  • 231. Data: 2011-11-18 10:10:16
    Temat: Re: Kozaczek na drodze...
    Od: Arek <a...@a...pl>

    W dniu 2011-11-17 13:19, Artur Maśląg pisze:

    > Byłbym ostrożny, czy przypadkiem by nie było współwiny. Znaczy ja wiem,
    > że w Polsce sobie policja/sądy często upraszczają sprawę, ale jeśli
    > chodzi o zasady ruchu to wina jedynie po stronie busa jest dyskusyjna.

    IMHO jedyna linią obrony busa mogło by być, to, że jak patrzył w
    lusterko to jadący za nim autor filmiku nie miał również włączonego
    kierunkowskazu. Jeżeli tego nie udowodni, to szans w sądzie racze nie ma.

    A.

  • 232. Data: 2011-11-18 11:55:05
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 18 Nov 2011 10:10:16 +0100, Arek

    > IMHO jedyna linią obrony busa mogło by być, to, że jak patrzył w
    > lusterko to jadący za nim autor filmiku nie miał również włączonego
    > kierunkowskazu. Jeżeli tego nie udowodni, to szans w sądzie racze nie ma.

    W ogóle rozprawianie nad sytuacją, która się nie wydarzyła, jest bez sensu.
    Czasem pół metra różnicy, reakcja, albo jej brak, robią sporą różnicę w
    teoretycznie identycznej sytuacji. Jednak domyślnie należy przyjąć, że
    winnym byłby VW, o resztę musiałby powalczyć -- co w takiej sytuajci jest
    IMHO zwyczajnym cwaniactwem i wybielaniem siebie. IMO trzeba swoje skuchy
    brać na klatę, zwłaszcza takie, których można spokojnie uniknąć.

    --
    Pozdor Myjk
    xcarlink *MP3* player

  • 233. Data: 2011-11-18 15:26:42
    Od: "T." <k...@i...pl>

    > Thu, 17 Nov 2011 12:10:13 +0100, T.

    > Kierunkowskaz nie daje pierwszeństwa.
    > VW zajechał drogę i koniec -- wina
    > po stronie VW.
    >
    > --
    Nie taki koniec - oba auta zaczęły zjeżdżać na lewy pas mniej wiecej w tym
    samym momencie - fakt, że ten z tyłu był szybszy. Ale w momencie rozpoczęcia
    manewrów oba były na prawym pasie - nie było tu żadnego wyprzedzania. Takie
    jest moje zdanie, a wina - dyskusyjna. Natomiast w PoRD jest instrukcja, jak
    wyprzedza się wolniejszy pojazd jadąc w kolumnie.
    T.

  • 234. Data: 2011-11-18 16:01:24
    Od: Arek <a...@a...pl>

    W dniu 2011-11-18 11:55, Myjk pisze:
> [...]
    > IMHO zwyczajnym cwaniactwem i wybielaniem siebie. IMO trzeba swoje skuchy
    > brać na klatę, zwłaszcza takie, których można spokojnie uniknąć.

    No to coś w tym stylu napisałem:)

    A.

  • 235. Data: 2011-11-18 17:46:28
    Od: PH <p...@...ustach.abc>

    W dniu 2011-11-17 23:15, P.B. pisze:

    > LOL widzę, że dowieźli butapren do pobliskiego sklepu i jesteś już po
    > pierwszej kolejce.

    11/10 ;-)

  • 236. Data: 2011-11-18 23:12:55
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 17 Nov 2011, AZ wrote:

    > Widziales pare przypadkow i przypisujesz to wszystkim.

    Chyba się nie rozumiemy.
    Jadący z lewym migaczem może być *legalnie* wyprzedzony z prawej,
    a jadący przy osi w szczególności - więc jak gość *chce* wyprzedzać,
    to czasami taka jazda ma swoje plusy, a nie tylko jest "nieszkodliwa".

    pzdr, Gotfryd

  • 237. Data: 2011-11-18 23:14:50
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 18 Nov 2011, wiesiaczek wrote:

    > Tzn. powinno się go wyprzedzać :)

    To już Twoja teza :)

    > Owszem, dopuszcza się takie wyprzedzanie, ale nie o tym jest ten wątek.

    Kiedy ja się nie wtrąciłem ogólnie do wątku, a do Twojej bardzo
    konkretnie spisanej tezy ogólnej :]
    Coś o kwantyfikatorach... ;)

    > Faktycznie, nie wiadomo po co zabrałeś głos :)

    W sprawie generalizowania przez Ciebie :)

    pzdr, Gotfryd

  • 238. Data: 2011-11-18 23:30:30
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2011-11-18, Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> wrote:

> [...]
    > a jadący przy osi w szczególności - więc jak gość *chce* wyprzedzać,
    > to czasami taka jazda ma swoje plusy, a nie tylko jest "nieszkodliwa".

