-
1. Data: 2010-04-01 18:51:44
Temat: Kontrolka gasnie. Ladowania brak
Od: "Krzysztof" <k...@t...pl>
Witam Szanownych Grupowiczow.
Czy ktos z Was ma pomysl, co moze byc przyczyna braku ladowania w Mazdzie
323 z 96r. Kontrolka gasnie zaraz po odpaleniu, pasek klinowy odpowiednio
naciagniety. Napiecie akumulatora jest takie samo przy pracujacym jak i
zgaszonym silniku, ok 13V.
Nigdy nie odpinalem akumulatora przy pracujacym silniku, nie zrobilem
zwarcia w instalacji itp.
Przy okazji jaki jest sredni pobor pradu z akumulatora aby utrzymac silnik
przy pracy
Dzieki za wszystkie odpowiedzi
Krzysztof
-
2. Data: 2010-04-01 19:24:12
Temat: Re: Kontrolka gasnie. Ladowania brak
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "Krzysztof" <k...@t...pl> napisał
> Czy ktos z Was ma pomysl, co moze byc przyczyna braku ladowania w
> Mazdzie 323 z 96r. Kontrolka gasnie zaraz po odpaleniu, pasek
> klinowy odpowiednio naciagniety. Napiecie akumulatora jest takie
> samo przy pracujacym jak i zgaszonym silniku, ok 13V.
Spalone diody ?
> Przy okazji jaki jest sredni pobor pradu z akumulatora aby
> utrzymac silnik przy pracy
IMO rzedu 5-10A.
+10A na obowiazkowe swiatla,
+ na elektryczne wspomaganie kierownicy o ile masz,
+ABS o ile uzywany,
+sprzeglo klimy,
+wiatraki ..
J.
-
3. Data: 2010-04-01 21:39:49
Temat: Re: Kontrolka gasnie. Ladowania brak
Od: "bartez" <m...@g...pl>
Użytkownik "Krzysztof" <k...@t...pl> napisał w wiadomości
news:hp2iv1$ujr$1@news.onet.pl...
> Witam Szanownych Grupowiczow.
> Czy ktos z Was ma pomysl, co moze byc przyczyna braku ladowania w Mazdzie
> 323 z 96r. Kontrolka gasnie zaraz po odpaleniu, pasek klinowy odpowiednio
> naciagniety. Napiecie akumulatora jest takie samo przy pracujacym jak i
> zgaszonym silniku, ok 13V.
> Nigdy nie odpinalem akumulatora przy pracujacym silniku, nie zrobilem
> zwarcia w instalacji itp.
> Przy okazji jaki jest sredni pobor pradu z akumulatora aby utrzymac silnik
> przy pracy
Jeśli 13V z kawałkiem to ładowanie jest. A jeśli na akumulatorze zaraz po
zgaszeniu silnika jest ok 13V a po paru godzinach np 10-11 to akumulator
trup :(.
Pozdrawiam
-
4. Data: 2010-04-02 13:56:16
Temat: Re: Kontrolka gasnie. Ladowania brak
Od: J.F. <j...@p...onet.pl>
On Thu, 1 Apr 2010 21:39:49 +0200, bartez wrote:
>Użytkownik "Krzysztof" <k...@t...pl> napisał w wiadomości
>> Napiecie akumulatora jest takie samo przy pracujacym jak i
>> zgaszonym silniku, ok 13V.
>Jeśli 13V z kawałkiem to ładowanie jest.
Swiezo ladowany akumulator powinien miec 13.2V.
Ale jesli nie ma roznicy z pracujacym silniekiem, to najwyrazniej
ladowania nie ma.
J.
-
5. Data: 2010-04-02 17:25:30
Temat: Re: Kontrolka gasnie. Ladowania brak
Od: "Krzysztof" <k...@t...pl>
> Swiezo ladowany akumulator powinien miec 13.2V.
> Ale jesli nie ma roznicy z pracujacym silniekiem, to najwyrazniej
> ladowania nie ma.
