  • 41. Data: 2016-12-01 06:35:57
    Temat: Re: Kto chce gpsa za zniżkę w oc? wykrakałem
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 30.11.2016 o 22:28, Tomasz Pyra pisze:

    > Danych o mniej istotnych kolizjach chyba nie ma publicznie dostępnych -
    > jest jedynie liczba 360tys kolizji zgłoszonych policji, co zapewne jest
    > liczbą wielokrotnie zaniżoną w stosunku do wszystkich kolizji skutkujących
    > wypłatą odszkodowań z OC.
    > Okaże się że takich kolizji jest np. 2mln, z czego jeszcze kupa naciągaczy
    > którzy ciągną z tego spore pieniądze.
    > W porównaniu z tym 40tys szkód osobowych to może być kwota nad którą nie
    > warto się nawet pochylać

    Tak jak pisałem - za jedną "solidną" szkodę osobową możesz zrobić 250
    całkiem przyzwoitych parkingówek, albo ze 100 szkód całkowitych.

    > Czy ja wiem - 18 lat za kierownicą, 5 samochodów na stanie i póki co zero
    > szkód.

    Wiesz - solidny dzwony to statystycznie co milion (albo i więcej km).
    Wiec każdy kto przez całą dotychczasową karierę nie zaliczył dzwona...
    po prostu nie miał pecha:P

    > Samochód to mi chyba każdy chętnie ubezpieczy

    Jasne, że tak, tylko drożej;)

    > gorzej z ubezpieczeniem mnie
    > na życie.

    A jeszcze na początku pisales, że szkody osobowe to mały pikuś:P

    Shrek

  • 42. Data: 2016-12-01 10:12:52
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Thu, 1 Dec 2016 06:35:57 +0100, Shrek napisał(a):

    > Tak jak pisałem - za jedną "solidną" szkodę osobową możesz zrobić 250
    > całkiem przyzwoitych parkingówek, albo ze 100 szkód całkowitych.

    No tak, bywają i tacy.
    Z drugiej strony bywają i tacy którym kierowca zrujnuje życie i zdrowie, a
    ubezpieczyciel się wykręci sianem.
    Dlatego istotne byłoby określenie ile to jest sumarycznie/przeciętnie.

    Bo chociażby dziwne tu jest, że ubezpieczyciele nie próbują nawet
    pozyskiwać takich danych.
    Przecież mogliby zabiegać o dostęp do statystyk mandatów kierowców, czy
    masowo montować te GPS-y i jasno określać zasady.

    A tymczasem nadal zniżki dostaje się za bezszkodowość (którą statystycznie
    buduje brak tych powszechnych stłuczek), a nie bezmandatowość.
    A nawet jak jakiś ubezpieczyciel gdzieś tam niby coś bada jak ich kierowcy
    jeżdżą, to bardziej wygląda to jak akcja reklamowa, mająca przyciągnąć
    spokojnych kierowców, niż faktyczny program badania czegokolwiek.

    To w ogóle byłyby bardzo ciekawe statystyki kto tak naprawdę powoduje te
    ciężkie wypadki i jaka jest korelacja między byciem "leśnym dziadkiem", a
    "zapierdalatorem", kolejno jaka jest korelacja z mandatami, a jaka po
    prostu z rocznymi przebiegami z podziałem na teren zabudowany i
    niezabudowany.
    Bo coś mi się wydaje, że gdyby korelacja była silna, to ubezpieczyciele by
    ją zauważyli, a nie ciągle tylko bezszkodowość, wiek właściciela i powiat
    rejestrujący auto.
    Chociaż może po prostu powoli reagują. O ile 20 lat temu jeszcze
    zrozumiałbym że była korelacja między pojemnością silnika a szkodowością,
    to dziś już jakoś przestaję w to wierzyć żeby 1.9tdi miał mieć większą
    szkodowość niż 1.4tsfi.

> [...]
    > po prostu nie miał pecha:P

    > Jasne, że tak, tylko drożej;)

    > A jeszcze na początku pisales, że szkody osobowe to mały pikuś:P

    No ale i tu tak jest - i to jeszcze bardziej.

    Dlatego ubezpieczenie NNW obejmujące ryzyko startu w rajdach to około
    1000zł/rocznie (od osoby) przy kwocie 100.000zł.

