  • 61. Data: 2020-03-29 15:23:31
    Temat: Re: Kwarantanna 2
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Wymieniłeś zawody podwyższonego ryzyka. Ludzie teraz je wykonujący powinni zostać
    wybrani z grupy obniżonego ryzyka, czyli młodzi, i mieć więcej zapłacone za pracę.
    Jeśli nie potrafią tego sobie załatwić to znaczy że idioci. Jak chcesz znać dane
    odnośnie osób które przeszły w sposób bezobjawowy albo przy nietypowych objawach
    takie jak zapalenie spojówek albo ból głowy. Znalezienie takich ludzi wiąże się z
    wysłaniem innych którzy mogą się zarazić i przez kilka dni przenosic chorobę dalej.
    Jak będą zalecenia WHO i będą stosowne testy to po pięciu latach będzie znana liczba
    osób które zachorowały, pod warunkiem że choroba zostawi jakieś wykrywalne ślady.

  • 62. Data: 2020-03-29 15:56:08
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Jest dwóch budzików czy jeden z rozdwojeniem jaźni? Jeden martwił się o kurierów i
    sprzedawców bo mogą mieć kontakt z chorymi, chociaż ja bym się martwił tym ile osób
    może zarazić chory kurier. A drugi Budzik twierdzi że można zabezpieczyć prostymi
    środkami ludzi z grup podwyższonego ryzyka. I żeby taka przemiana dokonała się w
    przeciagu tygodnia to bym się nie dziwił. Ale ona dokonała się w czasie poniżej
    minuty.

  • 64. Data: 2020-03-29 16:59:59
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

> [...]
    > podwyższonego ryzyka. I żeby taka przemiana dokonała się w przeciagu
    > tygodnia to bym się nie dziwił. Ale ona dokonała się w czasie

    Po prostu nie zrozumiałes o czym mowiłem.

    --
    Pozdrawia... Budzik

  • 63. Data: 2020-03-29 16:59:59
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    > Wymieniłeś zawody podwyższonego ryzyka. Ludzie teraz je wykonujący
    > powinni zostać wybrani z grupy obniżonego ryzyka, czyli młodzi, i
    > mieć więcej zapłacone za pracę.

    ROTFL
    Ty po prostu nie masz pojecia o tym co mowisz.
    Chcesz powiedziec, ze ktos miałby teraz zatrudniac nowych kurierów, uczyc
    ich pracy i wysyłac w teren?

    Kto miałby ich zatrudniac, robic nabór itp?
    Czym mieliby jezdzic?

    Co ze starymi kurierami?

    O ile wiecej płaciłbys tym nowym?

    Pomijam juz to ze o tych zawodach wspomniałem w kontekscie roznoszenia
    wirusa ktorego to roznoszenia boisz sie w przypadku osób pobierajacych
    probki...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    ...i to by było na tyle

  • 65. Data: 2020-03-29 17:08:00
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Raczej Ty nie rozumiesz co napisałeś. W przeciągu minuty dwa praktycznie przeciwne
    sobie wpisy dałeś. Tak się kończą próby dowalenia przeciwnikowi jak się nie myśli.
    Mam rację że nie myślałeś?

  • 66. Data: 2020-03-29 18:45:11
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia 29 Mar 2020 10:29:53 GMT, Budzik napisał(a):
> [...]
    > pozostałe".
    > Bo jezeli w Polsce mamy srednio 1100 zgonów dziennie i ta liczba nie
    > rosnie to znaczy ze jest ok. Ale jeżeli mamy zgonów dziennych zauwazalnie
    > wiecej?
    >
    > Oczywiście taka sama watpliwośc dotyczy wszystkich innych Panstw.
    >
    > I zeby była jasnosc - ja nie martwie sie tylko o niedoszacowanie zgonów
    > covid. Ja sie martwie o dodatkowe zgony zwiazane ze: stresem, zmiana
    > trybu zycia, niewydolnoscia słuzby zdrowia, brakiem srodków do zycia itp
    > itd.
    >
    > IMO byłaby to bardzo ciekawa statystyka.

    Przyjdzie nam na nia troche poczekac, a moze sie nawet nie doczekamy
    ... musial bys chyba PESEL poprosic o wyliczenie.

