  • 11. Data: 2014-01-03 14:19:06
    Temat: Re: Kosmuś - język dla dzieci
    Od: xuesheng <p...@g...com>

    W dniu czwartek, 2 stycznia 2014 22:33:02 UTC+2 użytkownik Marek Borowski napisał:
    [...]
    > True. Po drugie uawzam ze jezyk polski trzeba eliminowac.
    >
    > Dziecko w wieku lat 11 juz powinno znac angielski.

    Zna trochę. Zna też fiński i polski. Mieszkamy w Finlandii. Uczy się też
    niemieckiego, a niedługo w szkole będzie miał szwedzki (to drugi oficjalny język).

    Przyczepiłbym się trochę tej eliminacji języka polskiego. Ja bardzo lubię łacinę,
    j.francuski, j. rosyjski, j. niemiecki i j. angielski, czyli języki wszystkich po
    kolei okupantów. Ale do Rzymu mam uraz, właśnie o skuteczne wyeliminowanie języka
    polskiego, o zakaz używania słowiańskiego pisma i takie rzeczy. Udało im się - przez
    500 lat pisano wyłącznie po łacinie, chociaż w Księstwie Wielkomorawskim pisano po
    słowiańsku. Żal mi języka, który przepadł, bo ja jestem też (hobbystycznie) poetą.

    Przy okazji zapraszam na moją stronę www.pawelbiernacki.net i przepraszam, że piszę
    off topic, ale ta eliminacja polskiego to moja bolączka.

    Popracuję nad Kosmusiem. Może zrobię odpalanie przykładowych programów bez
    rejestracji.

    Pozdrawiam,
    Paweł Biernacki

  • 12. Data: 2014-01-03 16:13:34
    Od: g...@g...com

    W dniu czwartek, 2 stycznia 2014 21:33:02 UTC+1 użytkownik Marek Borowski napisał:

    > True. Po drugie uawzam ze jezyk polski trzeba eliminowac.

    A ja uwazam, ze takie chore idee trzeba zamykac w cyrku i pokazywac
    dzieciom, zeby sie z nich smialy.

  • 13. Data: 2014-01-03 16:35:31
    Od: xuesheng <p...@g...com>

    W dniu piątek, 3 stycznia 2014 15:19:06 UTC+2 użytkownik xuesheng napisał:
    [...]
    > Popracuję nad Kosmusiem. Może zrobię odpalanie przykładowych programów bez
    rejestracji.

    Już to zrobiłem, na stronie banku jest link do:

    http://www.vampisoft.com:8080/Vampisoft2/programming
    _examples.jsp

    Jest tam kilkanaście przykładów w Kosmusiu, działają bez rejestracji.

    Pozdrawiam,
    Paweł Biernacki

  • 14. Data: 2014-01-03 16:59:17
    Od: Marek Borowski <m...@x...com>

    On 03/01/2014 12:39, Andrzej Jarzabek wrote:

    > Dlaczego?
    Dlatego ze jezyki narodowe generuja niepotrzebne zadania do wykonania
    na ktore potrzebne sa i srodki i czas, ktore to zasoby moznaby
    wykorzystac w sensowym celu a nie bezsesnownym jakim jest utrzymywanie
    lokalnego folkloru ktory ma poprawiac humor nacjonalistycznym dupkom.
    Zreszta swiat naukowy od dawna uzywa jezyka angielskiego
    i jednostek SI i jakos sobie wszyscy chwala unifikacje.

    Pozdrawiam

    Marek

  • 15. Data: 2014-01-03 17:19:52
    Od: g...@g...com

    W dniu piątek, 3 stycznia 2014 16:59:17 UTC+1 użytkownik Marek Borowski napisał:

> [...]
    > Zreszta swiat naukowy od dawna uzywa jezyka angielskiego
    > i jednostek SI i jakos sobie wszyscy chwala unifikacje.

    W takim razie dlaczego nie napisales tego posta po angielsku?

