  • 11. Data: 2015-12-21 12:08:12
    Temat: Re: Kopia dysku PATA sektor za sektorem
    Od: "jakson" <j...@e...org>

    > Chcę odzyskać dane (niechcący usunięty folder Outlooka Express) z dysku
    > 3,5'' WD 80GB ATA.

    Ok.

    > W tym celu chcę najpierw skopiować dysk źródłowy sektor za sektorem na
    > inny dysk, przykładowo kupiony z demobilu inny WD 80GB, i pracować na
    > takiej kopii.

    Wyjasnij po co, bo nie ma to dla mnie zadnego sensu.

  • 12. Data: 2015-12-21 12:10:38
    Od: "jakson" <j...@e...org>

    > Jest to o tyle istotne że narzedzie typu ghots i okolice wykonają kopie
    > danych obecnie *używanych* co w przypadku proby odzyskiwania nie
    > gwarantuje przechowania tego co chcesz i może zakończyć się źle.

    Bzdura.
    "Ghost i okolice" rowniez potrafia robic kopie sektor-w-sektor.

  • 13. Data: 2015-12-21 12:20:57
    Od: "jakson" <j...@e...org>

    > Rzecz w tym żeby mieć kopie bezpieczeństwa. Taka kopia w przypadku Ghosta
    > to nie jest to czego szukasz ponieważ Ghost pominie istotne dla Ciebie
    > dane.

    Bzdura.
    Nigdy nie spotkalem sie z sytuacja, zeby w miare dobre narzedzie
    do klonowania nie wspieralo kopiowania sektor-w-sektor.
    Czasami jest to jedyna opcja (np. przy braku znajomosci systemu plikow).

    > Nie wiem czy da się w Acronis uzyskac kopię bit-w-bit.

    Nie pisze/mowi sie "bit-w-bit", bo podstawowa, niepodzielna jednostka
    dyskow nie jest bit czy bajt tylko sektor.
    Zreszta "sector-by-sector" tlumaczylbym sektor-w-sektor.

  • 14. Data: 2015-12-21 12:24:34
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2015-12-21 12:20, jakson wrote:
    > Bzdura.
    > Nigdy nie spotkalem sie z sytuacja, zeby w miare dobre narzedzie
    > do klonowania nie wspieralo kopiowania sektor-w-sektor.

    Musisz to zazwyczaj ekstra wskazać. Jesli zapomnisz jestes w dupie. Na
    tym polega moje ostrzeżenie.

    > Nie pisze/mowi sie "bit-w-bit", bo podstawowa, niepodzielna jednostka
    > dyskow nie jest bit czy bajt tylko sektor.

    G. prawda jesli juz musisz być aż tak nadmiernie poprawny i czepiać się
    wszystkiego. Na pewnego typu dysków to są bloki a nie sektory.

  • 15. Data: 2015-12-21 12:25:35
    Od: "jakson" <j...@e...org>

    > Nie musisz mieć 80-tki. Możesz skopiować sektorowo na dowolny inny większy
    > dysk - byle miał sektory 512b a nie 4k.

    Po co tak komplikowac?
    Nie lepiej dzialac bezposrednio na obrazie?

  • 16. Data: 2015-12-21 12:35:21
    Od: "jakson" <j...@e...org>

    > Musisz to zazwyczaj ekstra wskazać. Jesli zapomnisz jestes w dupie.

    Oczywiscie i chyba nie jest to dziwne.
    Zreszta jak czesto klonujesz dyski sektor-w-sektor?
    To jest nadzwyczajna sytuacja.

    > G. prawda jesli juz musisz być aż tak nadmiernie poprawny i czepiać się
    > wszystkiego. Na pewnego typu dysków to są bloki a nie sektory.

    Nie chodzi mi o budowe wewnetrzna SSD (bloki, strony, ...),
    ale o to co widzisz na zewnatrz - na interfejsie
    a tam masz sektory (512, 4k, ...) a nie "8 scalakow flash po 16GB".

