  • 11. Data: 2014-12-07 18:45:33
    Temat: Re: Kto ma pierwszeństwo czyli co to jest skrzyżowanie?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 07 Dec 2014 18:12:44 +0100, Shrek napisał(a):
> [...]
    ,75y,155.49h,82.28t/data=!3m4!1e1!3m2!1s0I__T56UDvkr
    x3FU6KAQmg!2e0?hl=pl

    > A chwilę wcześniej sygnalizator świetlny, który ma wyższość nad znakami.
    > Ogólnie (często tam skręcam w prawo) wydaje mi się, że:
    > Na zielonej strzałce ustępuję wszystkim (większość czasu jest tam
    > zielona strzałka).

    > Jak jest zielone - to moje pierwszeństwo.

    Dodatkowo - ci na Kochanowskiego maja zwykly sygnalizator, bez S-3, to
    raczej powinni ustapic pierwszenstwa pojazdom z przeciwka skrecajacym
    w prawo.

    > Ogólnie nigdy nie widziałem tam problemów z pierwszeństwem (z wyjątkiem
    > sytuacji gdy dwa samochody, na trzech pasach, postanowiły się spotkać
    > akurat na prawym;) ale to jeszcze na Conrada.
    >
    > W sytuacji o której ty piszesz - zwykle ci skręcający w prawo zajmują
    > prawy pas, ci w lewo, lewy i jeszcze jeden zostaje, więc problem trochę
    > wydumany;)

    Ale ja tam widze na Reymonta tylko dwa pasy, a jak powszechnie ucza -
    po skrecie mozna zajac dowolny ...

    J.

  • 12. Data: 2014-12-07 19:04:44
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2014-12-07 18:18, t-1 wrote:

    > Ja na Powstańców Śląskich nie widzę 3 pasów w kolizyjnym miejscu.

    Dlatego wysłałem cancela. Są dwa - i tak problem raczej teoretyczny,
    albo na wymuszenie stłuczki (za co powinni przybijać za jaja do słupów).

    Shrek.

  • 13. Data: 2014-12-07 19:09:53
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2014-12-07 18:45, J.F. wrote:

    > Dodatkowo - ci na Kochanowskiego maja zwykly sygnalizator, bez S-3, to
    > raczej powinni ustapic pierwszenstwa pojazdom z przeciwka skrecajacym
    > w prawo.

    Generalnie, to co mają inni to nie wiesz. Ale jak masz zielone, to ci z
    przeciwka S-3 nie powinni mieć.

    > Ale ja tam widze na Reymonta tylko dwa pasy, a jak powszechnie ucza -
    > po skrecie mozna zajac dowolny ...

    Tak - wysłałem cancela za te trzy pasy. Niby można - w praktyce każdy
    jakoś wie jaki zająć, żeby było bezkolizyjnie.

    Shrek.

  • 14. Data: 2014-12-07 20:01:43
    Od: Czesław Wiśniak <c...@b...pl>

    > W sytuacji o której ty piszesz - zwykle ci skręcający w prawo zajmują
    > prawy pas, ci w lewo lewy, więc problem trochę wydumany;)

    Zwykle to nie znaczy, ze zawsze. Nawet jesli problem wydumany.
    Tu jest rozprawa na ten temat :)
    http://www.doszkalanie.edu.pl/Skrzyzowanie_ulic_Reym
    onta_z_Kochanowskiego.php

  • 15. Data: 2014-12-07 20:30:25
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2014-12-07 20:01, Czesław Wiśniak wrote:

    > Zwykle to nie znaczy, ze zawsze. Nawet jesli problem wydumany.

    Ja dalej twierdzę, że wydumany - jezdziłem ty skrzyżowaniem codzienie
    przez parę lat i nigdy nie widziałem, żeby ktoś miał problemy. Dyskusja
    czy ważniejsze są znaki, czy sygnalizacja świetlna jest z deka
    absurdalna, więc sprawa jest prosta.

    Skręcasz w prawo z Conrada:

    Masz zieloną strzałkę - przepuszczasz wszystkich na kolizyjnym, nie
    zastanawiając się skąd się tam wzięli, bo i to nie twoje zmartwienie.

    Masz zielone - masz pierwszeństwo, ale wypada pojechać na prawy pas (jak
    chcesz namieszać bez powodu, to możesz sobie i innym utrudniać życie
    wjeżdzając od razu na lewy)

    Masz czerwone - nie jedziesz;)

    Skręcając z Kochanowskiego w lewo:

    Ustawiasz się na lewym (rzeczywiście jak jedziesz elką to trzeba uważać,
    żeby po ciągłej nie przejechać), czekasz na zielone,

    Jest zielone to jedziesz w lewo na mijankę (znów jak chcesz wszystkim i
    sobie życie utrudnić, to możesz kolizyjnie i lądujesz na prawym pasie, z
    ruch warg innych kierowców dowiadujesz się nowych faktów na temat swojej
    matki;)

    Przepuszczasz wszystkich z Conrada, ale oni są zwykle na prawym pasie,
    wiec możesz jechać (ino ostrożenie, żeby nie trafić na chuja co chce
    wymusić stłuczkę, ale to możesz trafić na setki sposobów - jak już
    pisałem takich należy przybijać za jaja do drzew)- jak wybrałeś prawy,
    to stój i cierp za swoją głupotę.

