  • 71. Data: 2010-08-09 20:35:29
    Temat: Re: Koszt jazdy na światłach - mnie wyszło 240zł/rok - szok
    Od: jacek2v <j...@g...com>

    On 9 Sie, 12:18, "Gwidon" <g...@N...gazeta.pl> wrote:

    > Wypadki są i będą. Przez włączone światła zamiast patrzeć uważnie, myśli, że
    > "samo się zobaczy". Skutków chyba nie muszę wyjaśniać, a może jednak?

    Jeśli tak myślisz i robisz to zmień to. Nie wiem, skąd takie nie
    logiczne myślenie. Co może jeszcze zamkniesz oczy, bo światła
    włączone :)?

> [...]
    > , niepowodujące
    > olśnienia ani dyskomfortu dla kierowców pojazdów nadjeżdżających z przeciwka i dla

    Ale co z tego? To jest tylko przepis. Fakt prawdę piszą oświetlają
    światła drogę nie da się ukryć :)
    Jeśli pójdziemy Twoim tokiem rozumowania to można dojść do ciekawych
    wniosków :) Np. mogę w nocy wyłączyć światła i będzie ok. Mi one nie
    potrzebne bo mam noktowizor :) (chyba w Mercu S500 już jest ten
    patent)
    Jak sam widzisz dowodzenie, że światła są tylko dla mnie jako kierowcy
    prowadzi do absurdów.

    Pzdr.
    Jacek

  • 72. Data: 2010-08-09 20:37:11
    Od: jacek2v <j...@g...com>

    On 9 Sie, 16:50, MadMan <m...@n...wp.pl> wrote:

    > Nie, przydałyby się takie dobrze zrobione. Mamy masę gównianych,
    > nieoznaczonych, wybudowanych niezgodnie z obowiązującym prawem,
    > prowadzących znikąd donikąd przez nic.
    > No ale jeszcze parę lat i może drogowcy się zorientują, że najlepszym
    > rozwiązaniem jest metrowy pas dla rowerów w jezdni - tanio dla
    > budującego, wygodnie i bezpiecznie dla użytkownika.

    Eeee tam WIĘCEJ !!!! :)

  • 73. Data: 2010-08-09 20:39:21
    Od: jacek2v <j...@g...com>

    On 9 Sie, 09:22, "Gwidon" <g...@N...gazeta.pl> wrote:
    > http://dadrl.pl/images/motor5.jpg

    Może te reflektory w ogóle do niczego się nie nadawały :)
    Takie gdybanie dziennikarskie, niczego niedowodzące :)

    Pzdr.
    Jacek

  • 74. Data: 2010-08-09 22:07:55
    Od: "Gwidon" <g...@N...gazeta.pl>

    jacek2v <j...@g...com> napisał(a):

    > Ale co z tego? To jest tylko przepis. Fakt prawd=EA pisz=B1 o=B6wietlaj=B1
    > =B6wiat=B3a drog=EA nie da si=EA ukry=E6 :)
    > Je=B6li p=F3jdziemy Twoim tokiem rozumowania to mo=BFna doj=B6=E6 do ciekaw=
    > ych
    > wniosk=F3w :) Np. mog=EA w nocy wy=B3=B1czy=E6 =B6wiat=B3a i b=EAdzie ok. M=
    > i one nie
    > potrzebne bo mam noktowizor :) (chyba w Mercu S500 ju=BF jest ten
    > patent)
    > Jak sam widzisz dowodzenie, =BFe =B6wiat=B3a s=B1 tylko dla mnie jako kiero=
> [...]

    Już nawet jaskiniowcy wiedzieli po co jest sztuczne światło i ze służy do
    oświetlania jaskini, gdy jest ciemno.
    Ty nawet tego nie wiesz, za to pewnie TVN włączony 24 na dobę.

  • 75. Data: 2010-08-09 22:09:41
    Od: "Gwidon" <g...@N...gazeta.pl>

    jacek2v <j...@g...com> napisał(a):

> [...]
    > odczeka=E6? To mia=B3e=B6 na my=B6li m=F3wi=B1c, =BFe powinienem si=EA upew=
    > ni=E6?
    > Wychyli=B3em si=EA i zerkn=B1=B3em, auta nie by=B3o wida=E6. W ostatniej ch=
    > wili
    > (jak ju=BF zacz=B1=B3em manewr) zauwa=BFy=B3em jego W=A3=A1CZONE W DZIE=D1 =
    > =A6WIAT=A3A co
    > uratowa=B3o i mnie i to drugie auto. Dzi=EAki temu, =BFe by=B3y W=A3=A1CZON=
    > E te
    > =A6WIAT=A3A, czyli kierowca nie by=B3 "liczykrup=B1" nic si=EA nie sta=B3o.

    Tak, jeżeli nie byłeś pewien czy coś jedzie z przeciwka, miałeś odczekać, aż
    warunki się poprawią. W tym kraju nie ma jeszcze nakazy wyprzedzania.

  • 76. Data: 2010-08-09 22:11:24
    Od: "Gwidon" <g...@W...gazeta.pl>

    DoQ <p...@g...com> napisał(a):

    > i.
    >
    > No wiec domorosly teoretyku, hamowanie silnikiem generuje energie czy
    > nie generuje?

    Pytam się, a żeby zahamować, to trzeba stać czy jechać?
    A żeby jechać to co jest potrzebne?

  • 77. Data: 2010-08-09 22:12:06
    Od: "Gwidon" <g...@W...gazeta.pl>

    DoQ <p...@g...com> napisał(a):

    > zasz.
    >
    > Tzn czego znowu nie zrozumiales?

    A konkretna odpowiedź?

  • 78. Data: 2010-08-09 22:13:20
    Od: "Gwidon" <g...@N...gazeta.pl>

    jacek2v <j...@g...com> napisał(a):

    > Mo=BFe te reflektory w og=F3le do niczego si=EA nie nadawa=B3y :)
    > Takie gdybanie dziennikarskie, niczego niedowodz=B1ce :)

    Oczywiście, że nie, bo przeciez nieprawdą jest, że jak czegoś się używa
    niezgodnie z przeznaczeniem, to sie to szybciej zużywa.

  • 79. Data: 2010-08-09 22:24:55
    Od: DoQ <p...@g...com>

    Gwidon pisze:

    > A konkretna odpowiedź?

    Prosze bardzo.
    Wzor z twojego kretynskiego "programu" jest totalnie od czapy.
    Załóżmy teoretycznie że jestem taksówkarzem nocnej zmiany (22pm-4am),
    jeżdże samochodem na Pb gdzie litr kosztuje 4,55pln. Średnio jeżdżę ok
    2h dziennie. Wpisuję te parametry do "programu" i ...eureka! Otrzymuje
    wynik "MÓJ SAMOCHÓD SPALA ROCZNIE DODATKOWO 53L PALIWA ZA 240PLN!".
    Skoro spala _dodatkowo_ za 240pln, to wniosek jest jeden - musze
    oszczedzac i jezdzic po ciemku.

  • 80. Data: 2010-08-09 22:27:50
    Od: DoQ <p...@g...com>

    Gwidon pisze:

    > Pytam się, a żeby zahamować, to trzeba stać czy jechać?
    > A żeby jechać to co jest potrzebne?

    Podczas hamowania silnikiem dalej jedziesz, nie zuzywasz paliwa a
    alternator ładuje akumulator. KPW czy trzeba ci to narysowac?