  • 11. Data: 2011-10-27 07:21:19
    Temat: Re: Koniec lamania patentu na ulubiona gre iPhoniarzy
    Od: z <z...@g...pl>

    Pszemol pisze:
    > Sam sobie przeczysz... skoro jest już czyjś patent to znaczy że
    > Twoja konstrukcja nie jest wcale taka nowa jak Ci się wydaje.

    Nowa może nie jest ale wali to np. kalkulację biznesową.
    Czasem pomysł się rodzi w kilku miejscach na świecie jednocześnie ale
    wygrywa ten szybszy, bardziej cfany.
    A że nie wpływa to motywująco do dalszego wymyślania...
    Chyba 15 lat temu usłyszałem w telewizji że nie da się już ułożyć po
    sobie trzech akordów gitarowych tak żeby nie były już gdzieś użyte.
    Prawa autorskie i patenty w takiej postaci duszą rozwój zamiast promować
    i pomagać na prawdę twórczym ludziom.

    Tak wiem.
    Argumentacja jest taka, że gdy ktoś zrobi podobny produkt po niższej
    cenie to przynosi to potencjalną stratę dla tej droższej firmy chociaż
    nie ma żadnej pewności że ludzie zbieraliby kasę na te droższe produkty
    i je kupowali. Na takiej samej podstawie można powiedzieć że skoro nie
    kupują to dalej nie będą kupować po takiej cenie. To jest ta durna
    filozofia. Wyimaginowana nieistniejąca strata-kradzież. Ja sie z tą
    filozofią nie zgadzam.

  • 12. Data: 2011-10-27 12:12:16
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "z" napisał w wiadomości
> [...]
    ac_opatentowany_przez_apple.html

    >Czy na prawdę lemingi nie widzą że to jest chore? Wieki temu ludzie
    >to już wymyślili. Co będzie następne? Koło?

    Kolo juz ponoc opatentowali.

    Czy takie chore ... to wcale nie takie proste wymyslec system ktory
    bedzie niezawodny, nie bedzie sie sam wlaczal w kieszeni, nie bedzie
    za duzo mocy z baterii pobieral.
    Nokia jak najbardziej stosuje "slide to unlock" ... tylko ze ma osobny
    mechaniczy suwak (C6)

    A ze chore - trzeba by przeczytac patent, ale tak na pierwszy rzut
    oka - na rysunku jakies strzalki, to zrob tak ze trzeba namazac kolko.
    I opatentuj :-)

    J.

  • 13. Data: 2011-10-27 12:13:34
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "atm" napisał w wiadomości grup
    >Inny fajny numer to duze dochody Microsoftu zwiazane z Androidem.
    >Nic nie robia a tluka kasiorke na patentach wlasnie.

    A na czym konkretnie ?

    Bo wiesz - czemu Google nie zrobil inaczej niz w patentach ?

    J.

  • 14. Data: 2011-10-27 12:15:42
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    >Chyba 15 lat temu usłyszałem w telewizji że nie da się już ułożyć po
    >sobie trzech akordów gitarowych tak żeby nie były już gdzieś użyte.

    Wielce prawdopobobne, bo w koncu ile tych akordow jest, a kombinacji
    tylko trzecia potega ..

> [...]
    >cenie to przynosi to potencjalną stratę dla tej droższej firmy
    >chociaż nie ma żadnej pewności że ludzie zbieraliby kasę na te

    A wynagrodzenie dla autora pozytecznego pomyslu gdzie ?

    J.

  • 15. Data: 2011-10-27 12:39:59
    Od: atm <...@v...pl>

    On 2011-10-27 14:13, J.F wrote:
    > Użytkownik "atm" napisał w wiadomości grup
    >
    > A na czym konkretnie ?
    >
    > Bo wiesz - czemu Google nie zrobil inaczej niz w patentach ?
    >
    > J.

    Przepraszam, kasiorka jest od producentow urzadzen:
    http://www.quadruffle.com/2011/07/microsoft-to-earn-
    billions-from-android.html

  • 16. Data: 2011-10-27 13:39:16
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "z" <z...@g...pl> wrote in message

    > Nowa może nie jest ale wali to np. kalkulację biznesową.

    Taki ma bowiem główny cel...

    > Czasem pomysł się rodzi w kilku miejscach na świecie jednocześnie
    > ale wygrywa ten szybszy, bardziej cfany.

    Dokładnie. I na tym to z założenia ma polegać.

    > A że nie wpływa to motywująco do dalszego wymyślania...

    Nie? Jak najbardziej wpływa. Nie udało się tym razem, ktoś był
    szybszy, uda się może następnym razem. Nagroda właśnie w
    postaci wyłączności na produkcję jest na tyle duża aby zachęcić
    do innowacji.

> [...]
    > Prawa autorskie i patenty w takiej postaci duszą rozwój zamiast
    > promować i pomagać na prawdę twórczym ludziom.