    Z grzeczności pozwalasz tym, co z Conrada wjechali na prawy pas, zmienić
    na lewy jeżeli to sygnalizują i chcą ustawić się do skrętu w lewo w Maczka.

    Nie wiem co w tym skomplikowanego.

    Problem jest, że czasem cały lewy jest już zastwiono przez tych
    czekających na skręt w Maczka, ale to inna para kaloszy, niż to o czym
    dyskutujemy w tym wątku.

    > Tu jest rozprawa na ten temat :)
    > http://www.doszkalanie.edu.pl/Skrzyzowanie_ulic_Reym
    onta_z_Kochanowskiego.php

    Bo z tego doktoryzują się egzaminatorzy i instruktorzy - dlatego potem
    kursanci nie umieją jeździć, bo zamiast skupić się na praktyce
    brandzlują się wyimagowanymi problemami teoretycznymi:P

    Shrek.

  • 16. Data: 2014-12-07 20:51:20
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello mk4,

    Sunday, December 7, 2014, 5:59:06 PM, you wrote:

    ,75y,155.49h,82.28t/data=!3m4!1e1!3m2!1s0I__T56UDvkr
    x3FU6KAQmg!2e0?hl=pl

    > No sa, ale ... coz z tego? Na zwyklum skrzyzowaniu gdyby nie bylo tej
    > wysepki tez by byly tak samo i pierwszenstwo mialby skrecajacy w prawo.
    > Co zmienia ta wysepka wg ciebie? Nadal ja skrecam w prawo a ktos tam w
    > lewo. Wiec?

    Nic. Masz ustąpić pierwszeństwa i koniec.

    > Dodatkowo skoro sa swiatla i dzialaja to co mialyby te znaki wnosic?

    Światła są wcześniej.

    > Nawet uwznajac ja mam zielone on ma zielone to ma mnie z prawej strony wiec?

    Oddaj prawo jazdy zanim komuś krzywdę na drodze zrobisz. O ile je masz.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 17. Data: 2014-12-07 20:52:56
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Shrek,

    Sunday, December 7, 2014, 6:12:44 PM, you wrote:

> [...]
    x3FU6KAQmg!2e0?hl=pl
    > A chwilę wcześniej sygnalizator świetlny, który ma wyższość nad znakami.

    Światła są wcześniej i zezwalają na wjazd za sygnalizator. Nie
    regulują pierwszeństwa już dalej.

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 18. Data: 2014-12-07 20:53:47
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello t-1,

    Sunday, December 7, 2014, 6:14:20 PM, you wrote:

    ,75y,155.49h,82.28t/data=!3m4!1e1!3m2!1s0I__T56UDvkr
    x3FU6KAQmg!2e0?hl=pl
    > Jadący na wprost mają identyczny znak.
    > Też muszą ustąpić skręcającym?
    > https://www.google.pl/maps/@52.2711028,20.9334344,3a
    ,75y,94.39h,78.42t/data=!3m4!1e1!3m2!1soOl-DAUHwyxfK
    8yDE9Tt8A!2e0?hl=pl

    Jadący na wprost mają znak na sygnalizatorze a nie za nim.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 19. Data: 2014-12-07 21:03:36
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2014-12-07 o 20:30, Shrek pisze:

> [...]
    > przez parę lat i nigdy nie widziałem, żeby ktoś miał problemy. Dyskusja
    > czy ważniejsze są znaki, czy sygnalizacja świetlna jest z deka

    Masz rację, sprawa jest prosta.
    Nie jest to jednak sytuacja wyimaginowana.
    Zdarza się w porach dnia, kiedy ruch jest stosunkowo mały i skręcający z
    Kochanowskiego w lewo nie muszą przepuszczać samochodów jadących prosto
    z Conrada.
    Ja wielokrotnie skręcając w prawo z Conrada musiałem hamować widząc
    zachowanie i zacietrzewioną fizjonomię kierowcy w samochodzie z lewej
    strony.

  • 20. Data: 2014-12-07 21:17:58
    Od: Czesław Wiśniak <c...@b...pl>

    > Ja wielokrotnie skręcając w prawo z Conrada musiałem hamować widząc
    > zachowanie i zacietrzewioną fizjonomię kierowcy w samochodzie z lewej
    > strony.

    Zgadza sie, tez mialem tam takie sytuacje, a najgorsze jest to, ze ten z
    Kochanowskiego jest lepiej rozpedzony :)