  • 1. Data: 2011-11-29 21:56:11
    Temat: Ktoś wie czym się różni opona P235/45R17 or 235/45R17?
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    Wybieram sobie opony do auta i mam zagadkę. Zerknijcie na tabelkę:
    http://www.bridgestonetire.com/productdetails/QuickS
    earch/Potenza_G019_Grid
    Na liście są wszystkie rozmiary w jakich produkuje się oponę Bridgestone
    POTENZA G019 Grid. Niektóre z rozmiarów rozpoczynają się literą P.
    Inne nie mają tej literki. Z tego co wygooglałem to P = Passenger Car
    a LT = Light Truck. Nie mogę znaleźć co znaczy gdy nie ma literki...

    Ktoś wie?

    Swoją drogą szukam opony P235/45R17 94W, ten G019 Grid ma tylko
    94V "UTQG 460 A A" w tym rozmiarze (czyli ciut mniejsza dozwolona prędkość)
    Mam ją założyć sobie do auta co jest dosyć ciężkie i ma silnik 286 koni
    - nie chcę aby tych opon mi pozdzierał gdyby były za słabe ;-)

  • 2. Data: 2011-11-29 22:09:19
    Od: Grejon <g...@g...com>

    W dniu 2011-11-29 21:56, Pszemol pisze:
> [...]
    > Inne nie mają tej literki. Z tego co wygooglałem to P = Passenger Car
    > a LT = Light Truck. Nie mogę znaleźć co znaczy gdy nie ma literki...

    Strzelam, że jak literki nie ma, to difoltowo się przyjmuje, że to są
    opony do osobówki.

    Nie wiem jak w Stanach. W Polsce opony do aut osobowych nie mają żadnych
    dodatkowych oznaczeń, a do busów/ciężarówek mają oznaczenie C (od
    Commercial).

    --
    Grzegorz Jońca GG: 7366919 JID:g...@j...wp.pl
    Green Trafic 140 dCi

  • 3. Data: 2011-11-29 22:10:41
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 29-11-2011 21:56, Pszemol pisze:
> [...]
    > Inne nie mają tej literki. Z tego co wygooglałem to P = Passenger Car
    > a LT = Light Truck. Nie mogę znaleźć co znaczy gdy nie ma literki...

    P oznacza jednostkę metryczną indeksu nośności i prędkości opony.

    --
    Paweł

  • 4. Data: 2011-11-29 22:16:35
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 29-11-2011 22:10, DoQ pisze:

    > P oznacza jednostkę metryczną indeksu nośności i prędkości opony.
    tzn. odwrotnie ściślej - P to przelicznik masy dla Ameryki, w Europie są
    opony bez P :)

    --
    Paweł

  • 5. Data: 2011-11-29 22:18:31
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Grejon" <g...@g...com> wrote in message
> [...]
    >
    > Nie wiem jak w Stanach. W Polsce opony do aut osobowych nie mają żadnych
    > dodatkowych oznaczeń, a do busów/ciężarówek mają oznaczenie C (od

    No ale cały dowcip polega na tym, że "passenger" znaczy "osobowy" :-)
    Więc jaki sens dodawać literkę P skoro bez P jest też osobowy?

  • 6. Data: 2011-11-29 22:54:46
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "DoQ" <p...@g...com> wrote in message
    > tzn. odwrotnie ściślej - P to przelicznik masy dla Ameryki, w Europie są
    > opony bez P :)

    Nie odpowiedziałeś na pytanie z tematu... dalej nie wiemy
    czym się różni opona z takimi samymi numerami bez i z P.

  • 7. Data: 2011-11-29 23:07:20
    Od: Grejon <g...@g...com>

    W dniu 2011-11-29 22:18, Pszemol pisze:

    > No ale cały dowcip polega na tym, że "passenger" znaczy "osobowy" :-)
    > Więc jaki sens dodawać literkę P skoro bez P jest też osobowy?

    Diabli wiedzą. Może dana firma robi też dla dostawczaków i chce jeden
    typ drugiego odróżnić.

  • 8. Data: 2011-11-29 23:09:42
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

> [...]
    > Inne nie mają tej literki. Z tego co wygooglałem to P = Passenger Car
    > a LT = Light Truck. Nie mogę znaleźć co znaczy gdy nie ma literki...

    Sam sobie odpowiem, bo widzę że ekspertów tu brak:
    http://www.tirerack.com/tires/tiretech/techpage.jsp?
    techid=24

    "Euro-metric and P-metric tires in the same size (i.e. P225/60R16 &
    225/60R16) are equivalent in their dimensions with just slight differences
    in their load capacity calculations and inflation pressure tables. So if
    Euro-metric and P-metric tires have the same numeric size, the same tire
    performance category and the same speed rating, the two are considered
    equivalent and interchangeable if used in axle pairs or sets of four."

    Podsumowując: to czy jest P czy jej nie ma, jeśli rozmiary i klasyfikacja
    szybkości
    maksymalnej i maksymalnego obciążenia jest ta sama to można je używać
    wymiennie.

  • 9. Data: 2011-11-29 23:18:07
    Od: Grejon <g...@g...com>

    W dniu 2011-11-29 23:09, Pszemol pisze:
    > "Pszemol" <P...@P...com> wrote in message
    earch/Potenza_G019_Grid

    > Sam sobie odpowiem, bo widzę że ekspertów tu brak:

    No straszne - nie znamy się na amerykańskich oznaczeniach opon. Idziemy
    się biczować.

  • 10. Data: 2011-11-29 23:21:32
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > No straszne - nie znamy się na amerykańskich oznaczeniach opon.
    > Idziemy się biczować.

    Ekspert powinien się znać nawet na brazylijskich, jak trzeba...
    Po tym się poznaje eksperta że WIE :-)))

    p.s. take it easy! :-)