  • 31. Data: 2014-11-20 21:13:51
    Temat: Re: Którym pasem wjechać na rondo ?
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2014-11-20 20:27, masti wrote:

    > ale to jest tylko Twoje widzimisię niepodparte żadnymi przepisami.

    Przecież było:

    Podstawa prawna : art. 22, ust. 2 PoRD.
    2. Kierujący pojazdem jest obowiązany zbliżyć się:
    1) do prawej krawędzi jezdni - jeżeli zamierza skręcić w prawo;
    2) do środka jezdni lub na jezdni o ruchu jednokierunkowym
    do lewej jej krawędzi - jeżeli zamierza skręcić w lewo.

  • 32. Data: 2014-11-20 21:16:04
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 20 Nov 2014 20:01:18 +0100, Shrek

    > Autobus nie ma prawa jeżdzić dookoła po zewnętrznym, ale
    > nic to nie zmienia w kwestii winy,

    No! Akurat autobus, jako pojazd gabarytowy, to ma prawo do takich manewrów.
    Tylko wcześniej musi się upewnić, czy nikogo w ten sposób nie staranuje (i
    nie twierdze też, że to on taranował, a nie że tamta mu się wrąbała pod
    koła).

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 33. Data: 2014-11-20 21:19:18
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 20 Nov 2014 20:09:47 +0100, MichaelData(R)

    > A ty z lewego masz pierwszeństwo zjazdu
    > z ronda i kasujesz tych na prawym :)

    O, przydrałował główny rondoprostowacz, co nie wie
    o czym mówi C-12 i A7 przed skrzyżowaniem! :D

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 34. Data: 2014-11-20 21:29:18
    Od: Czesław Wiśniak <c...@b...pl>

> [...]
    > 2) do środka jezdni lub na jezdni o ruchu jednokierunkowym
    > do lewej jej krawędzi - jeżeli zamierza skręcić w lewo.

    Ale tam nikt w lewo nie skreca.

  • 35. Data: 2014-11-20 21:39:39
    Od: masti <g...@t...hell>

    Shrek wrote:

> [...]
    > 2) do środka jezdni lub na jezdni o ruchu jednokierunkowym
    > do lewej jej krawędzi - jeżeli zamierza skręcić w lewo.

    i jak z tego wynika zkaz jazdy w kółko?

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 36. Data: 2014-11-20 22:09:28
    Temat: Re: Którym pasem ...
    Od: mk4 <m...@d...nul>

    On 2014-11-20 20:43, Jankol wrote:

> [...]
    >>> 1. na prawy

    > Wolno zjeżdżać z wewnętrznego pasa ronda, bo zjeżdżam z skrzyżowania
    > po wykonaniu manewru skrętu w lewo, lub jazdy na wprost
    > i tu też stosuje się art. 22 PoRD.
    > Tylko należy przepuścić pojazdy będące na pasach
    > zewnętrznych.

    No a nie jest tak, ze trzeba je przepuscic o ile wjechaly na tym samym
    wjezdzie na rondo lu na wczesniejszym a jesli wjechaly n apozniejszym to
    one powinny ustapic z racji, ze ty juz byles na rondzie i pierwszenistwo
    masz?

    No klasyczna sytuacja, ze wjezdzasz na godzinie 6, i chcesz zjechac na
    12 ze srodkowego pasa a po twoim wjezdzie na godzinie 3 ktos sie pakuje
    na prawy pas i przy twoim zjezdzie na 12 dochodzi do kolizji z tym
    pojazdem co wjechal na 3-ciej i poruszal sie prawym pasem i nie
    zamierzal zjechac na 12.

    O tym zdaje sie byl owczesny flejm o rondoprostowaczach i tam sad zdaje
    sie orzekl, ze ten co wjechal na 3-ciej to byl sprawca kolizji.

    --
    mk4

  • 37. Data: 2014-11-20 22:23:33
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2014-11-20 21:39, masti wrote:

    > i jak z tego wynika zkaz jazdy w kółko?

    Jezzzu, znowu? A kiedy ja twierdziłem, że nie wolno?

    Shrek.

  • 38. Data: 2014-11-20 22:24:44
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2014-11-20 21:16, Myjk wrote:
    > Thu, 20 Nov 2014 20:01:18 +0100, Shrek

    > No! Akurat autobus, jako pojazd gabarytowy, to ma prawo do takich manewrów.

    W sumie też racja. Choć na filmie z linka chyba nie do końca, bo to
    ronda to nie było z kompaktowych.

    Shrek.

  • 39. Data: 2014-11-20 22:26:40
    Od: masti <g...@t...hell>

    From: Shrek <...@w...pl>
    Date: Thu, 20 Nov 2014 20:01:18 +0100

    :)

  • 40. Data: 2014-11-20 22:43:31
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2014-11-20 22:26, masti wrote:

    > "Autobus nie ma prawa jeżdzić dookoła po zewnętrznym"
    > From: Shrek <...@w...pl>
    > Date: Thu, 20 Nov 2014 20:01:18 +0100

    Nie ma prawa jeździć dookoła po _zewnętrznym_. Istotne podkreśliłem.

    Choć jak już ktoś zauważył gabarytom wolno więcej - więc po mniejszych
    rzeczywiście wolno mu po zewnętrznym. Chociaż nie mam pomysłu po co
    kierowca autobusu miałby robić rundki dookoła ronda, więc problem z D4
    wzięty;)

    Shrek