eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaKonfiguracja bezpieczników
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 54

  • 41. Data: 2022-02-15 21:35:49
    Temat: Re: Konfiguracja bezpieczników
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    wtorek, 15 lutego 2022 o 19:34:23 UTC+1 Paweł Pawłowicz napisał(a):
    > W dniu 15.02.2022 o 13:20, Dawid Rutkowski pisze:
    > [...]
    > > A na bliższej Syberii inne ciekawostki - jak się Ewenkowie napiją, a niewiele im
    trzeba (nie mają enzymu do zamiany alkoholu w aldehyd), to siadają na środku drogi
    (tzn. na środku tego czegoś umownego, co robi za drogę) i każą samochodom się omijać.
    > Trochę nie tak. Etanol utleniany jest dwuetapowo, najpierw do aldehydu
    > octowego, potem do kwasu octowego który jest włączany do głównych
    > szlaków metabolicznych. Aldehyd jest toksyczny. Normalni ludzie (czytaj
    > Słowianie) mają enzym katalizujący drugą reakcję o wiele bardziej
    > sprawny, niż katalizujący pierwszą. Niektórzy biedacy mają odwrotnie, im
    > starczą dwa piwa. Współczujmy. Z drugiej strony: wychodzi taniej ;-)

    Hmm, to tak?
    Ale przecież ci Ewenkowie nie zatruwają się aldehydem, tylko są nawaleni alkoholem,
    który bardzo powoli jest usuwany przez nerki. Nieporównywalnie wolniej niż kwas
    octowy.
    A aldehyd by zatruwał, a nie nawalał.
    Tak właśnie działa esperal - hamuje utlenianie aldehydu do kwasu - ale alkoholu do
    aldehydu nie.
    I jak taki zaszyty się napił to potem był totalnie zatruty aldehydem.


  • 42. Data: 2022-02-15 22:26:29
    Temat: Re: Konfiguracja bezpieczników
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan PiteR napisał:

    >> Najśmieszniejsze, że wielu Szwedów na zmianę organizacji ruchu
    >> narzekało -- bo to jakoś tak głupio i niebezpiecznie siedzieć tak
    >>blisko środka drogi i mijanych samochodów jadących w przeciwnym
    >> kierunku.
    >
    > Lepiej niech tam siedzi baba ;)

    Na degustację samogonu u sąsiada jeździ się bez baby.

    Jarek

    --
    Baba z wozu, koniom lżej.


  • 43. Data: 2022-02-15 22:46:31
    Temat: Re: Konfiguracja bezpieczników
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    yabba napisał:

    > W latach 70 w ZSRR bywały miejsca z napięciem 110V.

    A także 120 i 127 V. W dzieciństwie fascynowały mnie przełączniki napięć
    w radzieckich urządzeniach elektrycznych.

    --
    Jarek


  • 44. Data: 2022-02-15 23:14:49
    Temat: Re: Konfiguracja bezpieczników
    Od: "Rutkowski, Jacek" <j...@w...pl>

    On 15.02.2022 13:17, Dawid Rutkowski wrote:

    > Ciekawe, jak jest z prądami błądzącymi z kolei - tam jest 3000V DC - choć kto wie,
    moce pewnie większe, ale niekoniecznie prądy. Ale też przecież przez miasta
    przebiegają.
    > A co jest nie tak tymi szynami?
    > O połączenia chodziło? No niby stalowe, więc gorsze od miedzi w kablach (jak jest
    miedź, a nie aluminium), ale jednak ze sporo większym przekrojem. Czy nie starczy?
    Na kolei obok szyn w ziemi biegnie prawilny miedziany kabel,
    który co pewien czas jest łączony z szynami. Tam szyny nie stanowią
    głównego połączenia, przynajmniej na trasie Moskwa-Berlin jak
    modernizowali ok 2008 r to wyciągali soliny miedziany przewód
    na oko 30mm średnicy...
    --
    pzdr, j.r.


  • 45. Data: 2022-02-16 00:03:24
    Temat: Re: Konfiguracja bezpieczników
    Od: Mirek <m...@n...dev>

    On 15.02.2022 23:14, Rutkowski, Jacek wrote:

    > głównego połączenia, przynajmniej na trasie Moskwa-Berlin jak
    > modernizowali ok 2008 r to wyciągali soliny miedziany przewód
    > na oko 30mm średnicy...

    Czyli 700mm^2 przekroju, szyna ma 10 razy tyle, co daje porównywalny
    opór na metr. Jedna. Czy to ma sens?

