  • 1. Data: 2011-01-09 18:00:36
    Temat: Ksizka Prof. Niederlinskiego do sciagniecia - constraint logic programming
    Od: A.L. <l...@a...com>

    Tematyka dosyc egzotyczna - "constraint logic programming" i to na
    dodatek w Prologu.

    Ale gdyby kogos to interesowalo, to mam przyjemnosc doniesc ze Prof.
    Antoni Niederlinskii z Akademii Ekonomicznej w Katowicach napisal
    ksziake "Programowanie w logice z ograniczeniami: Lagodne wprowadzenie
    dla platformy ECLiPSe" ktora zdecydowal sie udostepnic w wersji
    elektronicznej bezplatnie.

    Sa dwie wersje ksziaki: polska i angielska. Sa tez wersje papierowe,
    dostepne za oplata.

    Wszystko z witryny Autora:

    http://www.pwlzo.pl/

    Ksiezka jest, w mojej opinii (i nie tylko mojej) ZNAKOMITA.
    Rzeczywiscie, stanowi "lagodne wprowadzenie", zarowno do tematyki
    programowanai z ograniczeniami jako dyscypliny, programowania w
    Prologu, a szczegolnie w oparciu o pratforme ECLiPSE, oraz zastosowan
    praktycznych.

    System ECLiPSE jest rozneiz dostepny publicznie

    http://eclipseclp.org/

    Oryginalnie opracowany w IC-PARC (dzial Imperial College) zostal
    udostepniony po rozwiazaniu IC-PARC.

    Polecam ksiezke tym ktorzy interesuja sie "logic programming",
    "constraint logic programming" oraz Prologiem. Poleacam rozneiz tym
    ktorzy byc moze sie (jeszcze :) nie interesuja, ale szukaja sposobu
    rozszerzenia swoich horyzontow i umiejetnosci poza programowanie w
    Javie czy C++.

    A.L.

  • 2. Data: 2011-01-09 18:26:58
    Od: Wojciech Muła <w...@p...null.onet.pl.invalid>

    On Sun, 09 Jan 2011 12:00:36 -0600 A.L. <l...@a...com> wrote:

    > Sa dwie wersje ksziaki: polska i angielska. Sa tez wersje papierowe,
    > dostepne za oplata.

    Z tego co widzę, to angielska jest do ściągnięcia w PDF-ie,
    natomiast polska do kupienia.

    w.

  • 3. Data: 2011-01-09 18:54:38
    Od: A.L. <l...@a...com>

    Owszem.

    A.L.

  • 4. Data: 2011-01-09 18:58:27
    Od: A.L. <l...@a...com>

> [...]
    <w...@p...null.onet.pl.invalid> wrote:

    >Z tego co widzę, to angielska jest do ściągnięcia w PDF-ie,

    Dostalem potwierdzenie od Prof. Niederlinskiego:

    Darmowy download angielskiego PDF-u jest mozliwy z witryny:
    http://www.anclp.pl

    A.L.

  • 5. Data: 2011-01-10 19:27:58
    Od: Wojciech Muła <w...@p...null.onet.pl.invalid>

    On Sun, 09 Jan 2011 12:58:27 -0600 A.L. <l...@a...com> wrote:

    > Dostalem potwierdzenie od Prof. Niederlinskiego:
    >
    > Darmowy download angielskiego PDF-u jest mozliwy z witryny:
    > http://www.anclp.pl

    No, ściągnąłem i kupiłem. :)

    w. (jeszcze z zerowym VAT-em...)

  • 6. Data: 2011-01-12 18:42:32
    Od: A.L. <l...@a...com>

    On Mon, 10 Jan 2011 20:27:58 +0100, Wojciech Muła

    W takim razie polecam tez:

    http://www.4c.ucc.ie/~hsimonis/ELearning/index.htm

    A.L.

  • 7. Data: 2011-01-12 19:16:18
    Od: Mariusz Marszałkowski <m...@g...com>

    On 12 Sty, 19:42, A.L. <l...@a...com> wrote:

    > W takim razie polecam tez:
    >
    > http://www.4c.ucc.ie/~hsimonis/ELearning/index.htm

    Ciekawe jakby szachy napisane w CLP działały.
    Pozdrawiam

  • 8. Data: 2011-01-12 20:29:26
    Od: A.L. <l...@a...com>

    To nie jest CLP problem

    A.L.

  • 9. Data: 2011-01-13 03:57:06
    Od: Mariusz Marszałkowski <m...@g...com>

    On 12 Sty, 21:29, A.L. <l...@a...com> wrote:

    > To nie jest CLP problem

    Hmmmm.
    To chyba czegos nie rozumiem.
    Cytata:
    "Książka jest przeznaczona dla tych wszystkich, którzy pragną szybko
    zacząć wyznaczać
    rozwiązania dopuszczalne i optymalne dla problemów kombinatorycznych i
    ciągłych,
    korzystając z mechanizmów CLP."

    Pozdrawiam

  • 10. Data: 2011-01-13 14:07:38
    Od: A.L. <l...@a...com>

    On Wed, 12 Jan 2011 19:57:06 -0800 (PST), Mariusz Marszałkowski
    <m...@g...com> wrote:

> [...]
    >zacząć wyznaczać
    >rozwiązania dopuszczalne i optymalne dla problemów kombinatorycznych i

    Ktore dadza sei sfromulowac w postaci CLP i ta formalizacja jest
    dostatecznie efektywna

    To o czym Prof. Niederlinski pisze co CLP(FD) czyli constraint logic
    programming over finite domains, gdzie owe "finite domains" to zbiory
    liczb calkowitych

    A.L.