-
Data: 2015-03-29 19:19:20
Temat: Re: Kretynizmy... (było DPF)
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Dnia Sun, 29 Mar 2015 12:39:05 +0200, Marek napisał(a):
> Ja mogę dodać:
> - manualna skrzynia biegów. Kretynizm na siłę "utrzymywany" jeszcze w
> różnych miejscach na świecie bo jakaś lokalna grupa (przepraszam za
> to, naprawdę) niespełnionych organistów kościelnych "lubi" deptać
> pedały i przekładać biegi.
Cena, kolego cena. No i inne koszty.
A najwyrazniej zmienianie biegow tym kilkuset milionow ludzi nie
sprawia trudnosci.
>> Technologia godna snopowiązałki i traktora
>> przy czym nawet już współczesne modele tego ostatniego mają tryb
>> "auto". Zawsze gdy jestem w salonie i sprzedawca zachwala jakiś
>> model na ekspozycji (na 99% to manual) pytam czy w wersji podstawowej
>> jest korba do odpalania, przecież to pasuje jak ulał do manuala.
No ba, patrzac na problemy z odpaleniem ... korbe, oczywiscie
dodatkowa, potraktowalbym jako zalete.
Ale wspolczesnego samochodu juz sie chyba z korby nie odpali.
> Stosowanie manualnych skrzyń prowadzi do wymyślania różnych
> "ułatwiaczy" życia tym masochistom. Np. Ford rozwiązał "problem"
> ruszania pod górkę (czujnik pochylenia blokuje na chwilę hamulce).
Nie tylko ruszania - zapobiega takze staczaniu.
> Dumnie, niczym kiedyś socjalizm, rozwiązują problemy niestniejące w
> innych systemach...
Istniejace istniejace. Tylko tam rozwiazane dawniej ... albo i nie.
> Jak ktoś mi użyje argumentu, że automat mu za wolno lub "źle"
> przekłada to odpowiem niech nie kupuje takiego modelu. Jest wybór.
Ale skad ja ma wiedziec ze jest wybor, skoro ciagle pamietam ze 2.8 w
automacie ma osiagi jak 1.8T ?
Jakas akcja promocyjna, ladne dziewczyny, tor testowy ...
> Jeśli producent nie potrafi tego dobrze zrobić - nie kupować żadnych
> modeli tego producenta bo istnieje duże prawdopodobieństwo, że nie
> potrafi zrobić dobrze też innych rzeczy.
Czyli co - tylko VW ?
> Niech zacznie produkować maszyny rolnicze.
A historie Lamborghini pamietasz ? :-)
> - zestawy głośnomówiące, które nie działają prawidłowo, najczęściej
> podczas jazdy, wysyłając tylko szum i hałas do rozmówcy (ford, seat).
> Oczywiście są tacy co potrafią to zrobić (np. mercedes).
A dwa telefony obsluguje ? A2DP ma ?
> - brak gaszenia świateł po wyłączeniu stacyjki. Na co komu palenie
> świateł bez kluczyków tak często jest potrzebne, żeby mu taką wygodę
> robić, bladego pojęcia nie mam.
No, czasem na drodze ...lepiej zeby sie palily.
I tak musisz wylaczac, wiec co za roznica. Chyba ze jakis ambitny
system zarzadzania swiatlami ... no coz, przez wiele lat producenci
unikali elektroniki,ostatnio sie zakochali ...
> - automatyczne przełączanie różnych funkcji bo samochód "wie lepiej",
> np. zmiana obiegu nawiewu wew./zew. (ford). Jestem osobą wrażliwą na
> zapachy, smród spalin powoduje u mnie od razu "zwrot monet". Jeżdżę
> po mieście i w każdym samochodzie z jakim miałem do czynienia zawsze
> jeżdżę z zamkniętym obiegiem (tak, nic mi nie paruje). Ale w fordzie
> się nie da! Bo co kilka chwil zawsze wyłącza obieg zew. i najczęściej
> robi to gdy stoi się w korku...
