  • 1. Data: 2018-06-27 12:25:17
    Temat: Kufry/boxy dachowe Krono
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Czołem,

    Ktoś miał do czynienia z boksami dachowymi Krono z sieci Norauto?
    Nie mam ochoty wydawać +1k pln na bardziej znane marki, jak Taurus, a ten
    kufer Krono kosztuje tyle, co wypożyczenie markowego pudła na 2 tyg.

    Ewentualnie polecicie jakąs inną względnie tanią markę? Boksu będę używał
    raz w roku. Bajery niepotrzebne.

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl

  • 2. Data: 2018-06-27 12:57:48
    Temat: Re: Kufry/boxy dachowe Krono
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2018-06-27 o 12:25, Maciek pisze:

> [...]
    > kufer Krono kosztuje tyle, co wypożyczenie markowego pudła na 2 tyg.
    >
    > Ewentualnie polecicie jakąs inną względnie tanią markę? Boksu będę używał

    Kilka, może kilkanaście lat temu jakieś czasopismo robiło testy boxów.
    Może to był Autobild, a może jakiś brytyjski miesięcznik - nie pamiętam.

    Niektóre boxy nie dotrwały do końca testów - "odleciały" razem z
    kawałkami mocowań.
    Inne nie wytrzymały testów zderzeniowych: narty wyleciały z nich razem z
    kawałkiem przedniej osłony.

    Zastanów się, jaki towar i o jakiej masie przewozisz i czy warto ryzykować.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 3. Data: 2018-06-27 13:14:36
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 27 Jun 2018 12:57:48 +0200, Adam napisał(a):

> [...]
    > kawałkiem przedniej osłony.
    >
    > Zastanów się, jaki towar i o jakiej masie przewozisz i czy warto ryzykować.

    Wszystkie boksy są testowane i homologowane wg normy ISO PAS11154-4, czyli
    tej samej, wg której sa homologowane np. Taurusy. To mimo wszysttko nie
    jest chińszczyzna prosto z Alibaby.
    Nart nie wożę i nie zamierzam. Na dach pakuję namiot, śpiwory, karimaty i
    skladane krzesełka. Ponadto nie wierzę w magię znaczka i uważam, że kufry
    Thule za kilka tysięcy to - poza bajerami, których nie potrzebuję -
    przynęta na jelenia.

    Chcę tylko wiedzieć, jak z aerodynamiką i trwałością tych Krono lub innych
    z podobnej pólki cenowej. O bezpieczeństwo się nie obawiam.

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl

  • 4. Data: 2018-06-27 14:00:00
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Adam a...@p...onet.pl ...

> [...]
    > razem z kawałkiem przedniej osłony.
    >
    > Zastanów się, jaki towar i o jakiej masie przewozisz i czy warto

    Ja kupiłem najtanszy z allegro.
    Taki długi do przewozu nart.
    Dałem za niego 399zł.
    MCM CARVING chyba sie nazywa.
    Byłem z nim na kilkunastu wyjazdach - wszystko nadal działa jak nowe.
    Ale kto wie - moze jak nim gdzies walniesz albo polecisz 200 na godzine
    to rzeczywiscie te za 2k+ sa lepsze od takich za 400zł.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    udało im się znaleźć sposób, żeby z tym żyć." William Wharton

  • 5. Data: 2018-06-27 14:21:32
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2018-06-27 o 13:14, Maciek pisze:

    > Wszystkie boksy są testowane i homologowane wg normy ISO PAS11154-4, czyli
    > tej samej, wg której sa homologowane np. Taurusy. To mimo wszysttko nie
    > jest chińszczyzna prosto z Alibaby.

    Ok, dzięki za info.

> [...]
    > skladane krzesełka. Ponadto nie wierzę w magię znaczka i uważam, że kufry
    > Thule za kilka tysięcy to - poza bajerami, których nie potrzebuję -

    Czyli standard - raczej lekkie i raczej miękkie rzeczy.

    > Chcę tylko wiedzieć, jak z aerodynamiką i trwałością tych Krono lub innych
    > z podobnej pólki cenowej. O bezpieczeństwo się nie obawiam.

