veroxsystems.com>

    On Mon, 17 May 2010 10:47:13 +0200, Wampir Energetyczny napisał:

    > prawda. znajomy deweloper mowil mi, ze przy okazji nowej inwestycji
    > (robienia dziury pod budynek) koparka przeciela kabel z pradem. prad
    > ktory plynal kablem byl na tyle duzy, ze stopilo jeden zab w lyzce
    > koparki. teraz najlepsze: kabla nie ma na planach, do awarii nikt nie
    > przyjechal, prad wszedzie jest, a zaklad energetyczny twierdzi ze to nie
    > ich.

    U nas podczas kopania dziury pod staw hodowlany koparka wyrwała kabel (jakieś
    2.5 m pod ziemią), którego też nie było na żadnych planach. Wojsko było w 30
    min od przerwania kabla...

    --
    [tomek <at> sikornik <dot> net] vy 73! de SP9UOB

  • 12. Data: 2010-05-17 17:05:06
    Od: Olek <o...@p...onet.pl>

    On 17.05.2010 16:00, Łukasz Jagiełło wrote:

    > http://dl.dropbox.com/u/133846/awaria_w_bydgoszczy/z
    dj004.jpg

    Na tym zdjęciu widać prawidłową konstrukcję pomostu chodnikowego na
    moście - prefabrykowane betonowe elementy, wewnątrz z otworami na różne
    kable, na wierzchu asfalt lany - tego materiału grubiej nie trzeba
    wbudowywać niż pokazano na tym zdjęciu.
    Jak widać wykonawca przyszedł ciąć na oślep, bez rozpoznania jak jest to
    wszystko jest skonstruowane.
    Albo dostał projekt, którego opracowanie w przetargu, przeprowadzonym w
    pełnej zgodności z obowiązującymi przepisami prawa zamówień publicznych,
    wygrało "najtańsze" biuro.
    --
    Olek

  • 13. Data: 2010-05-17 17:09:29
    Od: Łukasz Jagiełło <L...@p...in.heaven>

    Dnia 17.05.2010 Olek <o...@p...onet.pl> napisał/a:
> [...]
    > Albo dostał projekt, którego opracowanie w przetargu, przeprowadzonym w
    > pełnej zgodności z obowiązującymi przepisami prawa zamówień publicznych,

    Ja nie wnikam kto zawinił, ale jak widać wiele cm nie trzeba było żeby
    to uciąć.

    Narzędzie zbrodni nie było jakoś mega głębokie:
    http://dl.dropbox.com/u/133846/awaria_w_bydgoszczy/z
    dj017.jpg

    --
    Pozdrawiam,
    Łukasz Jagiełło

  • 14. Data: 2010-05-17 17:12:22
    Od: Olek <o...@p...onet.pl>

    On 17.05.2010 18:50, Verox wrote:

    > U nas podczas kopania dziury pod staw hodowlany koparka wyrwała kabel (jakieś
    > 2.5 m pod ziemią), którego też nie było na żadnych planach. Wojsko było w 30
    > min od przerwania kabla...

    Wojskowych kabli na planach nie ma. Nie wiem wiem jak teraz, ale jeszcze
    niedawno się chodziło z projektem swojej "dziury" do wojskowego i on
    mówił czy "nie koliduje". Ale jak "kolidowało" to też nie mówił z czym ;)
    Kopanie "dziury" bez uzgodnienia od wojskowego to był błąd formalny.
    --
    Olek

  • 15. Data: 2010-05-17 17:58:14
    Od: Jawi <t...@p...pl>

    W dniu 2010-05-17 16:00, Łukasz Jagiełło pisze:

    > http://dl.dropbox.com/u/133846/awaria_w_bydgoszczy/z
    dj004.jpg

    > Sam piszesz głupoty.

    Ale to most. Na mostach takie rzeczy to normalna rzecz. Teraz są często
    rury podwieszane na zewnątrz. Remont mostu to nie przebudowa ulicy, są
    odpowiednie wymogi. Wina w tym wypadku wykonawcy a nie ułożenia kabli,
    zresztą to nie jakaś "sztuka", tylko widać odpowiednie betonowe elementy
    kanalizacji.
    Te zdjęcia to chyba na mostowej? Nie jestem pewien, ale chyba też
    pamiętam to albo bardzo podobne zdarzenie:) Masz inne fotki z tej
    awarii? :))

  • 16. Data: 2010-05-17 18:02:05
    Od: Marek Giżyński <_...@g...pl>

> [...]
    > Te zdjęcia to chyba na mostowej? Nie jestem pewien, ale chyba też
    > pamiętam to albo bardzo podobne zdarzenie:) Masz inne fotki z tej

    Zapraszam na Pudelka - przeciez napisales, ze Lukasz pisze glupoty...

    m.

  • 17. Data: 2010-05-17 18:35:55
    Od: Łukasz Jagiełło <L...@p...in.heaven>

    Dnia 17.05.2010 Jawi <t...@p...pl> napisał/a:
    > Te zdjęcia to chyba na mostowej? Nie jestem pewien, ale chyba też
    > pamiętam to albo bardzo podobne zdarzenie:) Masz inne fotki z tej
    > awarii? :))

    Tak to ul. Mostowa, koncówki od 001 do 029 w linku.

    ps. Zdjęcia nie są mojego autorstwa i nie wiem kto je robił.

    --
    Pozdrawiam,
    Łukasz Jagiełło

  • 18. Data: 2010-05-17 19:23:40
    Od: Jawi <t...@p...pl>

    W dniu 2010-05-17 20:02, Marek Giżyński pisze:
    > Zapraszam na Pudelka - przeciez napisales, ze Lukasz pisze glupoty...

    Rozumiem, że wszystko przeczytałeś.

  • 19. Data: 2010-05-17 19:47:20
    Od: Jawi <t...@p...pl>

    W dniu 2010-05-17 20:35, Łukasz Jagiełło pisze:

    > Tak to ul. Mostowa, koncówki od 001 do 029 w linku.
    >
    > ps. Zdjęcia nie są mojego autorstwa i nie wiem kto je robił.

    Dzięki, byłem tam:)Ale zdjęcia mi jakoś nikt nie zrobił... Sprawa
    światłowodu była jeszcze inna. Cwaniczkowanty wykonawca przeciął kable,
    m.in. światło wiem, że Tepsy i telewizji jakiejś. Wyciągnął na wierzch i
    przysypali ponownie. Odgrzebali i właściciel wykonawca jakiegoś radcę
    prawnego ze swojej siedziby wołał co miał paragrafami porzucać i
    udowadniać, że kable były przykryte trawnikiem. Znajomy dokumentację
    uzgadniał, ale opowiadał jak dziennikarz się zjawił i jakie padały
    pytania, jakby pentagon położyli.
    Sorry za pudelka, myślałem, że o tamtej sprawie` pisałeś, też z
    Bydgoszczy była.

  • 20. Data: 2010-05-17 19:57:02
    Od: "Wiesław Żurek ...::: zVID :::..." <a...@z...net>

> [...]
    > koparki. teraz najlepsze: kabla nie ma na planach, do awarii nikt nie
    > przyjechal, prad wszedzie jest, a zaklad energetyczny twierdzi ze to nie

    Jak znam życie to był to kabel energetyczny z jakiejś pętli awaryjnej.
    Dopiero jak coś podstawowego walnie, to energetyka sobie przypomni o nim :)