  • 241. Data: 2015-04-02 01:00:45
    Temat: Re: Kretynizmy... (było DPF)
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    > Ja mogę ale nie o to chodzi.
    > Pójdziesz do pracy i okaże się że mimo że masz PJ to nie możesz
    > pojechać żadnym z ich aut bo wszystkie to manuale.

    to sobie dorobisz na manuala.
    A byc moze juz bedziesz miał, bo zrobiłęs wczesniej.
    Albo powiesz, ze mozesz dla nich pracowac pod warunkiem, ze dostaniesz
    automata.

    > Odstawisz własne auto do serwisu i jako zastępcze oferują ci
    > tylko manual bo tylko takie mają.

    Bywa. Robiąc PJ na automata musisz miec tego swiadomosc.

    > Chcesz pożyczyć auto od
    > znajomego ale on ma tylko manual, tak jak większość rodaków.
    > I wychodzi że w wielu przypadkach mając PJ na automat stajesz
    > w sytuacji w której nie masz uprawnień do jazdy dostępnym
    > samochodem.

    Tragedia. Tylko sie pochlastać.

    > Osobowym a nie ciężarowym, autobusem czy motocyklem.
    > Jak robisz PJ na osobówki to radzę robić tak aby dotyczyło
    > wszystkich osobówek anie tylko wybranych. :-)

    Ale czy ktos mówi ze to ma być rozwiazanie dla wszystkich?

    > To co sobie kupisz to już twoja decyzja i nie namawiam
    > na manual. Stać cię na autoamt, kupuj.

    Sam widzisz - dodatkowa opcja nie bedzie problemem. Może byc tylko
    neutralna lub korzystna.

  • 242. Data: 2015-04-02 01:28:06
    Od: masti <g...@t...hell>

    RadoslawF wrote:

    > Wszystkie pozostałe. :-)

    enumeratywnie poproszę :)

    > To gratulacje. Skąd ściągany ?

    ze Stanów oczywiście. Chcesz?bo na wydaniu jest :)

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 243. Data: 2015-04-02 03:00:45
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik jerzu t...@i...pl ...

    > Obecna generacja Mastera ma to opracowane OK. Moj stary Transit z 2003
    > roku też miał. Obecny Master, z 2006, już nie. Strasznie toto
    > upierdliwe.

    To jest przykład na niezrozumiałe podejscie do tematu - sprawa prosta,
    przetestowana w przeszłosci, nowe modele powinny czerpac z doswiadczenia a
    jednak projektanci musza cos zepsuc.

  • 244. Data: 2015-04-02 07:04:50
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .04.2015 o 22:50 RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl> pisze:

    > Jeśli mam być szczery to co napisałeś jeszcze bardziej przekonuje mnie
    > do trzymania się z daleka od automatów. Skoro producenci aut podają
    > błędne informacje odnośnie ich obsługi to ile rzeczy spieprzą ich
    > mechanicy w serwisie ?

    Producenci aut podają również bdb często błędne zalecenia co do wymiany
    oleju w silniku. W niektórych markach można to podobno robić już co
    30-50kkm chociaż ten sam silnik w poprzednim modelu miał zalecaną wymianę
    co 15-20kkm (zalecany olej oczywiście ten sam).
    Czy to cię odstrasza od używania silnika w aucie? :-)
    Robią tak ze względu na marketing: "u nas tańsza eksploatacja".
    Do przebiegu 200kkm taki silnik "tanio" serwisowany i tak pojeździ bez
    problemu. Tak samo jest z automatami. Bez zaglądania do nich spokojnie
    zrobią te 200-250kkm. Tyle wg. producenta wystarczy :-)
    W PL niestety większość aut zaczyna wtedy swoje drugie życie....

