  • 51. Data: 2020-12-29 20:57:58
    Temat: Re: Koło rowerowe z silnikiem BLDC jako prądnica
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    Wykonawca "palce lizać" zrobił perfekcyjnie w 10min i wygiął mi skrzydła
    tak jak chciałem ale szukałem takiego człowieka ze "świecą" w Poznaniu
    przez kilka godzin. Arcymistrz w aluminium.

    > https://youtu.be/aKKMbE9wR-k
    > Taki zrób. Sam ustawia łopaty tak żeby maksymalnie wykorzystać siłę wiatru.

    Tak, tutaj też jest to opisane (patent).

    https://www.youtube.com/watch?v=-5j2DisLhiY&t=351s&a
    b_channel=SHADOCK

    Widziałem to. Jak dla mnie, za dużo "pierdolenia się" , żeby uzyskać 10%
    więcej niż Canstein rotor. Ten projekt (jak wspomniałem na wstępie) miał
    zakładać 30-40W na moje potrzeby ale wielkość (średnica i wysokość) jest
    wzięta z projektu 1KW (przy wietrze 10ms/) ja chcę uzyskać 30W przy 5m/s
    Tutaj jest pokazane że tyle potrafi ale sam generator użyty w tym modelu
    jest kiepski (ja mam lepszy).

    https://www.youtube.com/watch?v=5C6HvaP3tRY&ab_chann
    el=xfrenezy

    Tutaj cewki/generator:
    https://www.youtube.com/watch?v=nx3Vg4kiL_8&ab_chann
    el=xfrenezy

    Konstrukcja znacznie cięższa od mojej, gdzie wiatr musi pokonać masę jak
    i tarcie do uzyskania obrotów. Moja konstrukcja ma być zbliżona
    wielkością do tego ale o połowę lżejsza.

    Jutro zacznę składać i możliwe że w ciągu tygodnia postawię całość,
    narazie na ćwiczebnym maszcie a później zrobię ramę. Wiatru u mnie nie
    będzie przez tydzień (3m/s) więc nie będzie obliczeń, jedynie testy
    stabilosci i ewentualne poprawki.

    BTW, zawsze można zrobić coś takiego :)

    https://youtu.be/O7U_iLvnPt4
    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPiS>>>

  • 52. Data: 2021-01-03 14:02:49
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 29.12.2020 o 20:57, LordBluzg(R) pisze:
    [...]
> [...]
    > narazie na ćwiczebnym maszcie a później zrobię ramę. Wiatru u mnie nie
    > będzie przez tydzień (3m/s) więc nie będzie obliczeń, jedynie testy

    W międzyczasie poskładałem i czekam na wiatr ok 5m/s Dzisiaj był test
    ale w porywach miałem 3m/s co niestety nie jest wymaganym dla mnie
    parametrem.
    https://youtu.be/rbnEmgJcoec

    Pogoda parszywa i nie chciało mi się czekać na lepsze podmuchy, które
    były sporadyczne.

    Przy tych obrotach mam 1,2V i nawet przetwornica step UP nie startuje,
    która potrzebuje 3,5V na start. Co ważne, to przy tej średnicy i
    ciężarze (ok 20kg) turbina ma dość ładną bezwładność a średnica wirnika
    zapewnia duży moment gdzie nawet zwarcie prądnicy przy "ręcznym
    kręceniu" nie powoduje dużego obciążenia mechanicznego i turbina
    wyhamowuje bardzo słabo :) No cóż, gdybym miał więcej danych od kogoś,
    kto już adoptował silnik BLDC to może zrobiłbym mniejszą średnicę
    turbiny, żeby zyskać na obrotach. Być może to jeszcze uczynię i będą
    dwie turbiny. Na dzień dzisiejszy tyle bo nie ma wiatru i jest czas na
    konstrukcję i postawienie ramy do wysokości 4m. Pogoda ma się pogorszyć
    a najbliższy wiatr >5m/s to chyba za 2 tygodnie.

    Jeśli kogoś interesuje temat technicznie, to służę fotkami z montażu
    całości, tzn jak wykonać połączenia i wyważenie łopat jak i całego
    wirnika, żeby uzyskać w 100% środek ciężkości oraz kąty nachylenia łopat.

  • 53. Data: 2021-02-02 22:42:40
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 03.01.2021 o 14:02, LordBluzg(R) pisze:

    Odśnieżam temat bo zamarzł :)

> [...]
    > konstrukcję i postawienie ramy do wysokości 4m. Pogoda ma się pogorszyć
    > a najbliższy wiatr >5m/s to chyba za 2 tygodnie.

    Jak dotąd, konstrukcja ramy (5m30) przygotowana ale z powodu mrozów
    prace wstrzymane bo ziemia zmarznięta i nie mogę zrobić solidnej
    podstawy ramy. Problemem okazuje się podniesienie całej konstrukcji bo
    na szczycie jest wiatrak ok 20kg a rama ma rozpiętość 2m30 u podstawy
    więc jedna osoba nie bardzo ma jak tego podnieść. Sam nie mogę podnieść
    ramy do pionu (rama to profil zamknięty 40x40x3mm). Będę kombinował (jak
    mrozy odejdą) wykorzystanie 15 metrowego świerku do zamocowania bloku i
    za pomocą linki będzie podnoszona rama prawdopodobnie. Chcę sobie
    zapewnić obsługę jednoosobową na wypadek zmiany koła czy innych usterek,
    które mogą wystąpić.

    W międzyczasie na poziomie ziemi (1,5m) wiało do 5m/s i 2A idą na
    ładowanie przy 60obr/min z zastosowaniem przetwornicy step UP, czyli
    działa. Jak postawię całość to będzie filmik, pomiary i opisy.

    Wysokość ma zapewnić większe wykorzystanie wiatru. Ponieważ wcześniej
    nie obserwowałem szczegółowo kiedy/jak wieje, obecnie mogę stwierdzić że
    wieje dobrze na tej wysokości praktycznie zawsze (85%) co spełnia moje
    oczekiwania.

    P.S. :D

    W wolnym czasie (teraz) chyba z nudów sprawdzę sobie silnik
    Adamsa/Bedini i może jakąś konstrukcję silnika magnetycznego.
    Ciekawy temat i dość łatwy w budowie.

    Właśnie zbieram materiały na budowę.
    Jeśli ktoś z grupy próbował tego tematu, to zapraszam do dyskusji.

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPiS>>>