-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
atman.pl!goblin1!goblin.stu.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neost
rada.pl!unt-spo-b-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
From: Marek <f...@f...com>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Kretynizmy... (było DPF)
Date: Sun, 29 Mar 2015 12:39:05 +0200
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Message-ID: <a...@n...neostrada.pl>
User-Agent: Groundhog 2.03 Newsreader for Android.
Lines: 108
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.10.44.6
X-Trace: 1427625545 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 15663 83.10.44.6:33755
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2558634
[ ukryj nagłówki ]On Sun, 29 Mar 2015 00:26:22 +0100, Tomasz
Wójtowicz<s...@s...spam.spam.com> wrote:
> To ja na pierwszym miejscu stawiam gniazdo zapalniczki, chyba
najgłupszy
> typ złącza elektrycznego. Wtyczki same się wysuwają, słabo
kontaktują,
> iskrzą.
> Najgłupsze jest to, że od ok. 10 lat w nowych samochodach już nawet
nie
> wsadzają zapalniczek, tylko zatyczki - na zasadzie niech palacz
sobie
> dokupi zapalniczkę. W takim przypadku utrzymywanie tego złącza, gdy
> można by wprowadzić lepszy standard, to kretynizm.
> Mam nadzieję, że jak wejdą do samochodów instalacje 48-52V, to coś
w tym
> względzie się zmieni.
48V z jakiego powodu?
Ja mogę dodać:
- manualna skrzynia biegów. Kretynizm na siłę "utrzymywany" jeszcze w
różnych miejscach na świecie bo jakaś lokalna grupa (przepraszam za
to, naprawdę) niespełnionych organistów kościelnych "lubi" deptać
pedały i przekładać biegi. Technologia godna snopowiązałki i traktora
przy czym nawet już współczesne modele tego ostatniego mają tryb
"auto". Zawsze gdy jestem w salonie i sprzedawca zachwala jakiś
model na ekspozycji (na 99% to manual) pytam czy w wersji podstawowej
jest korba do odpalania, przecież to pasuje jak ulał do manuala.
Stosowanie manualnych skrzyń prowadzi do wymyślania różnych
"ułatwiaczy" życia tym masochistom. Np. Ford rozwiązał "problem"
ruszania pod górkę (czujnik pochylenia blokuje na chwilę hamulce).
Dumnie, niczym kiedyś socjalizm, rozwiązują problemy niestniejące w
innych systemach...
Ciągła popularność manuali powoduje, że w np. w samochodach
specjalnych (busy, dostawczaki) producentowi nawet nie chce się
dawać opcji automatu albo jest ale za chore pieniądze bo to przecież
"luksus", za który trzeba golić.
Jak ktoś mi użyje argumentu, że automat mu za wolno lub "źle"
przekłada to odpowiem niech nie kupuje takiego modelu. Jest wybór.
Jeśli producent nie potrafi tego dobrze zrobić - nie kupować żadnych
modeli tego producenta bo istnieje duże prawdopodobieństwo, że nie
potrafi zrobić dobrze też innych rzeczy. Niech zacznie produkować
maszyny rolnicze.
- zestawy głośnomówiące, które nie działają prawidłowo, najczęściej
podczas jazdy, wysyłając tylko szum i hałas do rozmówcy (ford, seat).
Oczywiście są tacy co potrafią to zrobić (np. mercedes). I ponownie
do snopowiązałek panie i panowie "technolodzy" bo nawet zestawu
głośnomówiącego nie umiecie zrobić. Przykład montowania na siłę
nieprzetestowanych lub nieprawidłowych rozwiązań technicznych aby
tylko były na liście wyposażenia. To, że nie spełniają swojej roli to
*uj z tym. Jak nie potrafisz zrobić aby mikrofon nie zbierał tylko
hałasu to zrób go, kurwa, na "sznurku" (już nie mówię bezprzewodowo)
żeby można było go sobie bliżej aparatu mowy przypiąć a nie chowaj go
10 cm pod 3 warstwami podsufitówki. Jak mikrofon będzie nieodpowiedni
to go sobie sam wymienię na inny albo w ogóle zrobię lepszy
przedwzmacniacz. Mam chociaż jakąś szansę na poprawę bubla.
Oczywiście ktoś powie kup sobie słuchawkę bt. Owszem ale i tak
pozostanie niesmak z braku możliwości wykorzystania funkcji pojazdu,
która już jest. To tak jak z tą łazienką na wsi w starej polskiej
komedii: Jak to łazienki u nas ni ma! Łazienka jest! Ino nie
wykończona bo i tak wszyscy chodzą do wygódki....
