  • 41. Data: 2022-10-27 18:03:32
    Temat: Re: Ktore opony?
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .10.2022 o 07:39 Cavallino <C...@k...pl> pisze:

    > A u mnie Vmax to 160 (niech będzie że trochę zawyży), a opona na 200+.
    > To co mnie obowiązuje?

    Index nie może być niższy niż max dopuszczalna.
    Czyli wg prawa nie może być niższy niż 160km/h.
    Ale w zależności od masy auta i mocy silnika producent auta może zalecać
    dużo wyższy index.
    U mnie w elektryku fabryczne to:
    Michelin E-Primacy 195/60 R18 96 H XL
    A | A | A 68dB

    a auto ma Vmax 150km/h (ograniczone elektronicznie).

    TG

  • 42. Data: 2022-10-27 18:18:17
    Od: Tomasz <n...@i...invalid>

    J.F w

    > Pretensje do poprzednika.

    Tak się tłumocz IDIOTO.
    Poprzednik napisał wyraźnie o "na mokrym A oraz opor toczenia nie gorszy niz
    C"

    > Nawiasem mowiac - on siedzi w UK

    No i...

    > to tam sie to nazywa index.

    *ić* na chuj pisowski pomiocie, putinowski manipulancie, jak ten niesławny
    krążownik...

    --
    Tomasz

  • 43. Data: 2022-10-27 18:21:37
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 27 Oct 2022 18:18:17 +0200, Tomasz wrote:
    > J.F w

    > Tak się tłumocz IDIOTO.
    > Poprzednik napisał wyraźnie o "na mokrym A oraz opor toczenia nie gorszy niz
    > C"

    Ale chamie wyciales "maja indeks na mokrym A ..."

    > No i...

    Przynajmniej teraz nie wyciales.

    > *ić* na chuj pisowski pomiocie, putinowski manipulancie, jak ten niesławny
    > krążownik...

    Tak jest.

    J.

  • 44. Data: 2022-10-27 18:24:27
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 27.10.2022 o 15:03, sirapacz pisze:

    > eeeee nie pojedziesz
    >
    > ;)

    ;)

    Ile jest teraz za 240@140?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 45. Data: 2022-10-27 18:27:50
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

> [...]
    > Michelin E-Primacy 195/60 R18 96 H XL
    > A | A | A 68dB
    >
    > a auto ma Vmax 150km/h (ograniczone elektronicznie).

    No właśnie.
    I co wtedy?
    Ważny Vmax samochodu (zgodnie z przepisem), czy to co w homologacji?
    Bo przepisy które cytujesz, mówią co innego niż Ty....

  • 46. Data: 2022-10-27 18:32:09
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .10.2022 o 18:24 Shrek <...@w...pl> pisze:

    > ;)
    >
    > Ile jest teraz za 240@140?

    Pewnie dożywocie...

    W tydzień złapałem 10pkt... na puławskiej przy wyścigach w stronę centrum.
    Jakbym drugi raz nie trafił na tą samą ekipę to by mi pewnie prawko
    zabrali (recydywa) - a miałem pierwszy raz 72/60, drugi raz 68/60.
    Wyłuskali mnie dwa razy ze sznurka pojazdów.
    Nie miałem żadnych pkt od ponad 10 lat...
    Strach teraz gdzieś dalej się ruszyć :-(

    TG

  • 47. Data: 2022-10-27 18:36:29
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .10.2022 o 18:27 Cavallino <C...@k...pl> pisze:

    > No właśnie.
    > I co wtedy?
    > Ważny Vmax samochodu (zgodnie z przepisem), czy to co w homologacji?
    > Bo przepisy które cytujesz, mówią co innego niż Ty....

    W którym miejscu?

    TG

  • 48. Data: 2022-10-27 18:43:02
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 27 Oct 2022 18:32:09 +0200, Tomasz Gorbaczuk wrote:

> [...]
    > Wyłuskali mnie dwa razy ze sznurka pojazdów.
    > Nie miałem żadnych pkt od ponad 10 lat..

    Przeciez za to sie 10pkt nie nalezy ...

    > Strach teraz gdzieś dalej się ruszyć :-(

    janosik, ale ..
    https://policja.pl/pol/aktualnosci/223837,Policyjny-
    dron-obserwowal-zachowania-uczestnikow-ruchu-drogowe
    go.html
    https://auto.dziennik.pl/aktualnosci/artykuly/855544
    6,policyjny-dron-mandaty-nowy-taryfikator-recydywa-w
    ideo.html

    janosik moze nie wystarczyc.

    Ukraincow poprosic po pomoc w zwalczaniu dronów ? :-)

    J.

  • 49. Data: 2022-10-27 18:55:39
    Od: K <...@l...com>

    On 27/10/2022 15:12, J.F wrote:

    > Ale tam moze byc snieg w zimie :-)
    >
    > I nawet mandat jest za brak zimowek, tzn sa jakies glosy, ze wtedy,
    > jak kierowca zasluzy - tzn wypadek mial, kolizje czy ruch zablokowal,
    > bo ruszyc nie moze ...
    >
    > J.

    Tak, podobno jak masz kolizje i nie masz zimowek to z automatu jestes
    winny czy tam wspolwinny. Nie mniej jednak przez prawie 10 lat jak
    jezdze to nigdy nie trafilem na snieg na autostradzie w DE. W PL chyba w
    ostatnie swieta mocno napadalo w Trojmiescie i szczerze mowiac na
    letnich nie mialem problemu aczkolwiek tez swiadom zagrozenia jezdzilem
    raczej spokojnie.

  • 50. Data: 2022-10-27 19:04:19
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .10.2022 o 18:43 J.F <j...@p...onet.pl> pisze:

    > Przeciez za to sie 10pkt nie nalezy ...
    No to może zadziałało wyparcie i coś namieszałem. Mandaty jeszcze mam w
    aucie, nie chce mi się po nie dreptać.
    Wkurza, że teraz pkt się kasują po 2 latach od momentu opłacenia mandatu.

> [...]
    go.html
    > https://auto.dziennik.pl/aktualnosci/artykuly/855544
    6,policyjny-dron-mandaty-nowy-taryfikator-recydywa-w

    Mam CB, mówili że "laserek" - ale ja przecież "jadę wolno, za innymi".
    Dodatkowo już ktoś zdążył oznaczyć patrol w GM. Ale jak jedziesz w tłumie,
    jak inni to się takimi pierdołami nie przejmujesz.
    Stałem na światłach, ruszyłem i 100m dalej miałem HALT.
    Stoją tu:

    https://www.google.pl/maps/place/Poleczki,+Warszawa/
    @52.1554689,21.0177058,134m/data=!3m1!1e3!4m5!3m4!1s
    0x471932f6ce5c26b5:0x3eeb8972b9dc993d!8m2!3d52.15579
    29!4d21.0020506

    a ja ruszałem tu:

    https://www.google.pl/maps/place/Poleczki,+Warszawa/
    @52.1524775,21.0178396,33m/data=!3m1!1e3!4m6!3m5!1s0
    x471932f6ce5c26b5:0x3eeb8972b9dc993d!8m2!3d52.155792
    9!4d21.0020506!16s%2Fg%2F1vp72jb3

    TG