  • 21. Data: 2014-12-07 21:24:31
    Temat: Re: Kto ma pierwszeństwo czyli co to jest skrzyżowanie?
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello t-1,

    Sunday, December 7, 2014, 9:03:36 PM, you wrote:

    > Masz rację, sprawa jest prosta.

    Oczywiście - masz znak bezpośrednio przed wjazdem na ulicę. Za
    światłami a nie tuż przy światłach (jak jest dla jazdy wprost).

    Bo on ma rację, nie Ty.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 22. Data: 2014-12-07 21:27:48
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2014-12-07 21:17, Czesław Wiśniak wrote:

    > Zgadza sie, tez mialem tam takie sytuacje, a najgorsze jest to, ze ten z
    > Kochanowskiego jest lepiej rozpedzony :)

    No dobra - mnie się nie zdarzyło - może dlatego, że ja zawsze na prawy,
    a oni na lewy pas.

    Shrek.

  • 23. Data: 2014-12-07 21:31:17
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2014-12-07 21:24, RoMan Mandziejewicz wrote:

    > Oczywiście - masz znak bezpośrednio przed wjazdem na ulicę. Za
    > światłami a nie tuż przy światłach (jak jest dla jazdy wprost).

    A co ma za znaczenie czy są na jednym słupku, obok siebie czy jeden za
    drugim - dotyczą tego samego miejsca. Mało to miejsc, gdzie znaki wiszą
    na innych słupkach niż sygnalizatory?

    > Bo on ma rację, nie Ty.

    Nie ma - PoRD wyraźnie mówi, policjant(czy inny
    uprawniony)-sygnalizator-znaki-zasady ogólne. I nikt nie wyciąga z tego
    wniosku, że policjanta należy powiesić na sygnalizatorze:P

    Shrek.

  • 24. Data: 2014-12-07 21:37:48
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    wiadomości grup dyskusyjnych:9...@p...pl.inv
    alid...

    ,75y,155.49h,82.28t/data=!3m4!1e1!3m2!1s0I__T56UDvkr
    x3FU6KAQmg!2e0?hl=pl

    > Nic. Masz ustąpić pierwszeństwa i koniec.

    Jasne.
    Pytanie komu.
    Bo takie skrzyżowanie traktuje się jako całość i nie jest tak, że z tytułu
    jego geometrii ten który wcześniej skręcił kilka metrów wcześniej (z
    Kochanowskiego w Reymonta w lewo) nabył innych praw.
    On nadal musi ustąpić tym z naprzeciwka skręcającym w prawo.

    Odpowiedź jest prosta - ustąpić pierwszeństwa należy tym na drodze z
    pierwszeństwem, jeśli jest nią Reymonta w obie strony, to tylko oni to
    pierwszeństwo posiadają.

    Musiałoby to być osobne skrzyżowanie, żeby było jak piszesz, ale tak nie
    jest - bo niby na jakiej zasadzie?

  • 25. Data: 2014-12-07 21:41:37
    Od: mk4 <m...@d...nul>

    On 2014-12-07 20:51, RoMan Mandziejewicz wrote:

    ,75y,155.49h,82.28t/data=!3m4!1e1!3m2!1s0I__T56UDvkr
    x3FU6KAQmg!2e0?hl=pl

    > Nic. Masz ustąpić pierwszeństwa i koniec.

    Tja, a swistak siedzi.

    Czyli w sytuacji tutaj:
    https://www.google.pl/maps/@53.0159935,18.6060655,3a
    ,75y,344.72h,91.53t/data=!3m4!1e1!3m2!1s9mzi07Zn9wjY
    E7bRN-1xuw!2e0

    jak mam zielone i jade prosto to za pierwsza jezdnia mialbym ustapic
    pojazdowi, ktory jedzie sobie na czeronym z prawej strony - tak? Bo tam
    znak stoi a fakt, ze mam zielone to taki pic na wode? A moze on tam
    stoi, ze w razie jak swiatla nie dzialaja to wtedy ma mi przypomniec,
    zeby ustapic?

    > Światła są wcześniej.

    Jak na wiekszosci bardziej skomplikowanych skrzyzowan. Inaczej
    mielibysmy jedno wielkie swiatlowisko - zupelnie niepotrzebnie. Choc
    niestety coraz czesciej cos takiego sie stawia bo widac ludzie nie
    pojmuja regul...

    > Oddaj prawo jazdy zanim komuś krzywdę na drodze zrobisz. O ile je masz.

    A ty swoje juz oddales?