- brak gaszenia świateł po wyłączeniu stacyjki. Na co komu palenie
świateł bez kluczyków tak często jest potrzebne, żeby mu taką wygodę
robić, bladego pojęcia nie mam. Aczkolwiek z tym jest coraz lepiej
bo: albo już coraz częściej są światła "auto", albo sprzedawcy
montują "polepszacze", które wyłączaja światła po wyjęciu kluczyka.
Spotkałem się w takich wynalazkach w mitsubishi i toyocie, oczywiście
czasami wynalazek się zawiesił i nie wyłączył, ale na tyle rzadko to
się zdarzało, że nie było upierdliwe.
- automatyczne przełączanie różnych funkcji bo samochód "wie lepiej",
np. zmiana obiegu nawiewu wew./zew. (ford). Jestem osobą wrażliwą na
zapachy, smród spalin powoduje u mnie od razu "zwrot monet". Jeżdżę
po mieście i w każdym samochodzie z jakim miałem do czynienia zawsze
jeżdżę z zamkniętym obiegiem (tak, nic mi nie paruje). Ale w fordzie
się nie da! Bo co kilka chwil zawsze wyłącza obieg zew. i najczęściej
robi to gdy stoi się w korku...Była taka fajna wada, że było słychać
terkotanie jak przełaczał (coś się zatarło, było słychać mechanizm),
można było szybko się zorientować i zamknąć. Ale coś mnie podkusiło,
żeby to naprawić i mam teraz przełączanie bez ostrzeżenia, orientuje
się dopiero po zaciągniętym smrodzie.
- brak trybu "auto" przy zamykaniu szyb bez ciągłego trzymania
przycisku albo ten tryb dostępny tylko dla szyby kierowcy. Bez
przesady z tą ochroną palców, szpitale są przepełnione pacjentami z
uciętymi kończynami przez automatyczne zamykanie szyb, kurde.
Kierowca pasażera z przodu widzi, więc mu wystającej głowy nie utnie.
A funkcja najczęściej używana gdy nie ma pasażerów więc po co te
utrudnienia.
- uniemożliwienie prostej wymiany żarówek bez demontażu np. pasa
przedniego lub wyjęcia silnika.
- uniemożliwianie prostego demontażu elementów wszelkich osłon
kokpitu, stosowanie zatrzasków, które najczęściej się urywają przy
próbie demontażu. Komu przeszkadzały śruby?? Śruby też mogą być ładne
jak się umie je wkomponować.
- niedziałające radio bez kluczyka w stacyjce. Kiedyś się z tym
spotkałem (Berlingo?). Nie wiem czy jeszcze się zdarza.
--
Marek
Następne wpisy z tego wątku
- 29.03.15 16:21 RoMan Mandziejewicz
- 29.03.15 16:54 Marek
- 29.03.15 16:56 Tomasz Wójtowicz
- 29.03.15 17:50 dddddddd
- 29.03.15 18:03 Marek
- 29.03.15 18:14 Trybun
- 29.03.15 18:56 Marek
- 29.03.15 19:19 J.F.
- 29.03.15 20:19 Marek
- 29.03.15 21:03 WS
- 29.03.15 21:20 RoMan Mandziejewicz
- 29.03.15 21:23 RoMan Mandziejewicz
- 29.03.15 21:31 A.L.
- 29.03.15 21:36 A.L.
- 29.03.15 21:52 cef
Najnowsze wątki z tej grupy
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- sprężyny przednie ściśnięte
- Kolejny spaliniak się zjarał
- nie chcem ale muszem zapytać
- test dokładności wskazań zużycia paliwa/energii przez komputery pokładowe (ADAC)
- jak to na autostradzie
- Leapmotor T03 Tak powinna wyglądać elektryfikacja
- Tak się sprzedają elektryczne woldzwageny ;-)
- Akumulator do Hyundai
- Rambo 2024. Co z radio-stopem
- Pijani kierowcy
- "Chciałem zamówić kurs tym"
- Windykatorzy ścigają spadkobierców z mandat nieboszczyka za przekroczenie prędkości???
Najnowsze wątki
- 2024-12-12 Warszawa => Administrator Bezpieczeństwa IT <=
- 2024-12-12 Ostrów Wielkopolski => Trener zespołu sprzedaży Call Center <=
- 2024-12-12 Kraków => Key Account Manager <=
- 2024-12-11 SEP 1 kV E
- 2024-12-11 DNS restrictions are on
- 2024-12-11 wielkie bu
- 2024-12-11 Białystok => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-11 Aku LiPo źródło dostaw - ktoś poleci ?
- 2024-12-11 Warszawa => Specjalista Bezpieczeństwa Informacji <=
- 2024-12-11 Wrocław => Application Security Engineer <=
- 2024-12-11 Warszawa => Analyst in the Trade Development department (experience wi
- 2024-12-11 Lublin => Programista Delphi <=
- 2024-12-11 Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- 2024-12-11 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-12-11 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=