    GUS to chyba miesiacami bedzie liczyl, albo kwartalnie czy rocznie.

    > A ze nie uwazam sie za jakos ponadprzecietnie inteligentnego to mysle
    > sobie ze dziennikarze tez na to wpadli. Pytanie czy nie udało im sie
    > otrzymac danych czy moze je dostali i boja sie pokazac?

    A co sie maja bac.

    Masz jeszcze statystyki cmentarne, ale to IMO trzeba poczekac na
    uzupelnienie wpisow, no i pozbieranie w skali kraju bedzie trudne.

    > TEn strach moze tez wynikac z dwóch spraw: jest zle i boja sie paniki
    > albo jest dobrze i boją się jeszcze wiekszego rozluznienia. A moze po
    > prostu nie ma tematu i dane sa wiarygodne?

    Na razie chyba nie ma tematu.

    J.

  • 67. Data: 2020-03-29 18:54:57
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 29-03-2020 o 18:45, J.F. pisze:

> [...]
    >
    > Masz jeszcze statystyki cmentarne, ale to IMO trzeba poczekac na
    > uzupelnienie wpisow, no i pozbieranie w skali kraju bedzie trudne.

    Jakaś podstawa tego twierdzenia?
    Bo ja mam dokładnie te same podejrzenia co Budzik.

  • 68. Data: 2020-03-29 18:55:46
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 29 Mar 2020 00:33:07 -0700 (PDT), Przemek Jedrzejczak
    napisał(a):

    > Nie było ? Nonsens.
    >
    > https://zdrowie.wprost.pl/koronawirus/na-swiecie/103
    07814/koronawirus-we-wloszech-ponad-40-tys-osob-zlam
    alo-zasady-kwarantanny.html

    > Niemcy nie mają lekarstwa ale kwarantanna jest przestrzegana.
    > Hiszpanie i Włosi mają to w dupie i padają jak muchy. Przypadek ?

    Niemcy moze i kwarantanny przestrzegaja, ale przeciez od niedawna
    dopiero ja maja.

    No i tu sie te testy przydaja, bo wiadomo kto ma wirusa, a kto tylko
    podejrzany.

    J.

  • 69. Data: 2020-03-29 18:59:58
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    > Raczej Ty nie rozumiesz co napisałeś. W przeciągu minuty dwa
    > praktycznie przeciwne sobie wpisy dałeś. Tak się kończą próby
    > dowalenia przeciwnikowi jak się nie myśli. Mam rację że nie
    > myślałeś?

    wyjasniłem ci pod tamtym postem.
    Mowiłes ze nie mozna zbierac probek po ludziach bo ci co badaja -
    roznosiliby wirusa.
    Wiec zapytałem czy kurierzy itp nie roznoszą...

    A to ze słuzby medyczne pobierajace probki moga sie w miare łatwo
    zabezpieczyc, duzo łatwiej niz kureirzy czy obsluga sklepu to jest dla
    kazdego jasne. Raz dlatego, ze sa do tego przeszkoleni, dwa ze ich
    kontakt z pacjentem moze byc bardzo krotki, trzy dlatego ze pobranie
    probki wymazu nie jest jakos bardzo skomplikowane czy obciazajace.

    Wyobrazasz sobie kureria ktory ma 100 dostaw dziennie zeby chodził w
    skafandrze ochronnym albo w masce albo nawet zeby zakładał przy kazdej
    dostawie nowe rekawiczki i przed kazda wizyta dezyfekował rece?

    ale podoba mi sie twoja radosc jak juz ci sie wydawało ze mozesz mi
    zarzucic niekonsekwencje.

    BTW jak tam powietrze w Łodzi dzisiaj?

    --
    Pozdrawia... Budzik

  • 70. Data: 2020-03-29 19:23:32
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2020-03-29 11:57, Janusz wrote:

    > Ale to oni+ ta 16 latka + 21 latka z angli pokazuje jak dzisiaj młodzi
    > ludzie źle się żywią i nie uprawiają żadnego sportu, ten wirus mówi
    > sprawdzam dla ich układów odpornościowych i widać że jest z tym źle.
    > A wystarczy spacer taki trochę bardziej intensywny żeby znacznie
    > podnieść odporność.

    Ja spaceruję Twizy.