  • 16. Data: 2014-01-03 17:25:00
    Od: "R.e.m.e.K" <g...@d...null>

    Dnia Fri, 03 Jan 2014 16:59:17 +0100, Marek Borowski napisał(a):

    > utrzymywanie lokalnego folkloru ktory ma poprawiac humor nacjonalistycznym dupkom.

    Pojechałeś buracko po bandzie aż zęby bolą od czytania. Ogarnij się.

    --
    pozdro
    R.e.m.e.K

  • 17. Data: 2014-01-03 19:07:59
    Od: firr <p...@g...com>

    W dniu piątek, 3 stycznia 2014 14:19:06 UTC+1 użytkownik xuesheng napisał:
> [...]
    off topic, ale ta eliminacja polskiego to moja bolączka.

    > Popracuję nad Kosmusiem. Może zrobię odpalanie przykładowych programów bez

    ja znam polski (tak sobie), czytam tez po angielsku (i dziwacznie i niegramatycznie
    pisze po angielsku), slabo czytam tez po francusku (rozumiem tak z polowe tego co
    czytam jesli latwiejsze teksty ),
    plus bardzo slabo ale jednak costam zahaczyłem tak ze mozna by
    troche podciagnac gdyby zaszła potrzeba rosyjski hiszpanski i niemiecki
    polski 95%
    angielski 70%
    francuski 35 %
    rosyjski 25 %
    hiszpanski 15 %
    niemiecki 12 %
    - niestety tak duzo skupiam sie na programowaniu ze
    zaniedbuje prawie wszystko inne (co smieszniejsze z czasem coraz
    bardziej, bo o ile jeszcze dwa lata temu bylem w stanie troche sie
    oderwac i pouczyc francuskiego to w tym roku juz coraz mniej realnie to widze)

  • 18. Data: 2014-01-03 20:44:22
    Od: xuesheng <p...@g...com>

    W dniu piątek, 3 stycznia 2014 20:07:59 UTC+2 użytkownik firr napisał:
    [...]
    > polski 95%
    >
    > angielski 70%
    >
    > francuski 35 %
    >
    > rosyjski 25 %
    >
    > hiszpanski 15 %
    >
    > niemiecki 12 %

    Super. Mam też coś dla wielbicieli obcych języków:

    http://www.pawelbiernacki.net/poezja/tlumaczenia/ind
    ex_pl.html

    Ja uczyłem się wszystkich tych, o których pisałem, że je lubię (plus jeszcze parę
    innych), naprawdę je lubię, ale teraz mam kłopot z fińskim. Moje dziecko zna fiński
    dużo lepiej niż ja. Trochę rozumiem jak czytam. Języki obce są ważne, ale będę się
    upierał, że taki Kosmuś też ma rację bytu.

    Pozdrawiam,
    Paweł Biernacki

  • 19. Data: 2014-01-03 21:06:25
    Od: firr <p...@g...com>

    W dniu piątek, 3 stycznia 2014 20:44:22 UTC+1 użytkownik xuesheng napisał:
> [...]
    dużo lepiej niż ja. Trochę rozumiem jak czytam. Języki obce są ważne, ale będę się
    upierał, że taki Kosmuś też ma rację bytu.

    no dobra, tak tylko wspomnielem o tych jezykacj ;0 w sumie z nudów i przemeczenia
    (moj straszny problem w zyciu kodera )

  • 20. Data: 2014-01-04 11:27:35
    Od: Roman W <b...@g...pl>

    On Fri, 03 Jan 2014 16:59:17 +0100, Marek Borowski
    <m...@x...com> wrote:
> [...]
    utrzymywanie
    > lokalnego folkloru ktory ma poprawiac humor nacjonalistycznym

    Różne języki = różne kultury i wizje świata.

    > Zreszta swiat naukowy od dawna uzywa jezyka angielskiego
    > i jednostek SI i jakos sobie wszyscy chwala unifikacje.

    Tylko świat nauk przyrodniczych i ścisłych. Humanistyka
    niekoniecznie.

    RW