  • 1. Data: 2013-06-22 00:25:51
    Temat: Kto ma pierwszeństwo zjadu - Poznań 28 czerwca/przemysłowa/sikorskiego
    Od: Tomasz Stiller <k...@l...eu.org>

    Witam wszystkich serdecznie.

    Pytanko dotyczy pierwszeństwa w _zjeździe_ ze skrzyżowania.

    Miejsce Poznań, skrzyżowanie 28 czerwca/przemysłowej/sikorskiego

    Jadę od strony ul. Przemysłowej, wygląda to tak:
    http://tiny.pl/hs5bf

    Drugi kierowca jedzie od strony ul. 28 czerwca, wygląda to tak:
    http://tiny.pl/hs5b1

    Skręcam w prawo z przemysłowej w sikorskiego (jakieś 100m dalej niż
    sytuacja pokazana na street wiew), jestem w połowie manewru, ustępuję
    pierwszeństwa pieszym na przejściu.

    Z mojej lewej nadjeżdża drugi kierowca. Skręca w lewo z ul. 28 czerwca w
    ulicę sikorskiego i również ustępuje pierwszeństwa pieszym. Kto jedzie
    pierwszy?

    Abstrahując już od faktu, że drugi kierowca rozpoczął manewr skrętu bez
    możliwości zjazdu ze skrzyżowania blokując pas przeciwległy. Obaj
    jesteśmy na skrzyżowaniu. On wjechał na skrzyżowanie z drogi z
    pierwszeństwem, ja wjechałem na skrzyżowanie z drogi podporządkowanej.

    Tomek

  • 2. Data: 2013-06-22 00:30:41
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Fri, 21 Jun 2013 22:25:51 +0000 osobnik zwany Tomasz Stiller
    napisał:

    > Witam wszystkich serdecznie.
    >
    > Pytanko dotyczy pierwszeństwa w _zjeździe_ ze skrzyżowania.

    nie ma czegoś takiego

    > jesteśmy na skrzyżowaniu. On wjechał na skrzyżowanie z drogi z
    > pierwszeństwem, ja wjechałem na skrzyżowanie z drogi podporządkowanej.

    i tu sobie odpowiedziałeś

    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 3. Data: 2013-06-22 01:23:15
    Od: Excite <n...@n...bedzie.pl>

    W dniu 2013-06-22 00:25, Tomasz Stiller pisze:
    > Drugi kierowca jedzie od strony ul. 28 czerwca, wygląda to tak:
    > http://tiny.pl/hs5b1

    I on ma pierwszeństwo. Z tego co piszesz wynika że nie rozumiesz pojęcia
    "ustąpienie pierwszeństwa".

  • 4. Data: 2013-06-22 02:13:39
    Od: Tomasz Stiller <k...@l...eu.org>

    On Sat, 22 Jun 2013 01:23:15 +0200, Excite wrote:

    > I on ma pierwszeństwo. Z tego co piszesz wynika że nie rozumiesz pojęcia
    > "ustąpienie pierwszeństwa".

    Szczerze mówiąc spodziewałem się podobnych odpowiedzi, dlatego spróbuję
    wyjaśnić dlaczego mam wątpliwości.

    Otóż w przypadku tego konkretnego skrzyżowania, ustępując pierwszeństwa
    pieszym już na ul. sikorskiego stajesz samochodem dokładnie w tym samym
    miejscu jadąc z dwóch różnych relacji: 28 czerwca -> sikorskiego oraz
    przemysłowa -> sikorskiego. W obu przypadkach skręcasz w prawo. Tylko w
    jednym przypadku masz pierwszeństwo.

    W mojej konkretnej sytuacji, byłem na skrzyżowaniu zanim nadjechał ten
    drugi kierowca. Stałem dość długo, bo pieszych tam sporo - a mi się
    akurat nigdzie nie spieszyło. Nie mógł on zatem widzieć czy nadjechałem z
    28 czerwca (z pierwszeństwa) czy z przemysłowej (podporządkowanej). No i
    co wtedy?

    Oczywiście nic się nie stało, wymieniliśmy uprzejmości, Pan skręcający
    sobie w lewo pojechał pierwszy. Ale moje wątpliwości pozostają.

    Tomek

  • 5. Data: 2013-06-22 08:24:39
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Tomasz Stiller" <k...@l...eu.org> napisał w wiadomości grup
> [...]
    >
    > Z mojej lewej nadjeżdża drugi kierowca. Skręca w lewo z ul. 28 czerwca w
    > ulicę sikorskiego i również ustępuje pierwszeństwa pieszym. Kto jedzie

    Z jakiej Twojej lewej i skręca w lewo?
    W tą samą ulicę co Ty?
    Jak jedzie od Wierzbięcic to jest po Twojej lewej i skręca w prawo, a jak od
    Dębca, to jedzie Tobie z naprzeciwka i skręca w lewo.

