  • 71. Data: 2017-02-27 19:50:01
    Temat: Re: Kto ma pierwszeństwo?
    Od: 007 <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Shrek w
    <news:o91k9f$ev8$3@node1.news.atman.pl>:

    > W tym, że jak będzie jechał przy prawym krawężniku to nie zmienia pasa.

    No i masz babo placek -- jedzie przy krawężniku -- nie zmienia pasa. Toż
    tak napisałem.

    --
    'Tom N'

  • 72. Data: 2017-02-27 20:15:00
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 27.02.2017 o 19:50, 007 pisze:

    > No i masz babo placek -- jedzie przy krawężniku -- nie zmienia pasa. Toż
    > tak napisałem.

    A ja napisałem, że się z tym nie zgadzam.

    Skoro wcześniej jechał pasem (który "pojechał" dalej prosto), a teraz po
    skręcie w prawo jedzie pasem (który "przyjechał" z lewej) i pasy te się
    przecinają prostopadle do siebie, to nie są te same pasy - prawda? A
    skoro nie są te same, to znaczy że pas zmienił.

    Shrek

  • 73. Data: 2017-02-27 21:11:21
    Od: 007 <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Shrek w

    > A ja napisałem, że się z tym nie zgadzam.

    > Skoro wcześniej jechał pasem (który "pojechał" dalej prosto)

    Sam umieściłeś słowo pojechał w "", bo dobrze wiesz, ze to nie pas jedzie,
    tylko pojazd jedzie i pas jest tam, gdzie jest pojazd -- zgodnie z PoRD.

    > po skręcie w prawo jedzie pasem

    dalej, tym którym jechał

    > (który "przyjechał" z lewej)

    Jeszcze raz: jazda jest zjawiskiem ciągłym, jazda przy prawym krawężniku na
    skrzyżowaniu nie powoduje zmiany pasa a jedynie zmianę kierunku jazdy, jazda
    z oddalaniem sie od krawężnika jest jednocześnie zmianą kierunku i pasa

    I co zrobisz wg Twojej teorii, jeżeli żaden pas z lewej nie "przyjedzie", bo
    będzie miał wcześniej nakaz skrętu (oczywiście nie pas tylko pojazd, ale
    usiłuje dopasować sie do Twojego dziecięcego toku rozumowania)?

    > pasy te się przecinają prostopadle do siebie, to nie są te same pasy

    Uuups, kolejny genialny pomysł -- a co jeżeli przecinają się nie prostopadle
    tylko pod katem <>90? To te same pasy, czy nie te same -- rozwiń proszę
    teorię pasów przecinających sie pod różnymi kątami.

    Ale bardziej interesuje mnie przepis o którym tak się rozpisujesz:
    "Tym bardziej, że wprost jest napisane (w PoRD), że przy skrecie możesz
    zająć dowolny."

    --
    'Tom N'

  • 74. Data: 2017-02-27 22:00:41
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 27.02.2017 o 21:11, 007 pisze:

    > Sam umieściłeś słowo pojechał w "", bo dobrze wiesz, ze to nie pas jedzie,

    Dobrze - niech będzie biegnie - bez cudzysłowiu.

    > tylko pojazd jedzie i pas jest tam, gdzie jest pojazd -- zgodnie z PoRD.

    Za przeproszeniem - co ty paliłeś? Pas biegnie tam, gdzie jest
    namalowany, a nie tam gdzie pojazd pojechał. Może zamach oświecimski
    polegał na namalowaniu pasa prosto w drzewo;)

> [...]
    > z oddalaniem sie od krawężnika jest jednocześnie zmianą kierunku i pasa

    A pisz sobie ile chcesz. Skoro wcześniej byłeś na innym pasie niż teraz
    jesteś, to znaczy że go zmieniłeś. Pasy wyznaczone nie mają nic
    wspólnego z kotami Schrodingera i zasadą Heisenberga. O ile farba się
    nie starła, to są dość dobrze zdefiniowane.

    > I co zrobisz wg Twojej teorii, jeżeli żaden pas z lewej nie "przyjedzie", bo
    > będzie miał wcześniej nakaz skrętu (oczywiście nie pas tylko pojazd, ale
    > usiłuje dopasować sie do Twojego dziecięcego toku rozumowania)?

    Nie mam pojęcia o czym piszesz.

    > Uuups, kolejny genialny pomysł -- a co jeżeli przecinają się nie prostopadle
    > tylko pod katem <>90?

