  • 51. Data: 2015-03-30 12:06:44
    Temat: Re: Kretynizmy... (było DPF)
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Axel,

    Monday, March 30, 2015, 11:52:16 AM, you wrote:

    [...]

    > Bo po co? Napraw sprzęgło i będzie git. Wiem, co mówię, bo niedawno robiłem
    > sprzęgło w 16-letniej Nubirze (nam ją od nowości, córka teraz jeździ) i za
    > pierwszym naciśnięciem po naprawie myślałem, że się linka urwała, bo mi noga
    > wpadła zupełnie bez oporu...

    Linka sprzęgła w Nubirze? Tam powinien być siłownik hydrauliczny...

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 52. Data: 2015-03-30 12:08:14
    Od: WS <L...@c...pl>

    W dniu poniedziałek, 30 marca 2015 11:49:56 UTC+2 użytkownik Iguan_007 napisał:

    > Moglbyc podac jakis przyklad? Jak rozwiazali reducje przed ostrym zakretem?

    "Honda sprzedaje w Europie cztery modele z opcjonalnym DCT: VFR1200F, NC700X, NC700S
    i Crosstourera. W system ten wyposażony jest także skuter Integra, jednak tam DCT
    oferowany jest w standardzie."

    + Jeszcze sa "skuterowe" przekladnie bezstopniowe

    WS

  • 53. Data: 2015-03-30 12:08:33
    Temat: Re: Kretynizmy... (by?o DPF)
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Marek,

    Monday, March 30, 2015, 11:53:39 AM, you wrote:

    [...]

    Trzeba być gównianym trollem, żeby zmieniać adres w nagłówku tylko po
    to, żeby z kibla się wychylić. KF pojemny jest - zmieści wiele
    adresów.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 54. Data: 2015-03-30 12:08:50
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 30 Mar 2015 02:47:20 -0700 (PDT), Iguan_007
    <i...@g...com> wrote:
    > Mam samochod z automatem bo w 99% korzysta z niego zona. Gdybym
    mial wybier=

    Żonka chętnie przesiądzie się na manuala? Moja przy tylko próbie
    sugestii grozi pobiciem i podrapaniem ;)

    > Przy automacie nie mam zupelnie zadnej przyjemnosci z jazdy po
    zakretach cz=
    > y gorach. Pomimo znosnego silnika (230KM) to typowy d...woz.
    Automat nie wi=
    > dzi drogi przed samochodem wiec nigdy nie dobierze odpowiedniego
    biegu (np.=
    > nie zredukuje przed 90st zakretem). Poniewaz nie dobiera biegu do
    zakretu/=
    > zjazdu, czujesz sie jakbys kazdy zakret przejezdzal na luzie.
    Zapomnij o ko=
    > ntroli kol za pomoca gazu/sprzegla, samochod sam zmieni bieg w
    najmniej odp=
    > owiednim momencie. Mozna oczywiscie bawic sie w recznie zmienianie
    biegow a=
    > utomatu, ale dla mnie to juz nie ta sama frajda. Ot, moje
    subiektywne odczu=
    > cia.

    Ale zdajesz sobie sprawę, że samochód służy tylko do przemieszczania
    się z pkt A do pkt. B? ;-)

    A tak na serio kontekst automatu w tym wątku dotyczy wyłącznie
    podejścia do samochodu jako narzędzia. Jeśli ktoś czerpie z narzędzia
    extra podniety (pozdrawiam Romana) - jego sprawa nich korzysta z
    manuala. Tylko stosunek występowania manuali do automatów sugeruje,
    że u nas to sami fascynaci i sportowcy a nie zwykli ludzie
    korzystający jedynie z tego narzędzia. Co do sportu to chyba użycie
    manuali też się już zawęża, szczególnie gdy liczą się ms podczas
    zmiany biegu...

    --
    Marek

  • 55. Data: 2015-03-30 12:12:34
    Od: Iguan_007 <i...@g...com>

    On Monday, March 30, 2015 at 7:57:27 PM UTC+10, Marek wrote:

    > Nowa Honda VFR 1200, podobno cudo jeśli chodzi o biegi. Jestem
    > umówiony na jazdę próbną w kwietniu, nie mogę się doczekać :-)

    OK, ale to nadal ma opcje recznego zmieniania biegow. I pewnie jednak w ciekawszej
    (kretej) trasie z tego bedzie trzeba korzystac (bo to automat i nie patrzy do
    przodu). Ale moze rzeczywiscie przy spokojnej jezdzie takim turystykiem to sie
    sprawdzi.

    Pozdrawiam,
    Iguan

    --
    Iguan007
    https://picasaweb.google.com/iguan007

  • 56. Data: 2015-03-30 12:23:56
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2015-03-30 o 11:39, J.F. pisze:

    > Dane techniczne czytac umiem, i wiem ile powodowala ubytku w Passacie
    > ~15 lat temu :-)

    Papier wszystko przyjmie. Przyjmie na przykład, że z silnikiem X
    rozpędzisz samochód do 100 w 9 sekund. Po czym siada do niego TYPOWY
    kierowca i nijak nie potrafi zejść poniżej 10. Tymczasem automatem da
    radę każdy przygłup.