    Mi to się bardzo podoba jak czasem widzę kogoś, kto na w miarę pustej
    drodze skręca w lewo wyjeżdżając na pas do ruchu w drugą stronę, tam
    hamuje i nie zwalnia całej kolumny. Sprzeczne z przepisami, ale ułatwia
    życie.

    Pzdr,
    Krzysiek Kiełczewski

  • 239. Data: 2011-11-19 07:21:59
    Od: wiesiaczek <c...@v...pl>

    Gotfryd Smolik news wrote:

    > To już Twoja teza :)

    Debilne cytowanie które zmienia sens wypowiedzi:

    Zacytuję poprawnie: ">> Nie powinno się takiego wyprzedzać i tyle.

    > Ależ wręcz przeciwnie "

    Jakie jest przeciwieństwo do "nie powinno się"?

    Więc jaka to moja teza?

    Wtrącasz się ze swoimi "mądrościami" i robisz tylko śmietnik na grupie.

    Reszty nie komentuję, bo jest tyle samo warta.

    --
    Pozdrawiam - Wiesiaczek

    Ja piję tylko przy dwóch okazjach:
    Gdy są ogórki i gdy ich nie ma

  • 240. Data: 2011-11-21 11:25:39
    Od: Sebastian Kaliszewski <s...@r...this.informa.and.that.pl>

    kakmar wrote:

    > Mógł i ocenił tak jak mu własne umiejętności i doświadczenie podpowiadały.

    Ocenił źle. Jak to świadczy o jego umiejętnościach i doświadczeniu?

    > Ale ja na tym filmie nie widziałem jakiejś bardzo dziwnej jazdy busa.

    Dziwnej? Ależ typowej -- gościu wyraźnie "celuje w wyprzedzenie".

    > Może
    > obejrzyj go bez komentarzy autora. Bo wydaje mi się że po, dorobił teorię.

    Autor robi z busiarza nie wiadomo co. A sam jedzie też nie bardzo...

    > Osobną kwestią jest sam sposób wykonania manewru wyprzedzania. Często niestety
    > wyprzedzanie odbywa się przy wykorzystaniu niewielkiego widocznego odcinka drogi.
    > Ważne jest więc żeby je rozpocząć możliwie szybko i nie tracić miejsca na
    > podziwianie krajobrazów.

    Ale należy "stracić czas" na upewnienie się, że menewr jest bezpieczny. Zachować
    ową "szczególną ostrożność". Pamiętać o pierwszych artykułach PoRD (np. zasada
    ograniczonego zaufania -- tu sytuacja "wskazywała że jest inaczej").

    Tutaj sytuacja była bardzo sprzyjająca wyprzedzaniu.
    > Widać z daleka ostatnie auto do mijania i zaraz za nim powinien rozpocząć się
    > manewr. Wystarczy chwilę wcześniej zasygnalizować zamiar. Tak zrobił autor

    Czyżby tak zrobił? Czy może sam zasygnalizował równocześnie z manewrem?

    > (jeszcze raz przypominam że pomijam komentarze), co w tym złego?
    > Czy zrobił to gdy vw sygnalizował zamiar? Bus mógł zacząć pierwszy, powinien
    > sygnalizować. To nie autor ma nadzwyczajny refleks, tez w suvie przed busem też
    > rozpoczął manewr na czas.

    Ten w suvie był bardzioe z przodu, miał lepszą widoczność i o sekundę wcześniej
    wyminął się z ostatnim jadącym z przeciwka.

    > Jak długo należy wg. Ciebie czekać w tak dogodnej
    > sytuacji na manewr pojazdu przed tobą.

    Tyle be się nie wpakować w niezbezpieczną sytuację.

    Może to miejsce jest dla niego
    > niewystarczające do wyprzedzania. I jeszcze vw rozpoczął manewr (jednocześnie
    > go sygnalizując) gdy pojazdy przed i za nim już były w trakcie. To jak to
    > się ma do PoRD. Autor rozpoczął manewr widząc że nikt przed nim nie wyprzedza
    > ani nie sygnalizuje.

    "Ci co mieli pierwszeństwo mają na cmentarzach osobone kwatery..." -- Co komu po
    tym, że formalnie miał rację skoro tego że miał rację nie przeżył. Co mu potem,
    że ten kto nie miał racji dostał nawet potem wyrok, itd...

    Autor pojechał "na już". Jak się jedzie "na już" można się znaleźć w
    niebezpiecznej sytuacji -- co widać na załączonym obrazku.

    pzdr
    \SK