    Tutaj nie pomogę.
    Swego czasu kupowałem "trumnę", obejrzałem kilkanaście. Niektóre były
    tak miękkie, że zamykać trzeba było w dwie lub trzy osoby, aby krawędzie
    odpowiednio trafiły. Niektóre miały dwa zamki w ten sposób spitolo...
    przepraszam, skonstruowane, że trzeba je było równocześnie otwierać, bo
    samoczynnie zaskakiwały i się blokowały.
    Natomiast lepsze, np. Thule otwierało się tylko jednym zamkiem, pomimo,
    że w środku były blokowane w kilku miejscach, a ponadto można je było
    otwierać na dowolną stronę.
    No, ale zanim się zastanowiłem, co wybrać, to zmieniłem samochód i w
    rezultacie nie kupiłem. Natomiast zastanawiałem się nad polskim, bodajże
    Interpack, srebrnym od góry (aby się nie nagrzewał zbytnio od słońca) i
    czarnym od dołu (aby oddawał ciepło). To był taki balans pomiędzy
    tanimi-kiepskimi a naprawdę wtedy dobrymi Thule.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 6. Data: 2018-06-27 15:41:37
    Od: p...@g...com

    powinien byc OK, widze ze byl sprzedawany m.in w Lidlu a wtedy duzo latwiej z
    gwarancja przynajmniej w DE

    https://www.adac.de/infotestrat/tests/autozubehoer-t
    echnik/dachboxen/2015_dachboxentest_detail.aspx?test
    Id=169&recordId=3447

    https://www.amazon.de/G3-g322200-Dachbox-KRONO-320/d
    p/B00EHNT5A2

    https://www.lidl.de/de/cartrend-dachbox-krono-320-uk
    -240-liter/p174591

  • 7. Data: 2018-06-27 16:06:50
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 2018-06-27 o 14:21, Adam pisze:

    > Interpack, srebrnym od góry (aby się nie nagrzewał zbytnio od słońca)

    Srebrny miałby się zbytnio nie nagrzewać od słońca? Bzdura! Skąd taki
    pomysł?
    Nie wierz w takie idiotyczne zapewnienia sprzedawcy/producenta. Miej
    swój rozum i korzystaj zeń.

    --
    Akarm
    http://bykom-stop.cba.pl/

  • 8. Data: 2018-06-27 16:24:09
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia 27 Jun 2018 12:00:00 GMT, Budzik napisał(a):

> [...]
    > Ale kto wie - moze jak nim gdzies walniesz albo polecisz 200 na godzine
    > to rzeczywiscie te za 2k+ sa lepsze od takich za 400zł.

    Jadąc na wakacje, nie przekraczam 120 km/h. Auto jest dopakowane, a poza
    tym ogólnie to ne jest ścigacz (kia sportage).

    Dzięki za cynk, popatrzę.

    Maciek

  • 9. Data: 2018-06-27 18:00:02
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Maciek d...@p...onet.pl ...

    > Jadąc na wakacje, nie przekraczam 120 km/h. Auto jest dopakowane, a
    > poza tym ogólnie to ne jest ścigacz (kia sportage).

    Bo moja uwaga była taka lekko ironiczna o tych 200
    Nikt normalny tyle nie jezdzi :)

    > Dzięki za cynk, popatrzę.

    Nie za ma co.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Jak mogę powiedzieć, co myślę, dopóki

  • 10. Data: 2018-06-27 19:59:16
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

> [...]
    > czarnym od dołu (aby oddawał ciepło). To był taki balans pomiędzy
    > tanimi-kiepskimi a naprawdę wtedy dobrymi Thule.

    Kilka lat z rzędu pożyczam takiego Interpacka od przyjaciół, kiedy
    wybieram się w góry na narty. Złego słowa nie mogę powiedzieć, sztywny,
    wytrzymały, dobrze się zamyka, jeżeli nic mechanizmowi nie przeszkadza -
    a pakuję go na wyjazd tak, że muszę dociskać pokrywę.

    Piotr