  • 1. Data: 2010-05-24 06:43:45
    Temat: Konkursy bez zlodziejstwa
    Od: "Pikus'" <p...@o...eu>

    Jakie sa cykliczne i powazne konkursy fotograficzne nie pozbawiajace
    uczestnikow praw do wlasnego dziela - przynajmniej az do ew. nagrodzenia,
    lagodzacego ekwiwalentnie skutki prawnego zawlaszczenia przez organizatora?

  • 2. Data: 2010-05-24 07:22:33
    Temat: Re: Konkursy bez zlodziejstwa
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Pikus' pisze:
    > Jakie sa cykliczne i powazne konkursy fotograficzne nie pozbawiajace
    > uczestnikow praw do wlasnego dziela - przynajmniej az do ew. nagrodzenia,
    > lagodzacego ekwiwalentnie skutki prawnego zawlaszczenia przez organizatora?

    Ja mam inne pytanie - jaki jeszcze sens mają konkursy? Dobra fotografia
    sama się obroni, wystarczy się pokazać w sieci tu i tam. Zresztą jak
    nigdy, pełno dziś tego (także dobrego) i sens ''prokonkursowej''
    działalności coraz mniejszy.
    Owszem, wystawy są fajne bo ludzie i ploteczki... ale nic ponadto.
    Zalała nas powódź zdjęć... co było do przewidzenia 10 lat temu.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 3. Data: 2010-05-24 07:43:14
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Janko Muzykant" <j...@w...pl>
    > Owszem, wystawy są fajne bo ludzie i ploteczki... ale nic
    > ponadto.
    > Zalała nas powódź zdjęć... co było do przewidzenia 10 lat temu.

    czyli co - koszt chemii byl problemem, niewygoda ?
    Czy nowoczesne aparaty to juz same zdjecia robia ? :-)

    A moze stosunek ceny do zarobkow dobrego aparatu, czy po prostu
    teraz latwiej napstrykac tysiac zdjec i wybrac jedno dobre ?

    J.

  • 4. Data: 2010-05-24 07:44:12
    Od: John Smith <u...@e...net>

    Janko Muzykant napisał(a):

> [...]
    > Owszem, wystawy są fajne bo ludzie i ploteczki... ale nic ponadto.
    > Zalała nas powódź zdjęć... co było do przewidzenia 10 lat temu.

    Może chodzi o nagrody?

    --
    Mirek

  • 5. Data: 2010-05-24 07:51:03
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    John Smith pisze:
    > Może chodzi o nagrody?

    Nie no, nie żartuj... Zbieranie puszek (po piwie) jest bardziej efektywne...

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /używam Open Office więc jestem socjalistą, piratem i nie kocham Ameryki/

  • 6. Data: 2010-05-24 07:51:44
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    J.F. pisze:
> [...]
    >
    > A moze stosunek ceny do zarobkow dobrego aparatu, czy po prostu teraz
    > latwiej napstrykac tysiac zdjec i wybrac jedno dobre ?

    Otóż to.
    Plus moda, kasa, łatwość...

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /porażka na maxa, żenua, polewka, a ja jestem kul-gostek, spox no i szacun!/

  • 7. Data: 2010-05-24 08:03:13
    Od: John Smith <u...@e...net>

    Janko Muzykant napisał(a):

    > Nie no, nie żartuj... Zbieranie puszek (po piwie) jest bardziej
    > efektywne...

    Nie możesz tego oceniać jak pracy zarobkowej.
    Po prostu, robi ktoś zdjęcia amatorsko, za darmo.
    A przy okazji próbuje sił w konkursie, może coś z tego czasu się zwróci.

    ====
    - Co wygrałeś?
    - Dyplom
    - Aha

    ====
    - Co wygrałeś?
    - Drukarkę
    - O ja Cię!! No faktycznie fajne zdjęcia, czym focisz?

    :-)

    --
    Mirek

  • 8. Data: 2010-05-24 08:09:16
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Janko Muzykant" <j...@w...pl> napisał

    > Otóż to. Plus moda, kasa, łatwość...

    Hm, moda sie chyba nie bardzo zmienila.

    W sumie to jeszcze jeden czynnik - media i informacje o konkursie.
    Dawniej to nie wiem gdzie by sie musieli reklamowac, dzis przysla
    e-mailem.

    J.

  • 9. Data: 2010-05-24 08:15:24
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    J.F. pisze:
    > Hm, moda sie chyba nie bardzo zmienila.

    Zmieniła się, wczoraj na niedzielnym spacerku z kilkaset pstrykających,
    głównie zresztą kobiety.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /strzeż się banków - dorwą cię i zrobią z ciebie vipa!/

  • 10. Data: 2010-05-24 08:35:38
    Od: "marek augustynski" <h...@p...onet.pl>

    > Jakie sa cykliczne i powazne konkursy fotograficzne nie pozbawiajace
    > uczestnikow praw do wlasnego dziela - przynajmniej az do ew. nagrodzenia,
    > lagodzacego ekwiwalentnie skutki prawnego zawlaszczenia przez organizatora?

    Nie skieruję Cię konkretnie do określonych konkursów bo uważam, że sam
    powinieneś takie znaleźć. Szukaj jednak po pierwsze tego co Ciebie interesuje
    w fotografii, a potem tym tropem idź coraz dalej. To co najlepsze organizowane
    jest przez poważne instytucje, a nie jakieś czasopisma czy portale
    internetowe. Szukaj w placówkach kultury... polskie placówki kultury są zbyt
    biedne na organizowanie dobrych konkursów.

    marek