  • 1. Data: 2015-08-18 23:34:10
    Temat: Kwestia dolno-górnej kompatybilności SATA 1/2/3
    Od: " \(c\)RaSz" <N...@p...onet.pl>

    Mam powoli dojrzewającą potrzebę zmiany jednego z kompów na nowszy, muszę
    z-migrować dane, no i pojawia się pytanie jak w tytule: czy nowy kontroler
    obsłuży dysk w starszym SATA, no i odwrotnie: czy gdy nowszy dysk (np. SATA III)
    podepnę do kontrolera "jedynki", to talerzowiec się "zniży" do jej wymagań? Jak
    to jest między 1, 2 a 3-cią generacją SATA?

    --
    Nie oczekuj, iż rząd uzna, że warto wesprzeć także i Ciebie. Są w tym "porządku
    dziobania" ludzie, na których rządowym decydentom - zależy ZNACZNIE bardziej.

  • 2. Data: 2015-08-19 07:39:32
    Od: "ggs" <ggs_@_konto.pl>

    " (c)RaSz" <N...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
    > podepnę do kontrolera "jedynki", to talerzowiec się "zniży" do jej wymagań? Jak
    > to jest między 1, 2 a 3-cią generacją SATA?

    Bez problemu , o ile to nie jest jakis starszy chip VIA. Dobrze ze juz ich nie
    ma....

  • 3. Data: 2015-08-19 10:01:28
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    On 2015-08-18 23:34, (c)RaSz wrote:

> [...]
    > podepnę do kontrolera "jedynki", to talerzowiec się "zniży" do jej wymagań? Jak
    > to jest między 1, 2 a 3-cią generacją SATA?

    Na niektorych kontrolerach SATA1 trzeba bylo zapiac na dysku SATA2
    zworke aby wymusic ten tryb i dysk byl widziany przez kontroler.

    --

    memento lorem ipsum