  • 1. Data: 2011-01-27 12:35:26
    Temat: Komputer do obróbki zdjęć do 3 tys
    Od: "abs" <t...@w...pl>

    Bardzo proszę o rzucenie okiem czy nie polełniłem jakiegoś głupstwa
    konfigurując komputer do Photoshopa i Lightrooma. Bez OC i grania. Zestaw
    będzie zamawiany w proline.pl Oto konfiguracja:

    Intel Core i5-760 2,8 GHz 8MB cache s. 1156 Box 735
    Gigabyte GA-P55-UD3L P55 s.1156 319
    SilentiumPC Spartan HE923 89
    2x Kingston HyperX 2x2GB DDR3-1600 Dual Chanel Kit CL9 330
    Gainward 9500GT 1GB 128bit PCI-E DDR2 180
    2x Samsung 500GB 16MB HD502HJ F3 sATA-2 278
    Cooler Master Elite RC-335-KKN1-GP Black 179
    be quiet! Straight Power E7-400W 222
    LG DVD Recorder GH-22NP21 Black Oem 95
    Czytnik kart 3,5" 59
    MS Windows 7 Home Premium OEM 64-bit PL 1-pack 355
    Złożenie komputera - 5 dni roboczych 30
    Testowanie komputera pod Windows 7 64-bit 30

    SUMA: 2901 PLN

    Wszelkie uwagi mile widziane
    Dziękuję i pozdrawiam!

  • 2. Data: 2011-01-27 12:53:19
    Temat: Re: Komputer do obróbki zdjęć do 3 tys
    Od: RadoslawF <r...@o...pl>

    Dnia 2011-01-27 13:35, Użytkownik abs napisał:
> [...]
    > będzie zamawiany w proline.pl Oto konfiguracja:
    >
    > Intel Core i5-760 2,8 GHz 8MB cache s. 1156 Box 735

    Warto dziś kupować płytę główną nie mającą USB3 ?

    > SilentiumPC Spartan HE923 89
    > 2x Kingston HyperX 2x2GB DDR3-1600 Dual Chanel Kit CL9 330
    > Gainward 9500GT 1GB 128bit PCI-E DDR2 180

    Te karty grzeją się tak trochę za bardzo, między 60 a 70 C
    przy pracy biurowej, sprawę załatwi wiatraczek za kilka
    zł dmuchający na radiator.

    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2011-01-27 12:59:04
    Temat: Re: Komputer do obróbki zdjeae do 3 tys
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    abs napisa?(a):

    > Intel Core i5-760 2,8 GHz 8MB cache s. 1156 Box 735
    > Gigabyte GA-P55-UD3L P55 s.1156 319

    Wybrałbym referencyjną płytę intela i procka i5-750.

    > SilentiumPC Spartan HE923 89

    Jest lepszy od intelowego boxa - imo warto go kupic.

    > 2x Kingston HyperX 2x2GB DDR3-1600 Dual Chanel Kit CL9 330

    Po co HyperX? Zwykłe też będą ok.

    > Gainward 9500GT 1GB 128bit PCI-E DDR2 180

    Wybierz jakas pasywna.

    > 2x Samsung 500GB 16MB HD502HJ F3 sATA-2 278

    Do obrobki zdjec potrzebny jest duzy temp. Dlatego ja polecalbym taka
    konfiguracje: SSD64 na system; 320GB na users, temp i swap; 500GB na
    dane.

    j.

    --
    http://www.predkosczabija.pl/
    "Prędkość zabija. Włącz myślenie!"

  • 4. Data: 2011-01-27 13:15:01
    Od: "abs" <t...@w...pl>

    Użytkownik "RadoslawF" <r...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Warto dziś kupować płytę główną nie mającą USB3 ?

    Rzeczywiście, przydalo by się USB3. Jakieś propozycje płyty?

    > Te karty grzeją się tak trochę za bardzo, między 60 a 70 C
    > przy pracy biurowej, sprawę załatwi wiatraczek za kilka
    > zł dmuchający na radiator.

    Jeśli będzie problem z grzaniem, załatwi się wiatraczek :) Póki co upieram
    się przy pasywnej karcie.

    Dzięki, pozdrawiam.

