  • 11. Data: 2011-07-29 14:33:03
    Temat: Re: Kto ma pierwszeństwo, jak prawidłowo skręcić?
    Od: "::shizont::" <m...@p...fm>

    >Ale padła odpowiedź - powinni się bezpiecznie wyminąć, a jeżeli któryś
    >rozpoczął manewr wcześniej to ustępuje ten, który wjeżdża na
    >skrzyżowanie.

    albo gdyby jeden skręcał faktycznie w lewo, a z przeciwka chciał kontynuować
    jazdę "prosto", czyli lewo i prawo, to już nie jest takie oczywise.

  • 12. Data: 2011-08-03 00:52:54
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 28 Jul 2011, Javelin wrote:

    > Witam!
    >
    > W liście od "s...@v...pl" datowanym 28 lipca 2011 (01:59:43) napisano:

    > A w czym jest problem?

    W tym, że w praktyce kierujący jednego z kierunków, tego bardziej
    "bojowego" :> zawłaszczają sobie pierwszeństwo, prawdopodobnie
    w myśl hasła "skręciłem i jestem na podporządkowanej" :P
    I nie piszę tego jako pytający, lecz obserwator takich zachowań.

    > Ruszają jednocześnie i mijają się na środku
    > skrzyżowania dokładnie tak jak są narysowane strzałki

    Wyobraź sobie nie dwa samochody, a dwa sznurki pojazdów.
    Mam takie skrzyżowanie trochę ponad kilometr od siebie, dłuższy czas
    jest już na nim zmieniony cykl sygnalizacji, ale uprzednio podobny
    cyrk był również kiedy oba podporządkowane (na rysunku) kierunki
    miały równocześnie zielone.
    Oszacowanie że 80% kierujących wymuszało pierwszeństwo jest
    raczej skromne.

    pzdr, Gotfryd