  • 61. Data: 2010-08-09 16:50:32
    Temat: Re: Koszt jazdy na światłach - mnie wyszło 240zł/rok - szok
    Od: MadMan <m...@n...wp.pl>

    Dnia Sun, 8 Aug 2010 12:16:12 -0700 (PDT), jacek2v napisał(a):

    > No to ponarzekam: przydałoby się więcej ścieżek rowerowych :D

    Nie, przydałyby się takie dobrze zrobione. Mamy masę gównianych,
    nieoznaczonych, wybudowanych niezgodnie z obowiązującym prawem,
    prowadzących znikąd donikąd przez nic.
    No ale jeszcze parę lat i może drogowcy się zorientują, że najlepszym
    rozwiązaniem jest metrowy pas dla rowerów w jezdni - tanio dla
    budującego, wygodnie i bezpiecznie dla użytkownika.

    --
    Pozdrawiam,
    Tlen: madman1985, GG: 2283138

  • 62. Data: 2010-08-09 18:00:29
    Od: Lew2 <w...@h...com>

    On 9 Sie, 11:28, Sebastian Kaliszewski
    <s...@r...this.informa.and.that.pl> wrote:

    > Wywal z samochodu wzmocnienia drzwi, strefy zgniotu itd -- będzie sporo
    > lżejszy i będzie zauważalnie mniej palił. Idziesz na to?

    Ja nie chcę wchodzić w dyskusję o ekonomii, która jest marginalna z
    punktu widzenia pojedynczego właściciela samochodu. Wiem, że podpiąłem
    się do złego wątku, bo właśnie jest on o oszczędzaniu, ale...

    Wzmocnienie drzwi, strefy zgniotu itp. powodują wzrost bezpieczeństwa
    jadących, natomiast świecące się światła wzrost zagrożenia w ruchu
    drogowym. I to jest zasadnicza różnica.

  • 63. Data: 2010-08-09 20:05:25
    Od: "Gwidon" <g...@N...gazeta.pl>

    Przemysław Gubernat <r...@W...r3pc10.pl.na.newsach> napisał(a):

    > W Polsce istnieje nakaz uĹźywania mĂłzgu i zdrowego rozsÄ&#65533;ku. NajwyraĹşniej
    ni
    > stosujesz siÄ&#65533;do tych przepisĂłw ;) ĹźyczÄ&#65533;miĹ&#65533;go gnicia w
    pierdlu.

    Nie uważam, żeby włączanie świateł mijania w dzień miało coś wspólnego z
    rozsądkiem. A ty?

  • 64. Data: 2010-08-09 20:09:22
    Od: "Gwidon" <g...@N...gazeta.pl>

    MadMan <m...@n...wp.pl> napisał(a):

    > Komu i jak?

    Tym około 500 zabitym rocznie.

    > W jaki sposób może pomóc? Bo nie ogarniam.

    Może ci bp. szybka zaparować i nie zobaczysz co się z tyłu dzieje. A tak byś
    widział.

  • 65. Data: 2010-08-09 20:11:54
    Od: "Gwidon" <g...@W...gazeta.pl>

    e^x/dx <d...@W...gazeta.pl> napisał(a):

    > Tania polityka na grupie 'samochody' mnie nie interesuje.

    Okradają go, a ten prosi o jeszcze. To tylko w Polsce możliwe.

    > Lubię świecić i lubię za to płacić, taki kaprys.

    To świeć, a innych do tego nie zmuszaj.

    > Fakt, używanie świateł mijania w dzień jest trochę niebardzo
    > ze względu na ich inne przeznaczenie, ale godzę się na to
    > widząc, że w najnowszych modelach są zastępowane światłami
    > do jazdy dziennej. Jest to, jak rozumiem, stan przejściowy
    > i opisywanie rzekomych oszczędności z 'nieświecenia' uważam
    > za celowe odwracanie uwagi od naprawdę ważnych problemów.

    Zastępowane?

  • 66. Data: 2010-08-09 20:12:55
    Od: "Gwidon" <g...@W...gazeta.pl>

    DoQ <p...@g...com> napisał(a):

    > Bzdura. Jak hamujesz silnikiem czy zjezdzasz z gory itp. to nie
    > produkujesz energii?

    BUHAHAHAHA. Kolejny domorosły fizyk się odezwał.
    A na tą górę to jak wjechałeś?

  • 67. Data: 2010-08-09 20:15:32
    Od: "Gwidon" <g...@W...gazeta.pl>

    DoQ <p...@g...com> napisał(a):

    > Musisz przyjac znacznie wieksze zuzycie niz 0,12kW - alternator nie ma
    > przeciez 100% sprawności. Tak czy inaczej znaczace zwiekszenie zuzycia
    > paliwa mozna wsadzic miedzy bajki.

    No więc proszę bardzo, zaprezentuj nam tu wzór, na podstawie którego do obliczasz.

  • 68. Data: 2010-08-09 20:25:24
    Od: DoQ <p...@g...com>

    Gwidon pisze:

    > BUHAHAHAHA. Kolejny domorosły fizyk się odezwał.
    > A na tą górę to jak wjechałeś?

    No wiec domorosly teoretyku, hamowanie silnikiem generuje energie czy
    nie generuje?

    Pozdrawiam
    Pawel

  • 69. Data: 2010-08-09 20:26:34
    Od: DoQ <p...@g...com>

    Gwidon pisze:

    > No więc proszę bardzo, zaprezentuj nam tu wzór, na podstawie którego do obliczasz.

    Tzn czego znowu nie zrozumiales?

    Pozdrawiam
    Pawel

  • 70. Data: 2010-08-09 20:28:16
    Od: jacek2v <j...@g...com>

    On 9 Sie, 09:19, "Gwidon" <g...@N...gazeta.pl> wrote:

    > Jak jechał swoim pasem, a ty nie byłeś pewny warunków to jaki prawem chciałeś
    > wyprzedzać przed upewnieniem się czy można? Myślałeś, że "samo się zobaczy"?

    Gwidonie drogi, zaczynam podejrzewać złośliwość Twoją :)
    Czy uważasz, że powinienem zatrzymać się i wysiąść z auta oraz
    odczekać? To miałeś na myśli mówiąc, że powinienem się upewnić?
    Wychyliłem się i zerknąłem, auta nie było widać. W ostatniej chwili
    (jak już zacząłem manewr) zauważyłem jego WŁĄCZONE W DZIEŃ ŚWIATŁA co
    uratowało i mnie i to drugie auto. Dzięki temu, że były WŁĄCZONE te
    ŚWIATŁA, czyli kierowca nie był "liczykrupą" nic się nie stało.
    Czy teraz jest wystarczająco jasno?

    > Nie, nie jest tak samo, cytuję Regulamin nr 48 Europejskiej Komisji
    > Gospodarczej Organizacji Narodów Zjednoczonych (EKG
    > ONZ) &#8211; Jednolite przepisy dotyczące homologacji pojazdów w odniesieniu do
    urządzeń
    > oświetleniowych i sygnalizacji świetlnej
    > Niby rzecz oczywista, ale jak widać niektórzy nie wiedzą takich podstawowych
    > rzeczy.

    Totalnie nie wiem co chciałeś mi dać do zrozumienia przytaczając ten
    przepis. Czy Twoim zdaniem kierunkowskazy są dla innych, reszta
    świateł dla posiadacza auta? Nie kapuję :)

    Zamiast grzebać się w przepisach, włącz myślenie i rozsądek, oraz
    przewidywanie na drodze.

    Pzdr.
    Jacek