    --
    mk4

  • 26. Data: 2014-12-07 21:49:17
    Od: mk4 <m...@d...nul>

    On 2014-12-07 21:41, mk4 wrote:

    ,75y,155.49h,82.28t/data=!3m4!1e1!3m2!1s0I__T56UDvkr
    x3FU6KAQmg!2e0?hl=pl

    A ty masz dalej to samo skrzyzowanie z drugiej strony i zobacz na
    zygnalizaor na gorze.

    https://www.google.pl/maps/@53.0166108,18.6062476,3a
    ,75y,247.86h,85.56t/data=!3m4!1e1!3m2!1s_c5dlRcc-IYI
    xzb21DYwMQ!2e0

    Po co on tam w ogole jest? Przeciez za nim jest znak ustap a przejsciem
    dla pieszych sie juz nie wykrecisz bo go tam nie ma!

    --
    mk4

  • 27. Data: 2014-12-07 21:56:36
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Shrek,

    Sunday, December 7, 2014, 9:31:17 PM, you wrote:

    [...]

    > Nie ma - PoRD wyraźnie mówi, policjant(czy inny
    > uprawniony)-sygnalizator-znaki-zasady ogólne. I nikt nie wyciąga z tego
    > wniosku, że policjanta należy powiesić na sygnalizatorze:P

    Dokładnie tak jak piszesz - taka właśnie kolejność - znaki są
    ważniejsze od zasad ogólnych. Usiłujesz stosować OSTATNIĄ zasadę przed
    znakami. Spowoduj w takim miejscu kolizję - sam się przekonasz, czy
    zasady ogólne (czyli zasada pierwszeństwa z prawej strony) jest
    ważniejsza od znaku.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 28. Data: 2014-12-07 22:13:44
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 7 Dec 2014 20:52:56 +0100, RoMan Mandziejewicz napisał(a):
    ,75y,155.49h,82.28t/data=!3m4!1e1!3m2!1s0I__T56UDvkr
    x3FU6KAQmg!2e0?hl=pl

    > Światła są wcześniej i zezwalają na wjazd za sygnalizator. Nie
    > regulują pierwszeństwa już dalej.

    Obys kiedys mial kolizje i uslyszal - to niewazne ze tamten pan
    wjechal na czerwonym, wazne ze byl z prawej :-)

    J.

  • 29. Data: 2014-12-07 22:16:45
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello mk4,

    Sunday, December 7, 2014, 9:41:37 PM, you wrote:

    [...]

> [...]

    > znak stoi a fakt, ze mam zielone to taki pic na wode? A moze on tam
    > stoi, ze w razie jak swiatla nie dzialaja to wtedy ma mi przypomniec,

    A może wyjechałeś na ciemnozielonym i zanim dojechałeś do drugiej
    jezdni, to ten z prawej zdążył już ruszyć. Albo był korek i światła
    się zmieniły. A Ty będziesz twardo jechał na kolizję i nie ustąpisz
    pierwszeństwa?

> [...]
    > mielibysmy jedno wielkie swiatlowisko - zupelnie niepotrzebnie. Choc
    > niestety coraz czesciej cos takiego sie stawia bo widac ludzie nie

    Właśnie widzę. Na skomplikowanych skrzyżowaniach po to dostawia się
    znaki, żeby w ciężkim ruchu kierowcy wiedzieli, jak się zachować, gdy
    już nie widzą sygnalizatora a na kierunku poprzecznym jest ruch.

    > A ty swoje juz oddales?

    Na razie nie muszę - nie mam problemu z rozumieniem znaków drogowych.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 30. Data: 2014-12-07 22:19:44
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    wiadomości grup dyskusyjnych:2...@p...pl.inv
    alid...
> [...]
    >
    > [...]
    >
    > Dokładnie tak jak piszesz - taka właśnie kolejność - znaki są

    Oczywiście.
    I należy je stosować dokładnie wg zasad ich dotyczących, a nie wymyślonych.

    Tak wygląda oznakowanie skrzyżowania, dla którego ruch wygląda tak jak chce
    Roman:
    http://nr.waw.pl/nietypowe-dziwne-skrzyzowania/

    Na omawianym skrzyżowaniu takiego oznakowania, które nadawałoby
    pierwszeństwo skręcającym w lewo już po przecięciu pierwszej odnogi Conrada
    nie ma, więc obowiązują ich znaki sprzed skrzyżowania.
    Wg których to oni muszą ustępować pierwszeństwa na CAŁYM skrzyżowaniu,
    również tym skręcającym z Conrada w prawo.