  • 11. Data: 2009-04-11 20:14:47
    Temat: Re: Kupno na firme enduro (Yamaha WR 250 R/F) a podatek VAT ?
    Od: Andrzej Luczak <a...@s...akcent.pl>

    Leszek Karlik pisze:

    > USTAWA z dnia 22 maja 2003 r.
    > o ubezpieczeniach obowiązkowych, Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym
    > i Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych
    > (Dz. U. z dnia 16 lipca 2003 r.)

    Dziękuję za precyzyjną odpowiedź, skorzysta z niej pewnie również
    deFresz :-)

    > - ustalana przy zastosowaniu kursu średniego ogłaszanego przez Narodowy
    > Bank Polski według tabeli kursów nr 1 w roku kontroli.

    Bardzo istotny konkret, czyniący Twoją poprzednią wypowiedź precyzyjną
    Winowajcy złapani pod koniec 2008 mogą być zadowoleni z dobrego przelicznika

    > No owszem. W języku polskim istnieje słowo "euro".

    Wspominając o tej ustawie z 1999roku, określającej pewne standardy
    ochrony "polskości", sądziłem że władza bez odpowiednich zapisów
    prawnych przesiąknieta jest duchem ochrony dóbr narodowych. Własna
    waluta była takim elementem cenionym przez wieki, choćby po roku 1919
    przy wprowadzaniu w zaborach złotówki. Myliłem się. Chyba że jednak są
    jednak uregulowania w tej kwestii. Ustawodawca nie ma nic przeciw umowom
    o pracę z wynagrodzeniem określanym w euro?. Duży może więcej?

    > Wiesz, jeżeli nie wiesz, co jakieś słowo znaczy, to może go nie używaj?
    Zupełnie nie potrzebna ironia, wątpliwości moje dotyczą pisowni

    --
    AL F650 & LC4

  • 12. Data: 2009-04-11 20:39:43
    Od: "Leszek Karlik" <l...@h...pl>

    On Sat, 11 Apr 2009 22:14:47 +0200, Andrzej Luczak
    <a...@s...akcent.pl> wrote:

    [...]
    > Wspominając o tej ustawie z 1999roku, określającej pewne standardy
    > ochrony "polskości", sądziłem że władza bez odpowiednich zapisów
    > prawnych przesiąknieta jest duchem ochrony dóbr narodowych.

    Ta ustawa ma 9 stron, przejrzyj sobie, o złotówkach nic nie ma. :-)

    > Własna waluta była takim elementem cenionym przez wieki, choćby po roku
    > 1919 przy wprowadzaniu w zaborach złotówki.

    Na litość. To, że przez wieki własna waluta była cenionym elementem
    narodowości
    nie oznacza, że dalej jest, nie żyjemy w 19 wieku, tylko w 21. Jakoś
    perspektywa
    przejścia na Euro jako walutę państwową nie powoduje, że wszystkich
    proponentów
    wyzywa się od antypolskich zdrajców w mainstreamowych mediach i nie jest
    jakoś
    sprzeczna z ustawami.

    [...]
    > Zupełnie nie potrzebna ironia, wątpliwości moje dotyczą pisowni

    Nieno, chodzi mi raczej o to, co ma spread do rzeczy? Spread to kwestia
    tego, że bank nabywa walutę po jednym kursie a klient płaci za nią po
    innym, przy umowach kredytowych w obcym języku to jest istotne, ale nie
    przy czymś takim jak cena określona w euro.

    Nie ma czegoś takiego jak "spread" przy, na przykład, umowie
    kupna-sprzedaży
    z ceną podaną w euro, umowie o pracę itd. czy zakupie czegoś na angielskim
    ebayu. Wspominanie o nim przy mandatach z wysokością podaną w euro jest
    równie
    sensowne co zastanawianie się "co z głośnym ostatnio spreadem przy
    przejściu
    Polski ze złotówki na euro?".

    Jak się czepiać, to z sensem. :->

    Leslie
    --
    Leszek 'Leslie' Karlik

  • 13. Data: 2009-04-11 21:28:33
    Od: Andrzej Luczak <a...@s...akcent.pl>

    Leszek Karlik pisze:

    > Jak się czepiać, to z sensem. :->
    Odpowiem tylko na ten fragment. Czemu dyskusję w tym wątku (w innych
    również?) traktujesz jak walkę. Zabrałeś głos, by poprawić przekazaną
    informację (przypomnę 500euro kary- Kuba (aka cita) ), otrzymując od
    niego pochwałę
    >a to mnie douczyleś ;)

    Ze swej strony zadałem pytania, NIE umieszczając żadnych znaczków typu
    ;-) jak u poprzednika
    > Po precyzji kwot zakładam, że cytujesz dane z oficjalnego polskiego
    > dokumentu

    Odpowiadając na nie, kwoty i procenty napisane z głowy- (rozumiem i
    podziwiam taką wiedzę siedzącą w głowie- piszę bez żadnych " ;-) ")
    >Dla braków poniżej 14 dni jest 50%, poniżej 3 dni chyba 30% (ale
    >głowy nie dam), a podstawowa stawka dla motocykla ("pozostałe
    pojazdy") >to 100 euro a nie 500.
    >Czyli za brak OC dla motocykla przez 1-2 dni płacimy mandat w
    wysokości >30 euro,

    mogłeś doprecyzować informacje o grożących karach
    >1) 20 % opłaty w wysokości określonej w ust. 2 pkt 1 - w przypadku
    >gdy okres ten nie przekracza 3 dni;

    i jak naliczanych
    >2. Wysokość opłaty ...
    >ustalana przy zastosowaniu kursu średniego ogłaszanego przez Narodowy
    >Bank Polski według tabeli kursów nr 1 w roku kontroli.