Tak wlasnie jest. 13.2 V. Kontrolka ladowania gasnie po odpaleniu silnika.
Pomyslów co moze byc uszkodzone brak
K
-
6. Data: 2010-04-04 01:37:21
Temat: Re: Kontrolka gasnie. Ladowania brak
Od: J.F. <j...@p...onet.pl>
On Fri, 2 Apr 2010 16:25:30 +0100, Krzysztof wrote:
>> Swiezo ladowany akumulator powinien miec 13.2V.
>> Ale jesli nie ma roznicy z pracujacym silniekiem, to najwyrazniej
>> ladowania nie ma.
>
>Tak wlasnie jest. 13.2 V. Kontrolka ladowania gasnie po odpaleniu silnika.
>Pomyslów co moze byc uszkodzone brak
Tak czy inaczej trzeba wyciagnac i naprawiac, najlepiej majac pod reka
stanowisko testowe.
Jesli utrzymuje 13.2V, to ladowanie jest, ale jakies szczatkowe.
Co sie dzieje po wlaczeniu swiatel ?
Bo na moj gust to albo prostownik polecial, albo regulator sie
przeregulowal.
J.
-
7. Data: 2010-04-04 12:28:03
Temat: Re: Kontrolka gasnie. Ladowania brak
Od: "bartez" <m...@g...pl>
Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
news:sombr59rl6bdhut1f5fd9be28euhnh68ev@4ax.com...
> On Thu, 1 Apr 2010 21:39:49 +0200, bartez wrote:
>>Użytkownik "Krzysztof" <k...@t...pl> napisał w wiadomości
>>> Napiecie akumulatora jest takie samo przy pracujacym jak i
>>> zgaszonym silniku, ok 13V.
>
>>Jeśli 13V z kawałkiem to ładowanie jest.
>
> Swiezo ladowany akumulator powinien miec 13.2V.
> Ale jesli nie ma roznicy z pracujacym silniekiem, to najwyrazniej
> ladowania nie ma.
Jak po zgaszeniu silnika aku ma 13V to najwyraźniej ładowanie jest ;)
Pozdrawiam.
-
8. Data: 2010-04-04 17:08:23
Temat: Re: Kontrolka gasnie. Ladowania brak
Od: "Krzysztof" <k...@t...pl>
"bartez" <m...@g...pl> wrote in message
news:hp9q9l$76m$1@nemesis.news.neostrada.pl...
>
> Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> news:sombr59rl6bdhut1f5fd9be28euhnh68ev@4ax.com...
>> On Thu, 1 Apr 2010 21:39:49 +0200, bartez wrote:
>>>Użytkownik "Krzysztof" <k...@t...pl> napisał w wiadomości
>>>> Napiecie akumulatora jest takie samo przy pracujacym jak i
>>>> zgaszonym silniku, ok 13V.
>>
>>>Jeśli 13V z kawałkiem to ładowanie jest.
>>
>> Swiezo ladowany akumulator powinien miec 13.2V.
>> Ale jesli nie ma roznicy z pracujacym silniekiem, to najwyrazniej
>> ladowania nie ma.
>
> Jak po zgaszeniu silnika aku ma 13V to najwyraźniej ładowanie jest ;)
Swiezo ladowany akumulator ma 13.2V. Przy pracujacym silniku napiecie jest
takie samo i powolutenku spada. Nie jezdze na swiatlach (nie mieszkam w
Polsce), nie slucham radia, i wylaczam wszystkie zbedne odbiorniki
elektryczne.
Ostatnio musialem jednak wlaczyc swiatla, przejchalem moze ze 20 km i juz
mi sie nie udalo ponownie auta odpalic.Wlaczenie swiatel przy pracujacym
silniku powoduje drastyczny spadek napiecia akumulatora 12.8 V i leci w
dol.Kontrolka ladowania gasnie natychmiast po uruchomieniu silnika.
K