    --
    MN

  • 57. Data: 2015-03-30 12:25:43
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 30 Mar 2015 12:08:33 +0200, RoMan Mandziejewicz
    <r...@p...pl.invalid> wrote:
    > Trzeba być gównianym trollem, żeby zmieniać adres w nagłówku tylko
    po
    > to, żeby z kibla się wychylić. KF pojemny jest - zmieści wiele
    > adresów.

    Zrobiłem to wyjątkowo tylko dla Ciebie, nadarzyła się okazja żeby
    przetestować nową funkcję czytnika...

    --
    Marek

  • 58. Data: 2015-03-30 12:29:02
    Od: Iguan_007 <i...@g...com>

    On Monday, March 30, 2015 at 8:09:05 PM UTC+10, Marek wrote:

    > Żonka chętnie przesiądzie się na manuala? Moja przy tylko próbie
    > sugestii grozi pobiciem i podrapaniem ;)

    Nie chce mi sie teraz zmieniac samochodu tylko ze wzgledu na skrzynie (za malo
    jezdze). Kupilem bo myslalem, ze bedzie wygodniejsze. A jest zwyczajnie nudne. Co do
    Twojego pytania - zona twierdzi, ze dla niej bez roznicy. Wiec nastepny pojazd
    bedzie napewno z manualem.

    > Ale zdajesz sobie sprawę, że samochód służy tylko do przemieszczania
    > się z pkt A do pkt. B? ;-)

    Tak, i w miescie w miare podoba mi sie automat. Ale jak A i B sa na kretej gorskiej
    drodze to juz zdecydowanie nie.

    > A tak na serio kontekst automatu w tym wątku dotyczy wyłącznie
    > podejścia do samochodu jako narzędzia.

    Nie oszukujmy sie. Jestesmy na grupie "samochody". Chyba nie traktujemy samochodu
    zupelnie tak samo jak wiertarki. Widziales flejmy o wiertarkach? ;)

> [...]
    > manuala. Tylko stosunek występowania manuali do automatów sugeruje,
    > że u nas to sami fascynaci i sportowcy a nie zwykli ludzie

    Ale dlaczego chcesz za kogos decydowac? Ktos lubi jezdzic z manualem, niech jezdzi.
    Gdybym mieszkal w PL to na automat nawet bym nie patrzyl - duzo fajnych kretych drog,
    troche gorek, fajna zima kiedy mozna sie poslizgac (...albo zakopac w zaspie).

    > Co do sportu to chyba użycie
    > manuali też się już zawęża, szczególnie gdy liczą się ms podczas
    > zmiany biegu...

    Oczywiscie. Ale tutaj mowisz o manualnym zmienianiu biegow w automacie vs skrzyni
    recznej. Na gorskiej drodze jednak z "czystego" automatu pewnie jednak nie
    korzystasz. Ja tam zwyczajnie wole zmieniac biegi w manualu.

    Pozdrawiam,
    Iguan

  • 59. Data: 2015-03-30 12:36:59
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 29 Mar 2015, Marek wrote:

> [...]
    [...]
    > 48V z jakiego powodu?

    Średnicy potrzebnych przewodów oraz jakości styków.
    Do przekazania tej samej mocy przy 48V potrzebujesz 4x mniejszego
    prądu, niż przy 12V. Wada taka, że nie kwalifikuje się jako
    napięcie "bezpieczne".

    [...]
    > - automatyczne przełączanie różnych funkcji bo samochód "wie lepiej"

    Przypomniały mi się flejmy nt. lustrzanka/nielustrzanka z foto.cyfrowa
    sprzed paru lat.
    Głównym argumentem była "manualność" (czyli łatwoś samodzielnego
    ustawienia wszystkiego), po czym padał argument o lepszości
    *auto*focusa w "lustrach" :P
    Twój post, trzeba przyznać, różni się kolejnością argumentów :|

    > - uniemożliwienie prostej wymiany żarówek bez demontażu np. pasa przedniego
    > lub wyjęcia silnika.

    Chcesz odebrać robotę serwisom?? A bezrobocie??? ;)
    (nie no, żartuję, jakby kto nie zauważył).

    pzdr, Gotfryd

  • 60. Data: 2015-03-30 12:44:02
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Marcin N" napisał w wiadomości

> [...]
    >rozpędzisz samochód do 100 w 9 sekund. Po czym siada do niego TYPOWY
    >kierowca i nijak nie potrafi zejść poniżej 10. Tymczasem automatem da

    No i co - myslisz ze oni specjalnie zanizyli dane dla automatu ?
    Czy zawyzyli dla manuala ?

    Czy sugerujesz, ze jak ja zaczne zmieniac biegi, to juz niekoniecznie
    automat bedzie goszy ... no, cos w tym jest :-)

    J.