    Ubezpieczenie AC rajdówki wartej powiedzemy 100tys zł na jeden weekend,
    przy własnym rzędu 15tys zł to kwota rzędu 10tys zł. Za weekend :)

  • 43. Data: 2016-12-01 11:10:22
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 01.12.2016 o 10:12, Tomasz Pyra pisze:

    > No tak, bywają i tacy.
    > Z drugiej strony bywają i tacy którym kierowca zrujnuje życie i zdrowie, a
    > ubezpieczyciel się wykręci sianem.
    > Dlatego istotne byłoby określenie ile to jest sumarycznie/przeciętnie.

    Ja tam słyszałem i wydaje mi się to wiarygodne, że główne koszty to
    szkody osobowe. Zwłaszcza ostatnio - o szkody osobowie możesz w sądzie
    walczyć w zasadzie bez opgraniczeń - jeden sąd powie tak inny inaczej -
    ciężko przewidzieć, samochód na ogół więcej niż warty wg eurotaxu nie
    będzie;)

    Dobrym miernikiem mogą być ubezpieczenia na motocykle - rzadko kogoś
    "postronnego" zabijasz, za to ryzyko obcierki chyba większe niż
    normalnie. I co - za samochód 700 stówek po szukaniu, za moto 120
    (pierwsze ubezpieczenie motocykla na mnie, w Warszawie) pierwsza oferta
    - dalej nie szukałem i wziąłem od ręki. Wiem, że sezon w sumie z 8
    miesięcy, ale za to przecież mamy opinię dawców;)

    > Bo chociażby dziwne tu jest, że ubezpieczyciele nie próbują nawet
    > pozyskiwać takich danych.
    > Przecież mogliby zabiegać o dostęp do statystyk mandatów kierowców,

    Zabiegają. Inna sprawa, że u nas ilość mandatów bardziej odwzorowuje
    pecha albo gapowatość, chyba że ktoś rzeczywiście jeździ na krawędzi
    oczka. Ja przez 6 lat zarobiłem dwa, w tym jeden za prędkośc, a drugi za
    skręt na zakazie;) Pierwszy to pech, drugi gapiostwo:)

> [...]
    > "zapierdalatorem", kolejno jaka jest korelacja z mandatami, a jaka po
    > prostu z rocznymi przebiegami z podziałem na teren zabudowany i

    Gdzieś widziałem takie statystyki, aczkolwiek nie pamiętam kto je
    sygnował i czy w sumie nie były z dupy wzięte. Wyglądało to tak, że
    emeryci z denkami zamiast szkieł i na czarnych rejestracjach byli
    zupełnie bezpieczni. Co ma sens. jeżdzą wolno, dopóki znaki ogfarniają
    to co najwyżej innych wkurwiają. A nawet jak coś wywiną, to na ogół ktoś
    inny wyprostuje i swojego nadpierwszeństwa nie wyegzekwuje. A jak się
    szybki ale bezpieczny wyłoży na chodnik albo przeciwległy pas, to
    tragedia gotowa.

    Zwykle do wypadku jest potrzebny splot niekorzystnych okoliczności -
    więc dopóki kapelusze ogarniają znaki to w sumie co... a zapierdalający
    bezpiecznie już jeden czynnik wozi na stałe w bagażniku;)

    > Bo coś mi się wydaje, że gdyby korelacja była silna, to ubezpieczyciele by
    > ją zauważyli, a nie ciągle tylko bezszkodowość, wiek właściciela i powiat
    > rejestrujący auto.

    No, ale skąd mają wiedzić czy leśny dziadek czy zapierdalacz. A starsi
    chyba mają taniej niż młodzież i faceci z kompleksem wieku średniego;)

> [...]
    > zrozumiałbym że była korelacja między pojemnością silnika a szkodowością,
    > to dziś już jakoś przestaję w to wierzyć żeby 1.9tdi miał mieć większą

    Ale to chyba już od dawna nie zależy od pojemności a od konkretnej marki.

    Shrek

  • 44. Data: 2016-12-01 15:08:47
    Od: SW3 <s...@p...fm.invalid>

    W dniu 30.11.2016 o 14:45 Shrek <...@w...pl> pisze:

    > Jak myślisz - pochwalą, że przepuszczam pieszych i sprawnie ruszam ze
    > świateł, czy dostanę 50+...% ;(

    Nie wiem jak to wyjdzie w statystykach ale imo jednostajna jazda nie
    koniecznie musi korelować z większą wypadkowością (no chyba że
    jednostajnie 20km/h) bo może oznaczać, że kierowca nie zwraca na nic
    uwagi, natomiast niejednostajna - że dostosowuje prędkość do warunków.

