  • 11. Data: 2014-11-19 02:20:07
    Temat: Re: Konwerter RS232-USB
    Od: BartekK <s...@d...org>

    W dniu 2014-11-18 o 16:03, ZeN pisze:

    > i podłączy go do laptopa?!

    A w czym problem? Trzeba tylko laptopa, który ma złącze ExpressCard
    34/54, i tam jest pci-express dostępne, a na to karty na czipie moschip
    są "prawidziwe pci", tzn z adresami typu 0xa0800, prawdziwy uart pci, a
    nie jakieś usb

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 12. Data: 2014-11-19 04:27:10
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "BartekK" <s...@d...org> wrote in message

> [...]
    > i tam jest pci-express dostępne, a na to karty na czipie moschip są
    > "prawidziwe pci", tzn z adresami typu 0xa0800, prawdziwy uart pci, a nie

    I jaką zaletę ma Twoim zdaniem takie rozwiązanie
    w porównaniu do standardowego adaptera USB od FTDI?

  • 13. Data: 2014-11-19 04:30:53
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Jawi" <t...@p...com> wrote in message
    > http://www.morele.net/kontroler-unitek-expresscard-1
    x-rs-232-moschip-326960/
    > coś takiego?

    A jak potrzebuje więcej niż jeden port rs232?

    Bo stosując przejściówkę USB->rs232 po prostu włoży drugą do drugiego USB,
    albo podłączy sobie huba USB....

  • 14. Data: 2014-11-19 08:13:43
    Od: Jacek <a...@o...pl>

    Dnia Tue, 18 Nov 2014 21:30:53 -0600, Pszemol napisał(a):

> [...]
    >
    > A jak potrzebuje więcej niż jeden port rs232?
    >
    > Bo stosując przejściówkę USB->rs232 po prostu włoży drugą do drugiego USB,

    Do programowania używa się jednego portu.

  • 15. Data: 2014-11-19 08:15:55
    Od: <k...@w...pl>

    > I jaką zaletę ma Twoim zdaniem takie rozwiązanie
    > w porównaniu do standardowego adaptera USB od FTDI?

    Stabilność Panie, stabilność i brak problemów.

  • 16. Data: 2014-11-19 10:13:45
    Od: BartekK <s...@d...org>

    W dniu 2014-11-19 o 04:27, Pszemol pisze:
    > "BartekK" <s...@d...org> wrote in message

    > I jaką zaletę ma Twoim zdaniem takie rozwiązanie
    > w porównaniu do standardowego adaptera USB od FTDI?
    Takim, że jest to "prawdziwy uart", który ma taki bufor, jak się mu
    ustawi, i dane przez niego lecą, jak przez każdy hardwarowy port com.
    USB>RS232 ftdi czy prolific czy inne - zawsze występuje problem
    "grupowania pakietów" w usb, przez co powstają opóźnienia, w dodatku
    losowo wypadające na dane odebrane/wysłane, i niektóre rzeczy nie
    potrafią z tym żyć.

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 17. Data: 2014-11-19 13:32:11
    Od: Mario <m...@...pl>

    W dniu 2014-11-19 o 08:15, k...@w...pl pisze:

    > Stabilność Panie, stabilność i brak problemów.

    Po co stabilność, skoro nie byłoby stałego połączenia, tylko sporadyczne
    do celów serwisowych.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 18. Data: 2014-11-19 20:51:04
    Od: BartekK <s...@d...org>

    W dniu 2014-11-19 o 04:30, Pszemol pisze:
    x-rs-232-moschip-326960/

    > A jak potrzebuje więcej niż jeden port rs232?
    > Bo stosując przejściówkę USB->rs232 po prostu włoży drugą do drugiego
    > USB, albo podłączy sobie huba USB....
    To są takie same karty ExpressCard, co mają 2x COM, 2X COM + LPT, 4x COM
    ... (nie wiem szczerze mówiąc, po co 4x com w laptopie, ale są)

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 19. Data: 2014-11-20 08:04:11
    Od: <k...@w...pl>

    Użytkownik "Mario" <m...@...pl> napisał w wiadomości

    > Po co stabilność, skoro nie byłoby stałego połączenia, tylko sporadyczne do
    > celów serwisowych.

    To żart?
    Jeżeli nie to nie rozumiem tej wypowiedzi.
    Po co stabilnosć? Przecież niestabilność moze pojawić się już po 1 s i co w
    tedy?

  • 20. Data: 2014-11-20 08:23:16
    Od: Zbych <a...@o...pl>

    W dniu 20.11.2014 o 08:04, k...@w...pl pisze:

> [...]
    > Jeżeli nie to nie rozumiem tej wypowiedzi.
    > Po co stabilnosć? Przecież niestabilność moze pojawić się już po 1 s i

    Nie przesadzasz? Konwertery FTDI i Prolifica pracują stabilnie i bez
    problemów.