-
1. Data: 2014-08-01 19:49:37
Temat: Kto się zna na półośkach w Hondzie?
Od: "Pszemol" <P...@P...com>
Zainteresował mnie dziwny element/pierścień nałożony na moją półośkę... coś
to ma do wyważania osiek i wibracji... Nigdy tego nie miałem w samochodach
(ani 1994 nissan sentra ani 1995 toyota camry tego nie miały).
Tu jest to numer 14 i 15 na diagramie:
http://estore.honda.com/honda/images/parts/catalogs/
EA/14SDN01/Estore/illustrations2/SDN4B2101.png
Pytam się nie tylko z ciekawości :-) Moja 2004 honda zaczęła
dosyć mocno wibrować z przodu przy przyspieszaniu, ma
normalnie trzęsawkę jakąś przy prędkościach około 80-100km/h
i najpierw podejrzewałem koła/opony, ale po sprawdzeniu ich
i jak się okazało że z oponami wszystko git, uświadomiłem sobie
że przestaje autem trzęść jak zdejmuję nogę z gazu, więc nie koła...
Z krótkiego googlowania wynika, że moje objawy wskazują
na półośki i że jest to dosyć częsty problem w starszych hondach
(moja ma na liczniku już ponad 172 tys mil czyli 277 tysięcy km).
I teraz pytanie - wygląda na to że ten element jest zamocowany
opaską do ośki, czyli względnie łatwo go zdjąć/wymienić... bez
konieczności kupowania całej półośki, co dużo kasy kosztuje :-)
Czy po takiej operacji trzeba ośkę wyważyć?
Ten pierścień jest symetryczny względem ośki?
Jak to działa, czy może czegoś nie rozumiem i błądzę? :-)
-
2. Data: 2014-08-01 22:52:57
Temat: Re: Kto się zna na półośkach w Hondzie?
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "Pszemol" napisał
>Zainteresował mnie dziwny element/pierścień nałożony na moją
>półośkę... coś to ma do wyważania osiek i wibracji... Nigdy tego nie
>miałem w samochodach (ani 1994 nissan sentra ani 1995 toyota camry
>tego nie miały).
>Tu jest to numer 14 i 15 na diagramie:
>http://estore.honda.com/honda/images/parts/catalogs
/EA/14SDN01/Estore/illustrations2/SDN4B2101.png
Nie twierdze ze to to, ale Dynamic Vibration Damper moze wlasnie tak
wygladac.
>I teraz pytanie - wygląda na to że ten element jest zamocowany
>opaską do ośki, czyli względnie łatwo go zdjąć/wymienić... bez
>konieczności kupowania całej półośki, co dużo kasy kosztuje :-)
Na oko to wcale nie tak latwo - trzeba troche rozebrac.
A tu masz przyklad z zewnatrz montowanej
http://allegro.pl/opel-vectrab-2-0-dti-polos-poloska
-prawa-2003-r-i4466086770.html
>Czy po takiej operacji trzeba ośkę wyważyć?
To sluzy do wywazania samoczynnego :-)
>Ten pierścień jest symetryczny względem ośki?
Symetryczny, ale przeciez niedokladny. Sam sie ma ustawic dobrze ..
>Jak to działa, czy może czegoś nie rozumiem i błądzę? :-)
W napedach CD i szlifierkach masz takie z kulkami - tych to dopiero
nie rozumiem :-)
J.
-
3. Data: 2014-08-02 01:24:33
Temat: Re: Kto się zna na półośkach w Hondzie?
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
W dniu 2014-08-01 19:49, Pszemol pisze:
> Pytam się nie tylko z ciekawości :-) Moja 2004 honda zaczęła
> dosyć mocno wibrować z przodu przy przyspieszaniu, ma
> normalnie trzęsawkę jakąś przy prędkościach około 80-100km/h
> i najpierw podejrzewałem koła/opony, ale po sprawdzeniu ich
> i jak się okazało że z oponami wszystko git, uświadomiłem sobie
> że przestaje autem trzęść jak zdejmuję nogę z gazu, więc nie koła...
W takim układzie półoś też pewnie nie.
Może poduszki trzymające silnik?
> Z krótkiego googlowania wynika, że moje objawy wskazują
> na półośki i że jest to dosyć częsty problem w starszych hondach
> (moja ma na liczniku już ponad 172 tys mil czyli 277 tysięcy km).
>
> I teraz pytanie - wygląda na to że ten element jest zamocowany
> opaską do ośki, czyli względnie łatwo go zdjąć/wymienić... bez
> konieczności kupowania całej półośki, co dużo kasy kosztuje :-)
Tylko żeby to zdjąć/założyć musisz wymonotwać półoś i rozebrać przegub.