    Nie oszukujmy się - nawet jeśli w pewnym momencie hamują
    nieco szybkość wdrażania nowinek to brak tych praw dałoby
    ogromną niesprawiedliwość i spowodowałoby brak motywacji
    do dzielenia się wynalazkami z innymi. Teraz przynajmniej
    patent gwarantując ochronę prawną udostępnia wiedzę o
    pomyśle w publiczny sposób. Poza tym - ochrona patentowa
    nie trwa wiecznie a daje tylko szansę na odzyskanie kosztów
    wdrożenia wynalazku i być może wyrównanie strat kilku
    innych wynalazków które się wynalazcy nie udało wdrożyć
    bo coś tam nie działało.

> [...]
    > to dalej nie będą kupować po takiej cenie. To jest ta durna filozofia.
    > Wyimaginowana nieistniejąca strata-kradzież. Ja sie z tą filozofią nie

    Bo chyba jej nie rozumiesz. Wyszukiwanie nowych rozwiązań,
    eksperymenty kosztują ogromne pieniądze i czas - to są bardzo
    duże inwestycje w ludzi, czas, zasoby i materiały... Firmy to robią
    aby uzyskać przewagę nad konkurencją... I pomyśl - ktoś pracuje
    nad lepszym rozwiązaniem np. hamulców do samochodu, praca
    trwa 2 lata, w tym czasie oczywiście nic nie sprzedają bo chłopaki
    bawią się w labie i na torach testowych, ponoszą ogromne koszty
    i co? Mają wynalazek! Brawo. Teraz inna firma bierze pierwszy
    produkt z ich linii produkcyjnej, w tydzień kopiuje i sprzedaje
    za 1/2 ceny BO NIE MUSI ZAMORTYZOWAĆ 2 LAT PRACY BEZ
    PROFITÓW - to jest nieuczciwa konkurencja. I po to są patenty
    i ochrona wynalazcy aby mógł zarobić lub choć odzyskać straty.

  • 17. Data: 2011-10-27 13:48:17
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "atm" <...@v...pl> wrote in message news:j8bjf3$8ul$1@news.onet.pl...

    > Przepraszam, kasiorka jest od producentow urzadzen:
    > http://www.quadruffle.com/2011/07/microsoft-to-earn-
    billions-from-android.html

    Dobre:
    Analysts are saying now that Android may turn out to be Microsoft's cash
    cow, not Windows Phone 7. After its settlement with HTC, Microsoft gets 5
    times more revenue from Android than it does from Windows Phone 7, according
    to the report of Citi analyst Walter Pritchard which was cited by Gizmodo.
    That proportion may increase as the tech giant inks more settlement
    contracts with manufacturers of Android-based devices.

  • 18. Data: 2011-10-28 10:21:04
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    > "z" <z...@g...pl> wrote in message

    > Dokładnie. I na tym to z założenia ma polegać.

    Otoz nie. Ochrona panetowa w teorii ma motywowac do innowacyjnosci, a nie
    dawac prawnicza przewage nad konkurencja.

> [...]
    > szybszy, uda się może następnym razem. Nagroda właśnie w
    > postaci wyłączności na produkcję jest na tyle duża aby zachęcić

    Tyle, ze we wspomnialnym przykladzie (ten sam wynalazek powstaje rownolegle
    w wielu miejscach) ta zacheta jest raczej zniecheta.

    > Nie oszukujmy się - nawet jeśli w pewnym momencie hamują
    > nieco szybkość wdrażania nowinek to brak tych praw dałoby
    > ogromną niesprawiedliwość i spowodowałoby brak motywacji
    > do dzielenia się wynalazkami z innymi.

    Klopot zaczyna sie wtedy, gdy cos wcale nie jest wynalazkiem, nie jest
    zwiazane z zadnymi nakladami, a jest opatentowane, bo sie da opatentowac,
    niezaleznie od tego czy to sie wymyslilo czy nie. Celem jest nieuczciwe
    rugowanie konkurencji, a nie zacheta do wynalazczosci.

  • 19. Data: 2011-10-28 11:31:31
    Od: z <z...@g...pl>

    Ghost pisze:

> [...]
    > opatentowac, niezaleznie od tego czy to sie wymyslilo czy nie. Celem
    > jest nieuczciwe rugowanie konkurencji, a nie zacheta do wynalazczosci.

    I takie rzeczy szanowne komisje patentowe powinny z buta przesiewać.
    Za to się im płaci. Opatentować drzwi przesuwane. Żałosne :-)

  • 20. Data: 2011-10-28 12:12:57
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "z" <z...@g...pl> wrote in message

    > I takie rzeczy szanowne komisje patentowe powinny z buta przesiewać.
    > Za to się im płaci. Opatentować drzwi przesuwane. Żałosne :-)

    Jeśli coś da się opatentować to z definicji jest wynalazkiem :-)