Nie innej opcji, nie doczytales instrukcji, czy elektronika sie
zepsula ?
Co do fordow ... nawiew na szybe, na kratki, na nogi ... a przelacznik
tym sterujacy ma 6 pozycji. Dwoch kombinacji brakuje ...
> - brak trybu "auto" przy zamykaniu szyb bez ciągłego trzymania
> przycisku albo ten tryb dostępny tylko dla szyby kierowcy.
Dawniej ... znow niechec do elektroniki ?
> Bez
> przesady z tą ochroną palców, szpitale są przepełnione pacjentami z
> uciętymi kończynami przez automatyczne zamykanie szyb, kurde.
> Kierowca pasażera z przodu widzi, więc mu wystającej głowy nie utnie.
> A funkcja najczęściej używana gdy nie ma pasażerów więc po co te
> utrudnienia.
No ale tez po co otwierac na maksa ?
> - uniemożliwianie prostego demontażu elementów wszelkich osłon
> kokpitu, stosowanie zatrzasków, które najczęściej się urywają przy
> próbie demontażu. Komu przeszkadzały śruby?? Śruby też mogą być ładne
> jak się umie je wkomponować.
Montaz za dlugo trwa i za duzo kosztuje :-)
> - niedziałające radio bez kluczyka w stacyjce. Kiedyś się z tym
> spotkałem (Berlingo?). Nie wiem czy jeszcze się zdarza.
Chyba czeste. Ale swiatla maja gasnac, a radio grac ?
J.
Następne wpisy z tego wątku
- 29.03.15 20:19 Marek
- 29.03.15 21:03 WS
- 29.03.15 21:20 RoMan Mandziejewicz
- 29.03.15 21:23 RoMan Mandziejewicz
- 29.03.15 21:31 A.L.
- 29.03.15 21:36 A.L.
- 29.03.15 21:52 cef
- 29.03.15 21:58 J.F.
- 29.03.15 22:03 WS
- 29.03.15 22:27 RadoslawF
- 29.03.15 23:38 nadir
- 29.03.15 23:46 J.F.
- 30.03.15 00:09 Marek
- 30.03.15 00:44 J.F.
- 30.03.15 01:11 J.F.
Najnowsze wątki z tej grupy
- wodor
- Zgromadzenie użytkowników pojazdów :-)
- Test - nie czytać
- Nowa ładowarka Moya a Twizy -)
- Pomoc dla Filipa ;)
- znowu kradno i sie nie dzielo
- Zieloni oszuchiści
- Zniknął list gończy za "Frogiem". Frog się nam odnalazł?
- zawsze parkuj tyłem do ulicy
- nie będzie naprawy pod blokiem?
- korytarz zycia
- serce boli
- Seicento vs Szydło, comes back :)
- Zasięg Tesli przy szybszej jeździe
- 300km/h
Najnowsze wątki
- 2025-01-25 AMS spalony szybkim zasilaczem USB
- 2025-01-24 stalowe bezpieczniki
- 2025-01-23 Zenek Kapelinder - ?
- 2025-01-25 Błonie => Sales Specialist <=
- 2025-01-25 Lublin => iOS Developer (Swift) <=
- 2025-01-24 Warszawa => Java Developer <=
- 2025-01-24 Białystok => iOS Developer (Swift experience) <=
- 2025-01-24 Warszawa => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2025-01-24 Warszawa => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2025-01-24 Lublin => Delphi Programmer <=
- 2025-01-24 Kraków => Key Account Manager <=
- 2025-01-24 Lublin => Programista Delphi <=
- 2025-01-24 Wróblewo => Specjalista ds. Analiz Finansowych <=
- 2025-01-24 Katowice => Senior Field Sales (system ERP) <=
- 2025-01-24 Mińsk Mazowiecki => Area Sales Manager OZE <=