    Na siłę przedstawiasz argumenty na to jakie te automaty są do du...py,
    niepełnowartościowe a kierowcy całe życie jeżdżący tylko automatami to wg
    Ciebie niemoty.
    Wczoraj byłem świadkiem jak znajoma (65l+) jeżdżąca od 30 lat tylko
    automatem wsiadła do nowego suwa z "manualem". Nie było jednak żadnych
    fajerwerków - wsiadła i spokojnie pojechała.

    TG

  • 245. Data: 2015-04-02 07:07:02
    Temat: Re: Kretynizmy... (by?o DPF)
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2015-03-31 22:04, masti wrote:

> [...]

    No to ja napiszę - kilka różnych samochodów zawsze niemieckich. W wieku
    od kilkunastu do kilku (w sensie bliżej 10 niż 0) lat. Lag widoczny we
    wszystkich - w pasacie doprowadzał do szału - dojeżdzasz do skrzyżowania
    zmienia się na żólte - wciskasz gaz. Przetacza się majestatycznie przez
    skrzyżowanie i dostaje kopa za;). W Mercedesie E tylko wkurzał, ale jaki
    najbardziej był - mniej więcej 0,5 sekundy do redukcji - czyli
    porównywalnie ze zmianą biegu w manualu. Tylko w manualu mogłeś
    zredukować zanim potrzebowałeś depnąć. Inna sprawa że koni to miało
    tyle, że bardzo to nie przeszkadzało;)

    Shrek.

  • 246. Data: 2015-04-02 10:03:02
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "yabba" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    >Z manualem to i Maluchem można ruszać z piskiem.

    Maluchem, maluchem ... nie pamietam, ale moze byc trudno.
    Slaby silnik, doze obciazenie osi napedzanej ..

    >Rozmawiamy o ruszaniu z piskiem opon przy skrzyni automatycznej. 110
    >KM z klasycznym automatem nie chce piszczeć. Nie mówię, że to
    >straszna wada, ale stwierdzam fakt.

    Ciekawe.
    Slaby ten automat, czy elektronika dobrze reguluje ?

    J.

  • 247. Data: 2015-04-02 10:04:28
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 2 Apr 2015 01:00:45 +0000 (UTC), Budzik
    <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:
> [...]
    prosta,
    > przetestowana w przeszłosci, nowe modele powinny czerpac z

    I nich ktoś powie, że to nie jest celowe działanie....

    --
    Marek

  • 248. Data: 2015-04-02 10:45:13
    Od: dddddddd <f...@e...com>

    W dniu 2015-04-02 o 10:03, J.F. pisze:

    > Ciekawe.
    > Slaby ten automat, czy elektronika dobrze reguluje ?

    pewnie po prostu zaczyna ruszać od niskich obrotów, a jak obroty wejdą
    powyżej 2000, gdy już jest wystarczający moment na piszczenie, to auto
    ma zbyt dużą prędkość :)
    ja mając >300KM też chyba samym gazem to piszczę nie od razu, a od
    +-1500obr/min. Choć nie wiem, rzadko tak jeżdżę, więc może tylko tak to
    sobie wyobrażam

    Łukasz

  • 249. Data: 2015-04-02 11:00:47
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Marek f...@f...com ...

    > I nich ktoś powie, że to nie jest celowe działanie....

    Hmm... A jaki mieliby miec cel?
    Bo rozumiem, ze utrudnienie wymiany zarówki ma cel w postaci wizyt w
    serwisie ale to...?

  • 250. Data: 2015-04-02 11:38:10
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 2 Apr 2015 09:00:47 +0000 (UTC), Budzik
    <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:
    > Hmm... A jaki mieliby miec cel?
    > Bo rozumiem, ze utrudnienie wymiany zarówki ma cel w postaci wizyt
    > serwisie ale to...?

    Nie wiem, ale jeśli nie celowe, to co, wierzysz, że producent to taki
    idiota-ignorant, który nie wyciąga wniosków od zgłoszeń klientów w
    sprawie swojego produktu? Albo wyszło mu tak niechcący (kolejny raz)
    przez przypadek?

    --
    Marek