    W efekcie dyskusji potencjalnie zainteresowani otrzymali od Ciebie
    wyczerpującą informację na ten temat. Skąd więc ten wojenny nastrój,
    jeszcze w okresie przedświątecznym?.
    --
    AL F650 & LC4

  • 14. Data: 2009-04-11 22:04:20
    Od: "Leszek Karlik" <l...@h...pl>

    On Sat, 11 Apr 2009 23:28:33 +0200, Andrzej Luczak
    <a...@s...akcent.pl> wrote:

    [...]

    > Odpowiem tylko na ten fragment. Czemu dyskusję w tym wątku (w innych
    > również?) traktujesz jak walkę.

    Bo to Usenet! Tu się nie dyskutuje, tu się walczy ;-)

    Innymi słowy, taka stylistyka, nie przejmuj się. :-)

    [...]
    > Odpowiadając na nie, kwoty i procenty napisane z głowy- (rozumiem i
    > podziwiam taką wiedzę siedzącą w głowie- piszę bez żadnych " ;-) ")

    Nie ma co podziwiać, miesiąc temu odkryłem że OC skończyło mi się 10
    dni wcześniej i miałem chwilę paniki zanim doczytałem że umowa się i
    tak przedłuża z automatu.

    No i wtedy wyguglałem ile będę musiał zapłacić za 10 dni bez OC,
    jakoś perspektywa mandatu z UFG nieźle utrwala takie informacje w
    głowie :-)

    [...]
    > W efekcie dyskusji potencjalnie zainteresowani otrzymali od Ciebie
    > wyczerpującą informację na ten temat. Skąd więc ten wojenny nastrój,
    > jeszcze w okresie przedświątecznym?.

    Obawiam się, że wypowiedzi typu "deprecjonowanie naszej waluty" i
    "duch narodowy złotówką stoi" powodują u mnie otwarcie scyzoryka w
    kieszeni, jednoznacznie kojarząc się z retoryką antyunijną ('euro zło,
    stracimy pieniądze'), która mnie drażni mocno. [Wystarczy zobaczyć jaki
    jest teraz kurs euro względem złotówki, a ja muszę kupić nowy kask :-)]

    Jeżeli Tobie z kolei przeszkadza agresywny ton moich wypowiedzi, to
    przepraszam, staram się dodawać dużo smileyów ale w korespondencji
    pisemnej nie bardzo przechodzą komunikaty pozawerbalne ;-)

    Leslie
    --
    Leszek 'Leslie' Karlik
    NTV 650

  • 15. Data: 2009-04-12 12:24:48
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    Andrzej Luczak wydusił z siebie te słowy:

> [...]
    > jednak uregulowania w tej kwestii. Ustawodawca nie ma nic przeciw
    > umowom o pracę z wynagrodzeniem określanym w euro?. Duży może więcej?

    Co Ty udowadniasz?
    Walnąłeś gafe, bo sie nie znałeś .. i brniesz, tłumaczysz sie - oszczędz
    sobie troche i nie rób z siebie .. delikatnie mówiąc czepialskiego.

    Żyjemy w 2009r, jestesmy w unii europejskiej ... co Ty tworzysz?

    Kuba (aka cita) gg:1461968 www.cita.pl
    Dwie ogony - Myszka (2005r) i Irma (2006r)
    HONDA VTX 1800S | Omega A R6 3,0 24V | i zwykle jakies TDI

  • 16. Data: 2009-04-12 14:53:10
    Od: Andrzej Luczak <a...@s...akcent.pl>

    Kuba (aka cita) pisze:

    > Żyjemy w 2009r, jestesmy w unii europejskiej ... co Ty tworzysz?

    Pozostając przy tematyce grupy. Ustawowo regulowane opłaty za
    -wydanie prawa jazdy
    -wydanie dowodu rejestracyjnego
    -karta pojazdu
    -badania techniczne
    wyrażone są w walucie: złoty.

    Parafrazując- jesteśmy w 2009 roku w Unii i jakieś opłaty nie w euro?
    Mnie dziwi ten brak konsekwencji.

    --
    AL F650 & LC4

  • 17. Data: 2009-04-12 15:14:23
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    Andrzej Luczak wydusił z siebie te słowy:

    > Pozostając przy tematyce grupy. Ustawowo regulowane opłaty za
> [...]

    a ta opłata jets wyrażona w walucie i tak mówi ustawa.

    > Parafrazując- jesteśmy w 2009 roku w Unii i jakieś opłaty nie w euro?
    > Mnie dziwi ten brak konsekwencji.

    I tylko ten jeden brak?
    Jest taka ustawa .. a Ty z nią polemizujesz. Bez sensu.