> Czy po takiej operacji trzeba ośkę wyważyć?
> Ten pierścień jest symetryczny względem ośki?
>
> Jak to działa, czy może czegoś nie rozumiem i błądzę? :-)
To jest ciężki pierścień zamocowany na względnie miękkim i sprężystym
środku.
O co chodzi i dlaczego akurat na półosi to naprawdę nie wiem - na wałach
korbowych chyba czegoś takiego się nie stosuje.
No ale powszechność rozwiązania sugeruje że jednak do czegoś to służy.
Jedyne działanie tego ustrojstwa jakie obseruję w praktyce jest takie że
pod tym półoś sobie koroduje i tam się łamie ;)
-
4. Data: 2014-08-02 03:04:03
Temat: Re: Kto się zna na półośkach w Hondzie?
Od: "Pszemol" <P...@P...com>
"Tomasz Pyra" <h...@s...spam.spam> wrote in message
news:53dc21b5$0$2358$65785112@news.neostrada.pl...
> W dniu 2014-08-01 19:49, Pszemol pisze:
>
>> Pytam się nie tylko z ciekawości :-) Moja 2004 honda zaczęła
>> dosyć mocno wibrować z przodu przy przyspieszaniu, ma
>> normalnie trzęsawkę jakąś przy prędkościach około 80-100km/h
>> i najpierw podejrzewałem koła/opony, ale po sprawdzeniu ich
>> i jak się okazało że z oponami wszystko git, uświadomiłem sobie
>> że przestaje autem trzęść jak zdejmuję nogę z gazu, więc nie koła...
>
> W takim układzie półoś też pewnie nie.
> Może poduszki trzymające silnik?
No właśnie dziś po robocie zanurkowałem pod samochodem
i muszę przyznać że te tłumiki drgań na moich półośkach nie
wyglądają wcale podejrzanie... Fakt - nie wiem jak wyglądają
gdy są nowe, ale próbowałem nimi poruszać i nie przesuwają
się ani wzdłuż osi ani nie obracają się na niej - guma też nie jest
jakoś zniszczona poza tym że lewy wygląda na ciut sztywniejszy.
Wygląda na to, że będę jutro sprawdzał poduszki pod silnikiem.
A czemu sązisz że to poduszki?
-
5. Data: 2014-08-03 00:47:33
Temat: Re: Kto się zna na półośkach w Hondzie?
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
W dniu 2014-08-02 03:04, Pszemol pisze:> "Tomasz Pyra"
<h...@s...spam.spam> wrote in message
> news:53dc21b5$0$2358$65785112@news.neostrada.pl...
>> W dniu 2014-08-01 19:49, Pszemol pisze:
>>
>>> Pytam się nie tylko z ciekawości :-) Moja 2004 honda zaczęła
>>> dosyć mocno wibrować z przodu przy przyspieszaniu, ma
>>> normalnie trzęsawkę jakąś przy prędkościach około 80-100km/h
>>> i najpierw podejrzewałem koła/opony, ale po sprawdzeniu ich
>>> i jak się okazało że z oponami wszystko git, uświadomiłem sobie
>>> że przestaje autem trzęść jak zdejmuję nogę z gazu, więc nie koła...
>>
>> W takim układzie półoś też pewnie nie.
>> Może poduszki trzymające silnik?
>
> No właśnie dziś po robocie zanurkowałem pod samochodem
> i muszę przyznać że te tłumiki drgań na moich półośkach nie
> wyglądają wcale podejrzanie... Fakt - nie wiem jak wyglądają
> gdy są nowe, ale próbowałem nimi poruszać i nie przesuwają
> się ani wzdłuż osi ani nie obracają się na niej - guma też nie jest
> jakoś zniszczona poza tym że lewy wygląda na ciut sztywniejszy.
>
> Wygląda na to, że będę jutro sprawdzał poduszki pod silnikiem.
> A czemu sązisz że to poduszki?
No bo to jest coś co ma prawo telepać samochodem w zależności od stopnia
obciążenia silnika.
A piszesz że przestaje trząść jak zdejmujesz nogę z gazu.
A wszystkie elementy obrotowe i ich potencjalnie niewyważenie mają takie
samo bicie niezależnie czy silnik je napędza czy nie, bicie zależy wtedy
od prędkości.
A poduszki silnika w zależności od ich napięcia już jak najbardziej mogą
dawać takie efekty.
-
6. Data: 2014-08-03 19:07:47
Temat: Re: Kto się zna na półośkach w Hondzie?
Od: A.L. <a...@a...com>
On Fri, 1 Aug 2014 12:49:37 -0500, "Pszemol" <P...@P...com>
wrote:
>Zainteresował mnie dziwny element/pierścień nałożony na moją półośkę... coś
>to ma do wyważania osiek i wibracji... Nigdy tego nie miałem w samochodach
>(ani 1994 nissan sentra ani 1995 toyota camry tego nie miały).
>
>Tu jest to numer 14 i 15 na diagramie:
>http://estore.honda.com/honda/images/parts/catalogs
/EA/14SDN01/Estore/illustrations2/SDN4B2101.png
>
>Pytam się nie tylko z ciekawości :-) Moja 2004 honda zaczęła
>dosyć mocno wibrować z przodu przy przyspieszaniu, ma
>normalnie trzęsawkę jakąś przy prędkościach około 80-100km/h
>i najpierw podejrzewałem koła/opony, ale po sprawdzeniu ich
>i jak się okazało że z oponami wszystko git, uświadomiłem sobie
>że przestaje autem trzęść jak zdejmuję nogę z gazu, więc nie koła...
>
>Z krótkiego googlowania wynika, że moje objawy wskazują
>na półośki i że jest to dosyć częsty problem w starszych hondach
>(moja ma na liczniku już ponad 172 tys mil czyli 277 tysięcy km).
>
>I teraz pytanie - wygląda na to że ten element jest zamocowany
>opaską do ośki, czyli względnie łatwo go zdjąć/wymienić... bez
>konieczności kupowania całej półośki, co dużo kasy kosztuje :-)
>
>Czy po takiej operacji trzeba ośkę wyważyć?
>Ten pierścień jest symetryczny względem ośki?
>
>Jak to działa, czy może czegoś nie rozumiem i błądzę? :-)
Moze pogoglowac troche?
http://honda-tech.com/showthread.php?t=3037250
http://repairpal.com/bad-engine-mounts-may-cause-vib
ration-roughness-and-rattle-155
Pogogluj na
honda engine wobble when accelerator pressed
Znajdziesz znacznie wiecej niz te dwa linki
A.L.
-
7. Data: 2014-08-04 09:48:16
Temat: Re: Kto się zna na półośkach w Hondzie?
Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>
W dniu 2014-08-01 19:49, Pszemol pisze:
> i jak się okazało że z oponami wszystko git, uświadomiłem sobie
> że przestaje autem trzęść jak zdejmuję nogę z gazu, więc nie koła...
Przeguby wewnętrzne :)
--
Pozdrawiam
Lewis
-
8. Data: 2014-08-04 10:36:16
Temat: Re: Kto się zna na półośkach w Hondzie?
Od: "WOJO" <s...@a...unknown.hehe>
> Przeguby wewnętrzne :)
Obstawiałem raczej zewnętrzne, ale przychylę się do Twojego osądu.
Mam nadzieję, że Przemol się pochwali wynikiem.
:)
Pozdrawiam.
WOJO
-
9. Data: 2014-08-04 14:33:32
Temat: Re: Kto się zna na półośkach w Hondzie?
Od: "Pszemol" <P...@P...com>
"WOJO" <s...@a...unknown.hehe> wrote in message
news:lrngm1$b8$1@node1.news.atman.pl...
>> Przeguby wewnętrzne :)
> Obstawiałem raczej zewnętrzne, ale przychylę się do Twojego osądu.
> Mam nadzieję, że Przemol się pochwali wynikiem.
> :)
A jak tą diagnozę uzasadniacie?
I jak sprawdzić same przeguby?
Mogą być uwalone jak gumy są zdrowe i suche?
-
10. Data: 2014-08-04 14:45:26
Temat: Re: Kto się zna na półośkach w Hondzie?
Od: "WOJO" <s...@a...unknown.hehe>
> A jak tą diagnozę uzasadniacie?
1.Przebiegiem, przy którym w tym modelu lubi paść przegub zewnętrzny.
2.Własnym doświadczeniem z tą przypadłością.
O bardziej mechanicznych rzeczach niech się wypowiada Lewis.
:)
> I jak sprawdzić same przeguby?
A pokręć kółeczka na jakimś równym, szerokim placyku i posłuchaj czy terkot
nie dochodzi z maksymalnie skręconych kół.
> Mogą być uwalone jak gumy są zdrowe i suche?
A jak w środku też są suche?
Na odległość, to sobie gdybamy...
Pozdrawiam.
WOJO