    To samo. Jeśli dwa pasy się przecinają... hm to wskazuje na to, że są to
    różne pasy - prawda? No chyba że jeden z pętelką;)

    > Ale bardziej interesuje mnie przepis o którym tak się rozpisujesz:
    > "Tym bardziej, że wprost jest napisane (w PoRD), że przy skrecie możesz
    > zająć dowolny."

    Jak się przypomnisz, to jutro ci poszukam. W zestawach egzaminacyjnych
    jest pytanie który pas można zająć przy skręcie - prawidłowa odpowiedź
    to dowolny. Rzeczywiście nie sprawdzałem czy jest to wprost zapisane w
    PoRD. Jak się przypomniesz, to sprawdzę.

    Shrek

  • 75. Data: 2017-02-27 22:21:10
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Mon, 27 Feb 2017 17:06:17 +0100, w
    <1...@i...dyndns.org.invalid.17
    0227.invalid>, 007
    <n...@i...dyndns.org.invalid> napisał(-a):

    > r...@k...pl w

    0227.invalid>, 007

    > Możesz zawsze podać teorię "starą" -- tylko czy stać cię na taki wysiłek
    > umysłowy.

    Była swego czasu dyskusja, się sprężysz, to się pouczysz. Jak będziesz leniwy,
    to pozostaniesz niemądry.

  • 76. Data: 2017-02-28 09:04:08
    Od: szerszen <s...@t...pl>

    On Mon, 27 Feb 2017 16:44:21 +0100
    Shrek <...@w...pl> wrote:

    > wprost jest napisane, że przy skrecie możesz zająć dowolny.

    Owszem, pod warunkiem że skręcasz z jednego możliwego w kilka możliwych. Jak skręcasz
    z kilku możliwych w kilka możliwych to zajmujesz swój.

    --
    pozdrawiam
    szerszeń

  • 77. Data: 2017-02-28 09:46:24
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Tue, 28 Feb 2017 09:04:08 +0100, w
    <2...@t...pl>, szerszen <s...@t...pl>
    napisał(-a):

    > Owszem, pod warunkiem że skręcasz z jednego możliwego w kilka możliwych. Jak
    skręcasz z kilku możliwych w kilka możliwych to zajmujesz swój.

    A gdzie jest wyspecyfikowany ten "warunek"?

    PS. A niedawno pisałem, że kilka dodatkowych zapisów w PoRD przydałoby się, to
    usłyszałem, że wszystko tam jest :)

    PS2. Nie zdziwiłbym się, gdyby gdzieś w przepisach o budowie skrzyżowań było
    podane, że na takich skrzyżowaniach powinny być malowane linie prowadzące. Ale
    nie będę szukać.

  • 78. Data: 2017-02-28 10:03:18
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "szerszen"

    > wprost jest napisane, że przy skrecie możesz zająć dowolny.

    Owszem, pod warunkiem że skręcasz z jednego możliwego w kilka możliwych. Jak
    skręcasz z kilku możliwych w kilka możliwych to zajmujesz swój.
    ---
    Ale jaki "swój" ? Przecież wszystkie są "swoje" bo na tym polega skręcanie
    na skrzyżowaniu. Za skrzyżowaniem może mieć np dwa pasy różnych dróg/różne
    drogi i chcieć w wybrany/ą skręcić.

    Można tylko przyjąć, że po skrzyżowaniu jedzie jakimiś pasami, które nie są
    wyznaczone, innymi pasami, ani zjazdowymi ani wjazdowymi.

  • 79. Data: 2017-02-28 13:20:25
    Od: szerszen <s...@t...pl>

    On Tue, 28 Feb 2017 10:03:18 +0100
    "re" <r...@r...invalid> wrote:

    > Ale jaki "swój" ? Przecież wszystkie są "swoje" bo na tym polega skręcanie
    > na skrzyżowaniu.

    Nie wszystkie. Jak dwa pasy przed skrzyżowaniem skręcają np. w lewo w dwa pasy za
    skrzyżowaniem to nie każdy jest Twój. Jak jedziesz lewym to Twój jest lewy, jak
    prawym to prawy. Co innego jak z jednego skręcasz w dwa, wtedy możesz zająć dowolny.

    --
    pozdrawiam
    szerszeń

  • 80. Data: 2017-02-28 16:42:40
    Od: "re" <r...@r...invalid>

> [...]

    pasy za skrzyżowaniem to nie każdy jest Twój. Jak jedziesz lewym to Twój
    jest lewy, jak prawym to prawy. Co innego jak z jednego skręcasz w dwa,
    A jak z dwu w trzy to ? Wskaż jakie przepisy do tego odnoszą się.