  • 1. Data: 2011-01-11 16:30:35
    Temat: Pomoc w debugowaniu
    Od: Tomek C <a...@...sigu.>

    Witam

    Mam taką nietypową prośbę związaną z zmianą stawek VAT. Znajomy ma taki
    programik, w którym od kilku lat prowadzi sobie bazę klientów, zleceń,
    faktur itp. Wszystko było ok do zmiany vat. W samym programie nie da się
    tego zrobić, a twórca programu już go nie rozwija i jednym słowem wypiął
    się na to. Jedynym sposobem jaki pozostaje to po prostu "zrobić cracka"
    zmieniającego te stawki. Nie potrzebuję crackować całego programu, bo
    jest na niego licencja.

    Zacząłem poglądać to w OllyDBG, znalazłem podejrzany fragment kodu, ale
    utknąłem na instrukcjach koprocesora, bo to na nich jest operowana ta
    stawka i nie mogę sobie z tym poradzić.

    Link do tego programiku jest tutaj: http://tomciu.net/tmp/goffice.zip
    VA pomiędzy którymi wszystko się rozgrywa to: 538CA7 - 538D0F.
    Najbardziej podejrzane wydaje mi się odwołanie pod adresem 538CD8.

    Dla was, zaprawionych w bojach programistach to pewnie bułka z masłem.
    Będę wdzięczny za jakiekolwiek podpowiedzi.

    --
    Tomek C. tomciu|at|post.pl GG: 356802
    "Nawet jeżeli jesteś idiotą staraj się nie być głupi"

  • 2. Data: 2011-01-11 17:05:42
    Temat: Re: Pomoc w debugowaniu
    Od: Jacek <a...@o...pl>

    Nie tedy droga.
    Sprzet sie rozwiaja. Oprogramowanie sie rozwija. Cywilizacja sie rozwija i
    ta droga nalezy isc.
    Zamiast debagowac dosowe programy, skup sie na latwym przeniesieniem baz
    kontrahentow i towarow do NOWEGO programu. Chociaz to...

  • 3. Data: 2011-01-11 17:16:16
    Od: A.L. <l...@a...com>

    On Tue, 11 Jan 2011 17:30:35 +0100, Tomek C <a...@...sigu.> wrote:

> [...]
    >
    >Dla was, zaprawionych w bojach programistach to pewnie bułka z masłem.
    >Będę wdzięczny za jakiekolwiek podpowiedzi.

    Ciekawy przyczynek do toczacej sie dyskusji o profesjonalizmie
    programistow, potzreby certyfikowania tychze i produktow i tak
    dalej...

    A.L.

  • 4. Data: 2011-01-11 18:00:27
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2011-01-11 17:30, Tomek C wrote:
    > Jedynym sposobem jaki pozostaje to po prostu "zrobić cracka"

    Koszt będzie większy niż finansowe przekonanie autora lub migracja na
    inny. A gwarancja żadna, szczególnie gwarancja że liczy poprawnie.

  • 5. Data: 2011-01-11 18:22:29
    Od: Slawek Maculewicz <smaculCUT_HERE@AND_HEREgo2.pl>

    Dnia Tue, 11 Jan 2011 17:30:35 +0100, od Tomek C <a...@...sigu.>
    nadeszla wiadomosc:

> [...]
    >
    >Dla was, zaprawionych w bojach programistach to pewnie bułka z masłem.
    >Będę wdzięczny za jakiekolwiek podpowiedzi.

    Jaki crack?
    W bazie danych - czyli w pliku GeoOffice.dgo widzę tabelę o swojskiej
    nazwie StawkiVat, a niej 3 rekordy: 0.00, 0.07 i 0.22.
    Zmień to na co chcesz i tyle...
    Ba - możesz dopisać sobie inne stawki.
    Hasło do bazy danych to... albo nie, nie podam.

  • 6. Data: 2011-01-11 18:56:17
    Od: Szyk <s...@o...pl>

> [...]
    > Zmień to na co chcesz i tyle...
    > Ba - możesz dopisać sobie inne stawki.
    > Hasło do bazy danych to... albo nie, nie podam.

    Aż takie proste??? BuaHaHaHaHa!!!!

  • 7. Data: 2011-01-11 19:27:12
    Od: Slawek Maculewicz <smaculCUT_HERE@AND_HEREgo2.pl>

    Dnia Tue, 11 Jan 2011 19:56:17 +0100, od Szyk <s...@o...pl> nadeszla
    wiadomosc:

    >Aż takie proste??? BuaHaHaHaHa!!!!

    A czego spodziewałeś się po "programiku"? Zaawansowanej kryptografii?

  • 8. Data: 2011-01-11 19:41:30
    Od: "R. P." <r...@w...pl>

    W dniu 2011-01-11 18:16, A.L. pisze:

    > Ciekawy przyczynek do toczacej sie dyskusji o profesjonalizmie
    > programistow, potzreby certyfikowania tychze i produktow i tak
    > dalej...

    Hehe, prosze przyjechac czasem do Polski i przejsc sie do jakiegos
    sklepu meblowego. Wciaz jeszcze maja aplikacje na DOSie. A ZUS
    stosunkowo niedawno (chyba w 2009 albo 2010) zamowil iles tam tysiecy
    dyskietek. Sic!

  • 9. Data: 2011-01-12 06:20:01
    Od: Jacek <a...@o...pl>

    Dnia Tue, 11 Jan 2011 19:22:29 +0100, Slawek Maculewicz napisał(a):

> [...]
    > Zmień to na co chcesz i tyle...
    > Ba - możesz dopisać sobie inne stawki.
    > Hasło do bazy danych to... albo nie, nie podam.

    Dlaczego nie podasz hasla?
    Ze2000!go

    A co do zmiany stawek w tabeli nie wiadomo, czy stopka podzialu stawek na
    raporcie nie jest na stale w aplikacji, wiec zmiana w tabeli moze nie dac
    pozadanego efektu.

  • 10. Data: 2011-01-12 09:53:05
    Od: Slawek Maculewicz <smaculCUT_HERE@AND_HEREgo2.pl>

    Dnia Wed, 12 Jan 2011 07:20:01 +0100, od Jacek <a...@o...pl> nadeszla
    wiadomosc:

    >A co do zmiany stawek w tabeli nie wiadomo, czy stopka podzialu stawek na
    >raporcie nie jest na stale w aplikacji, wiec zmiana w tabeli moze nie dac
    >pozadanego efektu.

    Jasne. Tego bez zrobienia przykładowego wydruku nie wiem. Ale jak już
    jest osobna tabela na 3 wartości VAT, to raczej spodziewam się, że
    autor programu myślał o przyszłych zmianach stawek