  • 111. Data: 2012-05-17 11:04:01
    Temat: Re: Koniec telefonów w dostępie radiowym w TP
    Od: g...@n...invalid (Adam Wysocki)

    Anerys <s...@s...pl> wrote:

    > Stawiam na to, że RLL wymaga większej dokładności przebiegów, procesów, cego
    > flopy z natury nie są w stanie zapewnić. Pewnie by się dało, cóż to
    > oprogramować jakiś DSP, czy inną cholerę... ale jak jeden napęd kręci 300
    > obrotów, to inny 315, inny 293, etc.

    Tam są precyzyjne silniki, komutacja jest robiona przez kontroler.

    --
    Gof

  • 112. Data: 2012-05-17 11:13:04
    Od: g...@n...invalid (Adam Wysocki)

    Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl> wrote:

    > Ale to IMO urban legend. Nawet 'komputery' Apollo i LEM-a były na
    > pamięciach półprzewodnikowych.

    Kto ci takich bzdur naopowiadał?

    --
    Gof

  • 113. Data: 2012-05-17 11:15:13
    Od: g...@n...invalid (Adam Wysocki)

    > Są przyklejone, co dobrze widać na zdjęciu. W "naziemnych" komputerach
    > nie były i dość głośno pomrukiwały w czasie myślenia.

    W sumie ciekawie byłoby usłyszeć takie nagranie :)

    --
    Gof

  • 114. Data: 2012-05-17 11:38:25
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Adam Wysocki napisał:

    > W sumie ciekawie byłoby usłyszeć takie nagranie :)

    http://www.leo-computers.org.uk/sounds.html

    Jarek

    --
    Maszyna ruszyła. Najpierw zapaliły się jej lampy, zajaśniały obwody, zahuczały
    prądy jak wodospady, zagrały sprzężenia, potem rozżarzyły się cewki, zawirowało

  • 115. Data: 2012-05-17 12:16:23
    Od: g...@n...invalid (Adam Wysocki)

    > http://www.leo-computers.org.uk/sounds.html

    Hałaśliwa bestia :)

    --
    Gof

  • 116. Data: 2012-05-17 14:02:44
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Thu, 17 May 2012 10:47:39 +0200, Michal Jankowski napisał(a):

    > Czyli w sumie 114 funtów na komputer z pamięcią i układami IO. I pięć
    > takich komputerów na szatla... Trochę to ważyło.

    Czyli ok. 57 kg.. No trochę masy to było ;)

    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 117. Data: 2012-05-17 15:06:15
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Adam Płaszczyca napisał:

    > Czyli ok. 57 kg.. No trochę masy to było ;)

    http://www.apple.com/macpro/specs.html

    Weight: 41.2 pounds (18.7 kg)

    Tyle lat minęło, a masa nawet do jednej trzeciej nie zmalała.
    Im pecet cięższy, tym więcej kasy można za niego wziąć.
    Tu po prostu producent dla uzyskania efektu dowalił grube płyty
    metalowe gdzie tylko się dało.

    --
    Jarek

  • 118. Data: 2012-05-17 15:07:52
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "AdamPłaszczyca" napisał w wiadomości grup

    >Czyli ok. 57 kg.. No trochę masy to było ;)

    W calosci.
    A tam widzisz - solidna metalowa obudowa, zapewne zasilacze, 32-bitowy
    procesor, na bity pamieci coraz mniej zostaje.

    Tak swoja droga to az jestem ciekaw jak oni ten procesor upchneli w
    takiej malej przestrzeni.
    On rzekomo 16 32-bitowych rejestrow mial, a wtedy chyba jedna kostka
    miescila nie wiecej niz 4 bity ..
    Chyba ze rejestry tez ferrytowe ?

    J.

  • 119. Data: 2012-05-17 19:40:26
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Adam Wysocki" napisał w wiadomości

    >Hałaśliwa bestia :)

    Z tym ze to niekoniecznie sa rdzenie.

    Te komputery byly halasliwe. Wiatrakow niezliczona ilosc, klimatyzator
    do tego, wirujacy UPS, glosniczek przymocowany chyba do ktorejs z
    linii adresu, drukarki wierszowe, napedy dyskow jak pralki i obijajace
    sie o siebie, dalekopisy, nawet magnetofony halasowaly :-)

    J.

  • 120. Data: 2012-05-17 21:02:41
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F napisał:

> [...]
    > linii adresu, drukarki wierszowe, napedy dyskow jak pralki i obijajace
    > sie o siebie, dalekopisy, nawet magnetofony halasowaly :-)

    Tam na stronie jest przecież napisane co w komputerze piszczy. W drugim
    nagraniu muzyka grana jest na CPU, a tam, to takie dźwięki wydają pamięci.
    Nie zdarzyło mi się grać na rdzeniach, ale na drukarkach, to i owszem.
    No i ten LEO jakoś tak miękko dźwięczy. Komputery, których używałem,
    generowały chyba więcej harmonicznych.

    --
    Jarek