    --
    Mirek.


  • 46. Data: 2022-02-16 00:26:20
    Temat: Re: Konfiguracja bezpieczników
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 16.02.2022 o 00:03, Mirek pisze:
    > On 15.02.2022 23:14, Rutkowski, Jacek wrote:
    >
    >> głównego połączenia, przynajmniej na trasie Moskwa-Berlin jak
    >> modernizowali ok 2008 r to wyciągali soliny miedziany przewód
    >> na oko 30mm średnicy...
    >
    > Czyli 700mm^2 przekroju, szyna ma 10 razy tyle, co daje porównywalny
    > opór na metr. Jedna. Czy to ma sens?
    >
    Szyny penkajo, Szerloku :]

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPi?>>>
    ?i? ć?d??


  • 47. Data: 2022-02-16 13:38:50
    Temat: Re: Konfiguracja bezpieczników
    Od: "Rutkowski, Jacek" <j...@w...pl>

    On 16.02.2022 00:26, LordBluzg(R) wrote:
    > W dniu 16.02.2022 o 00:03, Mirek pisze:
    >> On 15.02.2022 23:14, Rutkowski, Jacek wrote:
    >>
    >>> głównego połączenia, przynajmniej na trasie Moskwa-Berlin jak
    >>> modernizowali ok 2008 r to wyciągali soliny miedziany przewód
    >>> na oko 30mm średnicy...
    >>
    >> Czyli 700mm^2 przekroju, szyna ma 10 razy tyle, co daje porównywalny
    >> opór na metr. Jedna. Czy to ma sens?
    >>
    > Szyny penkajo, Szerloku :]
    >
    Kiedyś były skręcane co kilkadziesiat metrów i tam był przewód
    zakopany a pękanie swoją drogą nawet na nowej linii...
    Przejedzie pociąg za pęknięcie i stoimy. Wagon na podniesionym
    pantografie z 3kV na karoserii i pordóżny, który chce zejść
    bo pociąg stoi...

    Nawet nagrody Darwina nie trzeba by było.

    --
    pzdr, j.r.


  • 48. Data: 2022-02-16 14:26:00
    Temat: Re: Konfiguracja bezpieczników
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Rutkowski, Jacek napisał:

    > Przejedzie pociąg za pęknięcie i stoimy. Wagon na podniesionym
    > pantografie z 3kV na karoserii i pordóżny, który chce zejść
    > bo pociąg stoi...

    Może nawet nie chcieć zejść, a jednak mu się to przytrafi.

    --
    Jarek


  • 49. Data: 2022-02-16 20:19:18
    Temat: Re: Konfiguracja bezpieczników
    Od: Mirek <m...@n...dev>

    On 16.02.2022 13:38, Rutkowski, Jacek wrote:

    > Przejedzie pociąg za pęknięcie i stoimy. Wagon na podniesionym
    > pantografie z 3kV na karoserii i pordóżny, który chce zejść
    > bo pociąg stoi...

    Musiały by pęknąć obie szyny, a w praktyce 4, bo szlaki są przeważnie
    dwutorowe... i nie zadziałać wyłącznik szybki.

    --
    Mirek.


  • 50. Data: 2022-02-17 10:51:12
    Temat: Re: Konfiguracja bezpieczników
    Od: "Rutkowski, Jacek" <j...@w...pl>

    On 16.02.2022 20:19, Mirek wrote:
    > On 16.02.2022 13:38, Rutkowski, Jacek wrote:
    >
    >> Przejedzie pociąg za pęknięcie i stoimy. Wagon na podniesionym
    >> pantografie z 3kV na karoserii i pordóżny, który chce zejść
    >> bo pociąg stoi...
    >
    > Musiały by pęknąć obie szyny, a w praktyce 4, bo szlaki są przeważnie
    > dwutorowe... i nie zadziałać wyłącznik szybki.
    >
    Jak ten wyłącznik ma wykryć przerwę lub jeszcze gorzej niekontakt na
    poziomie np 500V?
    Poważnie pytam bo przerwanie szyn poza badaniem jej ciągłości
    po całej długości raczej jest trudne a znów pęknięcie
    w dowolnym miejscu i z tego powodu odcięcie zasilania szczególnie
    w zimę bardzo by sie nie spodobało pasażerom...
    --
    pzdr, j.r.

strony : 1 ... 4 . [ 5 ] . 6


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: