  • 61. Data: 2004-12-24 00:44:14
    Temat: Re: Krakowski węzeł wymiany ruchu
    Od: Krzysztof Oledzki <o...@...ns.pl>

    Łukasz Morawski <l...@s...bezczelny.net> wrote:

    > 8 Mbps, chyba, że będziesz bardzo mocno naciskał futrzaków ;-)
    >
    > Bariera jest po to, by się nie dołączały osiedlówki z LMDS po 1,5-3
    > Mbps... Mi osobiście nie leży to, by osiedlówka która ma 1,5 Mbps
    > wyciągała z dużych sieci w zasadzie nic nie dając w zamian.
    Jak to nic nie dają? Dają... Pobierają contetnt. Do dużo. Czego
    niby oczekujesz?

    Pozdrawiam,

    Krzysztof Oledzki

    --
    Krzysztof Olędzki
    e-mail address: ole(a-t)ans(d-o-t)pl

  • 62. Data: 2004-12-24 10:11:24
    Od: Janusz - Vahanara <v...@o...gapp.pl>

    Nastał nam piękny 23 grudzień 2004 roku,
    kiedy to Łukasz Morawski posłał(a) w świat wiadomość

> [...]
    > Mbps... Mi osobiście nie leży to, by osiedlówka która ma 1,5 Mbps
    > wyciągała z dużych sieci w zasadzie nic nie dając w zamian.

    Wszyscy kopię te biedne osiedlówki jak tylko mogą i przy każdej okazji.
    Zastanawiające, nie?

    No to te niechciane przez nikogo osiedlówki padną szybciej, niż im jest
    pisane i co wtedy?

    Kogo będzie podłączać Futuro i inni? Providerzy zaczną "chodzić po mieście"
    i konkurować z 2 megabitowym DSLem za 550 zł brutto?

    A hostingowcy?
    Kowalski przeniesie się z upadłej osiedlówki do "intranetu TP".
    Kto będzie chciał trzymać "content" w jakimś KIX, skoro odbiorcy z TPNetu
    nie będą mieli do niego dostępu?

    Nie wieszajcie psów na osiedlówkach, bo bez nich większość z tego "całego
    alternatywnego towarzystwa internetowego" mogłaby zamknąć kramik.
    TePsie, chello, gaziecie.pl i innym gigantom nie będziecie wtedy do
    szczęścia potrzebni.

    Janusz - Vahanara
    Jestem tu, by wrzasnąć: Ku-ku-ry-ku!,

  • 63. Data: 2004-12-24 10:40:58
    Od: "(cuthere)lukasz" <"(cuthere)lukasz"@lama.net.pl>

    Janusz - Vahanara wrote:
    > Nastał nam piękny 23 grudzień 2004 roku,
    > kiedy to Łukasz Morawski posłał(a) w świat wiadomość

    > Wszyscy kopię te biedne osiedlówki jak tylko mogą i przy każdej okazji.
    > Zastanawiające, nie?

    a tam krew od razu tato...

    Wiesz, widziałem to i owo w takich osiedlówkach, rozwiązania w stylu
    dopisanie do crontab ifdown ethX ifup ethX co 5 minut, ponieważ
    co jakiś czas router nie odpowiadał. Egzotyka takich konfiguracji
    odbijałaby się w węźle długim echem po wszystkich.

    > No to te niechciane przez nikogo osiedlówki padną szybciej, niż im jest
    > pisane i co wtedy?

    Nigdy nie padną. Tam opłata za sieć wynosi ~15 zł.

    > Kogo będzie podłączać Futuro i inni? Providerzy zaczną "chodzić po mieście"
    > i konkurować z 2 megabitowym DSLem za 550 zł brutto?

    obok tych co krzyczą "Zieeeeeeeemniaaakiiiiiii........"?
    Ale oni chodzą wczesnym rankiem... :(

    > A hostingowcy?
    > Kowalski przeniesie się z upadłej osiedlówki do "intranetu TP".
    > Kto będzie chciał trzymać "content" w jakimś KIX, skoro odbiorcy z TPNetu
    > nie będą mieli do niego dostępu?

    Hm... za niedługo same xDSL zostaną w TPSA, wtedy role się odwrócą.
    To TPSA będzie zależało na dobrych stykach.

    Pozdrawiam
    Łukasz Morawski

  • 64. Data: 2004-12-24 11:28:20
    Od: Janusz - Vahanara <v...@o...gapp.pl>

    Nastał nam piękny 24 grudzień 2004 roku,
    kiedy to (cuthere)lukasz posłał(a) w świat wiadomość

> [...]
    > co jakiś czas router nie odpowiadał. Egzotyka takich konfiguracji
    > odbijałaby się w węźle długim echem po wszystkich.

    Osiedlówkom bliżej do No Future niż do Pro Futuro?

    > Hm... za niedługo same xDSL zostaną w TPSA, wtedy role się odwrócą.
    > To TPSA będzie zależało na dobrych stykach.

    Wielki upadek TP wieszczą średnio co kwartał. A im mniejszy provider, tym
    częstotliwość wieszczb większa.
    Czy jeżeli będzie się dostatecznie długo powtarzało mantrę "Już wkrótce TP
    będzie zależało na dobrych stykach z drobnymi dostawcami", to stanie się
    ona rzeczywistością?

  • 65. Data: 2004-12-27 10:18:06
    Od: Grzegorz Janoszka <G...@S...pro.onet.pl>

    On Fri, 24 Dec 2004 11:11:24 +0100 I had a dream that Janusz - Vahanara
    <v...@o...gapp.pl> wrote:
> [...]
    > Kogo będzie podłączać Futuro i inni? Providerzy zaczną "chodzić po mieście"
    > i konkurować z 2 megabitowym DSLem za 550 zł brutto?

    Nie rozumiesz wątku - poczytaj dokładnie.
    W węźle www.kix.futuro.pl są wpięte _tylko_ osiedlówki. I wyobraź sobie,
    że ludzie z osiedlówki, która ma bgp, >20 Mbps ruchu i parę
    przemyślanych rozwiązań, nie chcą peerować się z siecią, co ma 1.5 Mbps
    i jeden serwer zainstalowany przez "siotrzeńca pana Franka".

    > Kto będzie chciał trzymać "content" w jakimś KIX, skoro odbiorcy z TPNetu
    > nie będą mieli do niego dostępu?

    No właśnie pokazałeś, że kompletnie nie wiesz, o czym piszesz.

  • 66. Data: 2004-12-30 22:50:34
    Od: Janusz - Vahanara <v...@o...gapp.pl>

    Nastał nam piękny 27 grudzień 2004 roku,
    kiedy to Grzegorz Janoszka posłał(a) w świat wiadomość
    .edu.pl>

    > Nie rozumiesz wątku - poczytaj dokładnie.
    Rozumiem i znam realia.

> [...]
    > przemyślanych rozwiązań, nie chcą peerować się z siecią, co ma 1.5 Mbps
    > i jeden serwer zainstalowany przez "siotrzeńca pana Franka".
    Ależ tak wyglądają polskie osiedlówki.
    O tych z jednym DSLem z litości nie wspominam.

  • 67. Data: 2004-12-31 03:45:36
    Od: "Adam Paluch" <a...@-...org.pl>

    W artykule news:1clwpz3b0drv0$.dlg@vahanara.pl,
    niejaki(a): Janusz - Vahanara z adresu <v...@o...gapp.pl> napisał(a):

    > Ależ tak wyglądają polskie osiedlówki.
    > O tych z jednym DSLem z litości nie wspominam.

    mylisz ASK (amatorska siec komputerowa) z siecia osiedlowa .... ale pewnie
    nie czujesz roznicy ...

    --
    Adam Paluch

  • 68. Data: 2004-12-31 10:02:39
    Od: Janusz - Vahanara <v...@o...gapp.pl>

    Nastał nam piękny 31 grudzień 2004 roku,
    kiedy to Adam Paluch posłał(a) w świat wiadomość

    > mylisz ASK (amatorska siec komputerowa) z siecia osiedlowa .... ale pewnie
    > nie czujesz roznicy ...

    Nie ja mam czuć różnicę, a abonenci. Oni "nie czują".

    Przykładowo, abonent Tyskiej Sieci Internetowej (obejmuje zasięgiem z pół
    miasta) klnie tak samo, jak abonent amatorskiej ASK rozpiętej na trzech
    blokach.

  • 69. Data: 2004-12-31 12:40:57
    Od: Marcin Kowalczyk <k...@w...TO.bo.SPAM.jest.FUJ.kowalma.com>

    Adam Paluch w <cr2hh5$tb5$1@opal.futuro.pl> zeznal:

    > mylisz ASK (amatorska siec komputerowa) z siecia osiedlowa .... ale pewnie
    > nie czujesz roznicy ...

    Ale sa takze ASK'i osiedlowe, czesto lepiej zorgranizowane niz nie jedna
    firma

    --
    Wraca informatyk z pracy późnym wieczorem widzi na ulicy jakiś gość
    zamalowuje napisy na płocie... postał... popatrzył... zamyślił się i mówi

  • 70. Data: 2005-01-01 21:58:37
    Od: Grzegorz Janoszka <G...@S...pro.onet.pl>

    On Fri, 31 Dec 2004 11:02:39 +0100 I had a dream that Janusz - Vahanara
    <v...@o...gapp.pl> wrote:
    > Nie ja mam czuć różnicę, a abonenci. Oni "nie czują".

    Czują, czują. Ja akurat znam sporo sytuacji, gdzie to mieszkańcy danego
    bloku świadomie decydują o tym, kto im dostarczy sieć - firma czy ASK.
    W większości przypadków wybierają firmę - z powodu ceny, faktury i
    lepszego łącza.

    Gwoździem do trumny ASK może być tegoroczne odliczenie wydatków na sieć
    - AFAIK nie można odliczyć składki na stowarzyszenie, a fakturę od firmy
    można. Oczywiście sporo ASK działa już pod płaszczykiem firm wszelakich
    (nawet myjni samochodowych), ale wtedy już zadziała zdrowa konkurencja.