  • 17. Data: 2015-12-21 12:35:51
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Ponieważ obraz trzeba gdzieś zapisać; no OK, można na NAS.
    Najważniejsze w pytaniu było, czy skopiowanie PATA (IDE) sektor za sektorem na SATA
    niczego nie zepsuje, zanabędę więc jakiś SATA z demobilu lub poszukam w szafie; ma to
    jeszcze tę zaletę, że mam tylko jedną sztukę przejściówki z USB na PATA (IDE), a
    chyba ze trzy sztuki z USB na SATA, więc z IDE (PATA) na SATA będę mógł łatwiej
    skopiować w locie bez nabywania drugiej sztuki przejściówki PATA (IDE).

    -----

  • 18. Data: 2015-12-21 12:48:51
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2015-12-21 12:35, jakson wrote:
    > Nie chodzi mi o budowe wewnetrzna SSD (bloki, strony, ...),
    > ale o to co widzisz na zewnatrz - na interfejsie

    Na interfejsie dla aplikacji widzisz ciągły zbiór bajtów bez podzialu na
    jakiekolwiek elementy. Możesz sobie te podziały poenumerować, ale nikomu
    to nie jest potrzebne w *tym* przypadku.

    > a tam masz sektory (512, 4k, ...) a nie "8 scalakow flash po 16GB".

    Nie mam sektorów. Są bajty. 80 milardow bajtów jeden za drugim. Sektory
    istnieją wyłacznie na poziomie sterownika i na żądanie jeśli juz
    naprawdę musisz aż tak perfekcyjnie optymalizować dostep. W Unixie dysk
    jest ciągłym zbiorem bajtów z punktu widzenia api i dostępny w tej
    formie dla wszyskich aplikacji userspace.

    Skopiowanie bit-w-bit dysku z jednej geomertii w inną (np. o fizycznie
    innym sektorze) jest bułką z masłem o ile widzisz dysk jako zbiór
    bajtów. A widzisz.

    Jesli już rozmawiamy o optymalizacji Ghosta i jego nie czytaniu danych
    których nie ma w plikach to chodzi tam o clustry. Czyli podział
    *logiczny* i nie ma to nic wspólnego z sektorami. Nie wykluczam że ktoś
    sobie to nazwał "sektor" dla sportu. To jednak nie ma nic wspólnego z
    sektorem na dysku. Nie istnieje potrzeba aby narzędzia do klonowania
    dysku miały choćby cień pojecia jaki rozmiar mają sektory fizyczne.

  • 19. Data: 2015-12-21 15:20:21
    Od: "jakson" <j...@e...org>

    > Na interfejsie dla aplikacji widzisz ciągły zbiór bajtów bez podzialu na
    > jakiekolwiek elementy. Możesz sobie te podziały poenumerować, ale nikomu
    > to nie jest potrzebne w *tym* przypadku.

    ...ale jaki to ma zwiazek z tym co napisalem?
    Zreszta ja o interfejsie dysku / sterownika... ale ok - niewazne.

    > Skopiowanie bit-w-bit dysku z jednej geomertii w inną (np. o fizycznie
    > innym sektorze) jest bułką z masłem o ile widzisz dysk jako zbiór bajtów.
    > A widzisz.

    Zalezy o jakim systemie mowimy - Windows, zwlaszcza XP moze miec problemy
    przy klonowaniu ze zmiana geometrii (i pewnie bedzie je mial).

    > Jesli już rozmawiamy o optymalizacji Ghosta i jego nie czytaniu danych
    > których nie ma w plikach to chodzi tam o clustry. Czyli podział *logiczny*
    > i nie ma to nic wspólnego z sektorami.

    I tu sie mylisz.
    "Klastry" to juz podzial logiczny (system plików).
    Kopia sec-by-sec ignoruje podzial logiczny (ignoruje system plików).
    No chyba, ze chodzi o podzial na partycje.

    > sobie to nazwał "sektor" dla sportu. To jednak nie ma nic wspólnego z
    > sektorem na dysku.

    Ma.
    Sektor to sektor. Nie klaster czy inne takie tam.

    > Nie istnieje potrzeba aby narzędzia do klonowania dysku miały choćby cień
    > pojecia jaki rozmiar mają sektory fizyczne.

    Czasami istnieje taka potrzeba, ale ok -
    - masz racje, ja tu pitole, proponuje eot, bo widze, ze nie ma sensu.

    Wesołych Świąt.

  • 20. Data: 2015-12-21 15:42:41
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Dlatego też myslałem o takim samym modelu dysku, żeby skopiowac bit za bitem.

    -----