  • 5. Data: 2011-01-27 13:23:32
    Temat: Re: Komputer do obróbki zdjec do 3 tys
    Od: "abs" <t...@w...pl>

    > Wybrałbym referencyjną płytę intela i procka i5-750.

    Nie ma w 'moim' sklepie :) Więc odpada.

    > Jest lepszy od intelowego boxa - imo warto go kupic.

    Ok, dzięki. Ważne, żeby był jak najcichszy.

    > Po co HyperX? Zwykłe też będą ok.

    Jeśli tak to ok, zaraz zmodyfikuję.

    > Wybierz jakas pasywna.

    Jest pasywna :)

    > Do obrobki zdjec potrzebny jest duzy temp. Dlatego ja polecalbym taka
    > konfiguracje: SSD64 na system; 320GB na users, temp i swap; 500GB na
    > dane.

    Niestety. wsadzenie rozsądnego SSD spowoduje przekroczenie budzetu. Dlatego
    wybralem proste rozwiazanie - jeden dysk na system i programy a drugi na
    baze Lightrooma, swap Photoshopa i rozne inne swapy. Chociaż przy 8 GB ram
    mam nadzieję zbyt często ze swapów nie korzystać. Magazyn to jeszcze inna
    historia ale to już jest.

    Pozdrowienia.

  • 6. Data: 2011-01-27 13:34:31
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    abs napisa?(a):

    > Niestety. wsadzenie rozs?dnego SSD spowoduje przekroczenie budzetu. Dlatego
    > wybralem proste rozwiazanie - jeden dysk na system i programy a drugi na
    > baze Lightrooma, swap Photoshopa i rozne inne swapy. Chocia? przy 8 GB ram
    > mam nadzieje zbyt czesto ze swapów nie korzystaae. Magazyn to jeszcze inna
    > historia ale to ju? jest.

    Przy obrobce zdjec nie wykorzystasz wiecej niz 4GB ramu. Moim zdaniem
    kup i5-750 (zamiast i5-760), 4GB zwykłych Kingstonów zamiast hyperX a
    różnicę wykorzystaj właśnie na systemowy SSD.

    j.

  • 7. Data: 2011-01-27 13:34:45
    Od: "abs" <t...@w...pl>

    > Przy obrobce zdjec nie wykorzystasz wiecej niz 4GB ramu. Moim zdaniem
    > kup i5-750 (zamiast i5-760), 4GB zwykłych Kingstonów zamiast hyperX a
    > różnicę wykorzystaj właśnie na systemowy SSD.

    Hmm, no ja bym na pewno wykorzystał bo często pracuję na kilku plikach po
    kilkaset MB ale teraz tak myślę, że ten człowiek dla którego to składam
    niekoniecznie będzie robił takie cuda. Więc może coś w tym jest... Jaki SSD
    proponujesz? Najlepiej coś dostępnego w proline.pl :)

    Pozdrowienia.

  • 8. Data: 2011-01-27 13:38:41
    Od: "M1SLQ" <m...@W...o2.pl>

    > Gigabyte GA-P55-UD3L P55 s.1156 319

    Może coś na H55 żeby zrezygnować z zakupu osobnej karty graficznej?

    Pozdrawiam!

  • 9. Data: 2011-01-27 13:44:45
    Od: Norbert <n...@M...com>

    abs napisał(a):

    > Wszelkie uwagi mile widziane
    Skupiasz sie na komputerze a ja zapytam, jaki masz monitor?
    Bo wbrew pozorom to do obrobki zdjec zarowno dla grafika jak i fotografa
    najwazniejsza czesc zestawu.

  • 10. Data: 2011-01-27 14:09:32
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    abs napisa?(a):

    > Hmm, no ja bym na pewno wykorzysta? bo czesto pracuje na kilku plikach po
    > kilkaset MB ale teraz tak my?le, ?e ten cz?owiek dla którego to sk?adam
    > niekoniecznie bedzie robi? takie cuda. Wiec mo?e co? w tym jest... Jaki SSD
    > proponujesz? Najlepiej co? dostepnego w proline.pl :)

    Potrzebujesz jakiegos 3.5" (Corsair takie robi) albo Kingstona z
    zestawem desktop bundle ;)

    j.