    A co do meritum - JEŚLI te 3 ulice to jedno skrzyżowanie o którym mowa na
    tym znaku, to on jedzie ulicą z pierwszeństwem, więc to on ma pierwszeństwo.

  • 6. Data: 2013-06-22 08:26:49
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

> [...]

    > akurat nigdzie nie spieszyło. Nie mógł on zatem widzieć czy nadjechałem z
    > 28 czerwca (z pierwszeństwa) czy z przemysłowej (podporządkowanej).

    Uważasz, że coś to zmienia w kwestii piewszeństwa?

    >No i
    > co wtedy?

    Nic.
    Nie wolno Ci wjechać na skrzyżowanie z którego nie możesz zjechać, więc
    popełniłbyś dwa wykroczenia. ;-)
    Formalnie rzecz jasna, w praktyce chyba to nie jest jakiś problem, czy
    przepychaliście się przy tym skręcie?

  • 7. Data: 2013-06-22 10:27:44
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Tomasz,

    Saturday, June 22, 2013, 12:25:51 AM, you wrote:

> [...]
    > jesteśmy na skrzyżowaniu. On wjechał na skrzyżowanie z drogi z
    > pierwszeństwem, ja wjechałem na skrzyżowanie z drogi podporządkowanej.

    Oddaj prawo jazdy.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 8. Data: 2013-06-22 14:59:25
    Od: Tomasz Stiller <k...@l...eu.org>

    On Sat, 22 Jun 2013 08:26:49 +0200, Cavallino wrote:

    > Użytkownik "Tomasz Stiller" <k...@l...eu.org> napisał w wiadomości
    > grup dyskusyjnych:

    > Uważasz, że coś to zmienia w kwestii piewszeństwa?

    W tej konkretnej opisanej przezemnie sytuacji nie. Ja wiedziałęm, że
    wjeżdzam z podporządkowanej. Niemniej kierowca, który nadjechał z
    naprzeciwka tego nie wiedział - bo nie widział mojego wjazdu na
    skrzyżowanie. Mogłem nadjechać z ulicy z pierwszeństwem i wtedy formalnie
    to ja powinienem zjechać pierwszy. O taką sytuację pytam.

> [...]
    > popełniłbyś dwa wykroczenia. ;-)
    > Formalnie rzecz jasna, w praktyce chyba to nie jest jakiś problem, czy

    W praktyce to gość ruszył z piskiem opon i bluzgiem zostawiając mnie
    nieco zdziwionego za sobą.

  • 9. Data: 2013-06-22 15:04:06
    Od: Tomasz Stiller <k...@l...eu.org>

    On Sat, 22 Jun 2013 08:24:39 +0200, Cavallino wrote:

    > Z jakiej Twojej lewej i skręca w lewo?
    > W tą samą ulicę co Ty?
    > Jak jedzie od Wierzbięcic to jest po Twojej lewej i skręca w prawo, a
    > jak od Dębca, to jedzie Tobie z naprzeciwka i skręca w lewo.

    Tak. Oboje skręcamy w sikorskiego. Ja skręcam w prawo z przemysłowej/28
    czerwca. On skręca w lewo z 28 czerwca.

    > A co do meritum - JEŚLI te 3 ulice to jedno skrzyżowanie o którym mowa
    > na tym znaku, to on jedzie ulicą z pierwszeństwem, więc to on ma
    > pierwszeństwo.

    Tak, ale tylko ja to wiedziałem. Kierowca mający w _tym_ przypadku
    pierwszeństwo nie widział, czy nadjechałęm z przemysłowej
    (podporządkowanej) czy 28 czerwca (z pierwszeństwa)

    Odwróćmy sytuację. Jadę od strony dębca 28 czerwca, chcę skręcic w lewo w
    sikorskiego. Na skrzyżowaniu jest już samochoód sygnalizujący zamiar
    skrętu w prawo w sikorskiego, ale ustępuje pierwszeństwa pieszym. Skąd
    mam wiedzieć, kto jedzie pierwszy? - dokładnie o tą sytuację pytam.

    Tomek

  • 10. Data: 2013-06-22 15:09:31
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Tomasz Stiller" <k...@l...eu.org> napisał w wiadomości grup

    >Mogłem nadjechać z ulicy z pierwszeństwem i wtedy formalnie
    > to ja powinienem zjechać pierwszy. O taką sytuację pytam.

    Wtedy Ty byś miał pierwszeństwo.

    > W praktyce to gość ruszył z piskiem opon i bluzgiem zostawiając mnie
    > nieco zdziwionego za sobą.

    Czyli próbowaliście się przepychać?