    --
    SW3
    ----

  • 45. Data: 2016-12-01 15:19:51
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Tak jak pisałem - za jedną "solidną" szkodę osobową możesz zrobić 250
    >całkiem przyzwoitych parkingówek, albo ze 100 szkód całkowitych.

    A definicja solidnosci ?
    Sume gwarancyjna mam ostatnio 5 mln euro na szkody osobowe, to mozna
    podniesc i do 5000 drobnych stluczek :-)

    Teraz chocby cos takiego - skoro za Smolensk wyplacono rodzinom ofiar
    po 600 tys zl, to jest to chyba uczciwa wycena zycia ?
    Wiec i w zwyklych wypadkach drogowych kwota jest zasadna :-)
    Co przy ~3 tys ofiar rocznie daje nam ~72 zl na polise ... zakladajac,
    ze tych polis jest 25 mln - czyli ~tyle co zarejestrowanych pojazdow.

    Nie jest to kwota imponujaca, ale ziarnko do ziarnka ...

    A taka ofiara co zarabia np 10 tys miesiecznie, to przez nastepne 20
    lat zarobilaby dla rodziny 2.4 mln ... wiec te 600 tys to troche na
    waciki ...

    >Wiesz - solidny dzwony to statystycznie co milion (albo i więcej km).
    >Wiec każdy kto przez całą dotychczasową karierę nie zaliczył
    >dzwona... po prostu nie miał pecha:P

    Tak to jakos wychodzi. Ale jak Tomasz uczciwie nie zrobil najmniejszej
    rysy na parkingu, to juz pogratulowac.

    >A jeszcze na początku pisales, że szkody osobowe to mały pikuś:P

    Na zycie tez go chetnie kazdy ubezpieczy. Bardzo chetnie.
    Tylko warunki niekoniecznie beda pasowac :-)

    J.

  • 46. Data: 2016-12-01 15:27:27
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tomasz Pyra" napisał w wiadomości grup
    net...
    Dnia Wed, 30 Nov 2016 22:59:20 +0100, Mateusz Bogusz napisał(a):
> [...]

    A to pokrzywdzenie to na czym polegalo ? :-)

    >Haha... wykroczenie.
    >Gość miał pewnie ze 2 promile i nawet nie wiedział że siedzi w
    >samochodzie.

    2 promile to na wielu za malo ... ale po kilku dniach juz nie do
    stwierdzenia

    J.

  • 47. Data: 2016-12-01 16:45:09
    Temat: Re: Kto chce gpsa ... straszyłeś.
    Od: "Anatolek" <e...@u...pl>

    Użytkownik "Mateusz Bogusz" <m...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Ja wysłałem materiał z kamery do komendy -
    > https://www.youtube.com/watch?v=9XQPmJspQUc
    >
    > Mateusz Bogusz

    Dlaczego tak straszyłeś tą kobietę na przejściu ?
    Mało co i po piętach byś jej przejechał.

  • 48. Data: 2016-12-01 19:43:11
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 01.12.2016 o 15:08, SW3 pisze:

    > Nie wiem jak to wyjdzie w statystykach

    Ale tu się nie ma co zastanawiać. Szybkie przyspieszenia i hamowania,
    zmiany pasów są charakterystyczne dla "szybkich i bezpiecznych" jazda
    50km/h dla kapeluszy. Kapelusze mają zniżki.

    Shrek

  • 49. Data: 2016-12-01 19:46:30
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 01.12.2016 o 15:19, J.F. pisze:

    > A definicja solidnosci ?

    Taka, która poszła do sądu, gdzie została orzeczona renta i co mniej
    ważne odszkodowanie..

    > Tak to jakos wychodzi. Ale jak Tomasz uczciwie nie zrobil najmniejszej
    > rysy na parkingu, to juz pogratulowac.

    Może zrobił i się dogadał. Może zrobił i ktoś machnął ręką (ja trzy razy
    puściłem delikwenta - nie będę człowiekowi robił zwyżki za starcie kurzu
    ze zderzaka;)

    Shrek

  • 50. Data: 2016-12-01 20:10:51
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    > A to pokrzywdzenie to na czym polegalo ? :-)

    W liście stoi, że "z powodu zmuszenia do zmiany kierunku jazdy".

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz