-
11. Data: 2020-12-01 19:11:54
Temat: Re: Koło rowerowe z silnikiem BLDC jako prądnica
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "LordBluzg(R)" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:5fc6372c$0$512$6...@n...neostrada.
pl...
W dniu 01.12.2020 o 12:28, J.F. pisze:
> [...]
>BTW w filmiki na YT nie wierzę, bo ściemniają tam maksymalnie :D
>Tutaj masz jakiś przykład:
>https://www.youtube.com/watch?v=aRHryvhIXck&ab_chan
nel=RoboElektrownie
Trudno powiedziec na ile sciemniaja, bo twierdzen tam malo, rozmiary
nieokreslone, a moc maksymalna ... moze przy 120km/h wiatru :-)
Za to na YT widac, ze te male Darreniusy potrafia sie dosc zwawo
krecic ...
J.
-
12. Data: 2020-12-01 22:40:41
Temat: Re: Koło rowerowe z silnikiem BLDC jako prądnica
Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>
W dniu 30.11.2020 o 22:59, LordBluzg(R) pisze:
> W dniu 30.11.2020 o 19:14, LordBluzg(R) pisze:
> [...]
>
>>
>> Coś zacząłem już kleić ale wiatru nie ma ostatnio (max 2m/s) więc nici
>> z badań i stąd zapytanie czy warto użyć BLDC rowerowego, czy raczej
>> samemu kombinować cewki, magnesy zamiast gotowca?
>
> Zdjęcie poglądowe.
>
> https://www.fotosik.pl/zdjecie/f7f9a401a1a8f00d
dobrze że fotkę dałeś. moim zdaniem masz o wieeele za małą powierzchnię
wiatraka. druga sprawa ze aby uzyskać skuteczność, "łopata" która pcha
"tam" musi swoim profilem pomagać łopacie która "z powrotem".
Daj wieksze łopaty, dwie obręcze i jak zawjeje zrób ognisko - może
zobaczysz jak to działa. gorąco życzę powodzenia i czekam na relacje
ToMasz
ps
Wiesz ze na allegro są wiatraki za 5 sówek?
-
13. Data: 2020-12-02 16:33:38
Temat: Re: Koło rowerowe z silnikiem BLDC jako prądnica
Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>
W dniu 01.12.2020 o 22:40, ToMasz pisze:
>> [...]
>>
>>>
>>> Coś zacząłem już kleić ale wiatru nie ma ostatnio (max 2m/s) więc
>>> nici z badań i stąd zapytanie czy warto użyć BLDC rowerowego, czy
>>> raczej samemu kombinować cewki, magnesy zamiast gotowca?
>>
>> Zdjęcie poglądowe.
>>
>> https://www.fotosik.pl/zdjecie/f7f9a401a1a8f00d
> dobrze że fotkę dałeś. moim zdaniem masz o wieeele za małą powierzchnię
> wiatraka.
Od czegoś musiałem zacząć.
> druga sprawa ze aby uzyskać skuteczność, "łopata" która pcha
> "tam" musi swoim profilem pomagać łopacie która "z powrotem".
To są rury PCV pocięte na połowę w ilości 8 szt. Nie kombinowałem z
modelowaniem łopat, bo najpierw chcę uzyskać efekt zdolny do zrobienia
pomiaru. To było najszybsze i najtańsze rozwiązanie.
> Daj wieksze łopaty, dwie obręcze
Dwie obręcze to dodatkowe tarcie drugiej obręczy. Na pewno nie pomaga.
Łopaty są zamocowane dobrze i na pewno się nie odkształcą nawet jeśli to
się mocno zakręci.
https://www.fotosik.pl/zdjecie/97a3297e15b51407
> zobaczysz jak to działa. gorąco życzę powodzenia i czekam na relacje
> Wiesz ze na allegro są wiatraki za 5 sówek?
Czytałeś opisy? To co można kupić i "prawie" działa potrzebuje 11m/s
(40km/h) i to już jest wietrzysko, żeby dostać ~80W a i to wątpliwe.
Są testy na YT, gdzie montowano takie wiatraki na samochodzie i robiono
pomiary przy różnych prędkościach.
Wystarczy spojrzeć przy drodze, bo są takie zestawy solar+wiatraczek i
zobaczyć kiedy się to kręci. Praktycznie zawsze stoją nieruchomo jak
jadę samochodem i obserwuję.
https://www.de.rms.com.pl/wp-content/uploads/2015/06
/Instalacja-o%C5%9Bwietlenia-2.jpg
Reszta ofert to ściemnianie bo 500W na takim samym wiatraczku to zwykła
sciema :)
W ogóle opisy, że coś produkuje energię użytkową przy 5m/s (20km/h) siły
wiatru to też jakieś nadwyrężone opisy ale wiem że to możliwe pod
warunkiem wykonania odpowiedniej konstrukcji a ta nie może być mała
(ramiona) z uwagi na pokonanie oporu samej prądnicy nie wliczając
jeszcze obciążenia. No nic, czekam na wiatr. Dzisiaj coś drgnęło z
wiatrem ale to ok 3m/s (muszę sobie kupić anemometr) żeby dokładnie
zmierzyć siłę wiatru. Przyda się na pewno jak będę ustalał lokalizację
docelową, czyli tam gdzie najlepiej wieje (komin wiatrowy). Turbinka
lekko drgnęła ale do pełnego dobrego obrotu brakuje jeszcze co najmniej
raz tyle.
--
LordBluzg(R)
<<<Pasek Grozy TVPiS>>>
GAZ PIEPRZOWY WYRAZEM TROSKI O ZDROWIE OBYWATELI
-
14. Data: 2020-12-05 13:46:19
Temat: Re: Koło rowerowe z silnikiem BLDC jako prądnica
Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>
W dniu 01.12.2020 o 19:11, J.F. pisze:
>> [...]
>> BTW w filmiki na YT nie wierzę, bo ściemniają tam maksymalnie :D
>> Tutaj masz jakiś przykład:
>> https://www.youtube.com/watch?v=aRHryvhIXck&ab_chann
el=RoboElektrownie
>
> Trudno powiedziec na ile sciemniaja, bo twierdzen tam malo, rozmiary
> nieokreslone, a moc maksymalna ... moze przy 120km/h wiatru :-)
>
> Za to na YT widac, ze te male Darreniusy potrafia sie dosc zwawo krecic ...
>
Grzebiąc wincyj w Internetach, trafiłem na ciekawe i [prawdziwe]
rozwiązania w zakresie VAWT z rur PCV.
https://mikroprzedsiebiorca.eu/wiatr-na-podworku/
Tutaj ktoś kombinował z kołem od roweru ale nie jest to silnik BLDC lecz
standardowa prądnica używana obecnie w rowerach. Wiadomo, moc niewielka
ale działa przy niewielkim wietrze.
Tutaj już większa konstrukcja ale 100W.
https://gadzetomania.pl/27338,wertykalna-turbina-wia
trowa-o-mocy-100w-zrob-to-sam
https://youtu.be/RaSMv93opW0
Tutaj masz porównanie zwykłego Savoniusa do mojej konstrukcji
https://www.youtube.com/watch?v=0KVaVNTGh2s&ab_chann
el=realracecom
A tutaj fajne wyliczenia/testy i zmiana konstrukcji "śmigieł/skrzydeł" i
dość obiecujące rozwiązanie:
http://www.daswindrad.de/forum/viewtopic.php?f=2&t=2
1 z programem w
excellu do obliczania wymiarów.
Wykon:
https://www.youtube.com/watch?v=qTt9uPQ_RjM&feature=
youtu.be&ab_channel=JenoBambuz
https://www.youtube.com/watch?v=7AEewu86ovg&ab_chann
el=xfrenezy
Testy różności:
https://www.youtube.com/watch?v=HgJyuzX4mX8&ab_chann
el=EugeneMak
Spore podniesienie wydajności w yym niemieckim projekcie. Jutro ma
zacząć u mnie wiać ( więc będą pierwsze pomiary. Jak dotąd przy wietrze
20km/h obraca się obecna turbina ale jeszcze słabo. Ponieważ muszę mieć
porównanie, to właśnie wykonuję drugą turbinę korzystając z tego
niemieckiego projektu ale jednak oprę się o cztery łopaty a nie trzy
(mogę sobie modyfikować).
Mając trochę czasu w "długiezimowewieczory" chyba zrobię sobie
modelarnię z wentylatorów i pokombinuję z łopatami/śmigłami VAWT.
podobnie jak to ktoś robił w powyższym linku. Długość ramion oczywiscie
że ma znaczenie jeśli chodzi o moment ale im dłuższe ramiona tym
mniejsza prędkość obrotu i to właśnie muszę dobrać do silnika BLDC żeby
uzyskać jak najlepszą skuteczność.
--
LordBluzg(R)
<<<Pasek Grozy TVPiS>>>
GAZ PIEPRZOWY WYRAZEM TROSKI O ZDROWIE OBYWATELI
-
15. Data: 2020-12-12 18:26:13
Temat: Re: Koło rowerowe z silnikiem BLDC jako prądnica
Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>
W dniu 01.12.2020 o 22:40, ToMasz pisze:
>
>> Zdjęcie poglądowe.
>>
>> https://www.fotosik.pl/zdjecie/f7f9a401a1a8f00d
> dobrze że fotkę dałeś. moim zdaniem masz o wieeele za małą powierzchnię
> wiatraka. druga sprawa ze aby uzyskać skuteczność, "łopata" która pcha
> "tam" musi swoim profilem pomagać łopacie która "z powrotem".
> Daj wieksze łopaty, dwie obręcze i jak zawjeje zrób ognisko - może
> zobaczysz jak to działa. gorąco życzę powodzenia i czekam na relacje
Tak tylko dla potomności. Wykonałem jednak prototyp turbiny VAWT typ C w
oparciu o 3 rury PCV Fi110 długość 1000mm na kole rowerowym (średnica
wirnika 70cm) ze "standardowym dynamem w piaście" i osiągnąłem 10W przy
wietrze 4m/s (10km/h). Startuje przy 1,5m/s czyli całkiem ładnie.
według projektu:
http://www.daswindrad.de/forum/viewtopic.php?f=2&t=2
1
Jest to znacznie lepszy efekt niż 8 rur PCV z pierwszego projektu przy
tej samej średnicy wirnika.
Następnym krokiem jest wykonanie (chyba) ostatecznej wersji rura PCV
Fi200mm długość 1500mm średnica wirnika 1300mm co według obliczeń da mi
spokojnie 50W mocy przy wietrze 4-5m/s (20km/h). Przy tych słabych
wiatrach działa to dość dobrze i silnik BLDC spełni moje wymagania.
Opiszę to później, kiedy wykonam ostateczny model. Będzie to coś na
kształt tego:
https://www.youtube.com/watch?v=7AEewu86ovg&ab_chann
el=xfrenezy a gość
(opis) robił to na potrzeby 1kW
Teraz trzeba wykombinować jak to koło wpleść w taką konstrukcję (problem
z wagą "skrzydeł/PCV+aluminium 2mm" i mocowaniem do obręczy koła)
możliwe że zdecyduję się na demontaż szprych, kopię w/w projektu z YT a
samą prądnicę podłączę na końcu. Przynajmniej będę miał wirnik typu
"solo" jak na w/w filmie z YT i możliwość podłączania różnych prądnic. A
miało być prosto z górki i za grosze :)
Całość powinna zamknąć się w kosztach do 1kzł max (blacha droga) ale to
i tak taniej niż dodatkowe panele słoneczne z których o tej porze roku
"gówno jest". Mam dość dobrą lokalizację i te 4m/s to praktycznie wieje
cały czas, przynajmniej większość dni w roku.
Wrócę do wątku jak skończę budowę i będą fotki, filmy, dane pomiarowe.
Na dzień dzisiejszy, wygląda że nie jest to jednak droga donikąd co
dobrze wróży całej zabawie :)
...bo na działce rekreacyjnej nie mam w ogóle zasilania energetyki, stąd
zabawa...
--
LordBluzg(R)
<<<Pasek Grozy TVPiS>>>
GAZ PIEPRZOWY WYRAZEM TROSKI O ZDROWIE OBYWATELI
-
16. Data: 2020-12-14 15:25:33
Temat: Re: Koło rowerowe z silnikiem BLDC jako prądnica
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "LordBluzg(R)" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:5fd4fd4e$0$541$6...@n...neostrada.
pl...
>Tak tylko dla potomności. Wykonałem jednak prototyp turbiny VAWT typ
>C w oparciu o 3 rury PCV Fi110 długość 1000mm na kole rowerowym
>(średnica wirnika 70cm) ze "standardowym dynamem w piaście" i
>osiągnąłem 10W przy wietrze 4m/s (10km/h). Startuje przy 1,5m/s czyli
>całkiem ładnie.
>według projektu:
>http://www.daswindrad.de/forum/viewtopic.php?f=2&t=
21
Wow ... cos jakby Savonius i Darrieus w jednym.
Ciekawe jak sobie radzi ... musialbys zrobic kilka roznych dla
porownania :-)
>Jest to znacznie lepszy efekt niż 8 rur PCV z pierwszego projektu
>przy tej samej średnicy wirnika.
Tylko ze tu ... im wieksza srednica, tym wolniejsze obroty, wiec
pradnica gorzej pracuje :-)
J.
-
17. Data: 2020-12-14 19:09:24
Temat: Re: Koło rowerowe z silnikiem BLDC jako prądnica
Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>
W dniu 14.12.2020 o 15:25, J.F. pisze:
>> Tak tylko dla potomności. Wykonałem jednak prototyp turbiny VAWT typ C
>> w oparciu o 3 rury PCV Fi110 długość 1000mm na kole rowerowym
>> (średnica wirnika 70cm) ze "standardowym dynamem w piaście" i
>> osiągnąłem 10W przy wietrze 4m/s (10km/h). Startuje przy 1,5m/s czyli
>> całkiem ładnie.
>
>> według projektu:
>> http://www.daswindrad.de/forum/viewtopic.php?f=2&t=2
1
>
> Wow ... cos jakby Savonius i Darrieus w jednym.
> Ciekawe jak sobie radzi ... musialbys zrobic kilka roznych dla
> porownania :-)
Ten model turbiny powstał w latach 70-80 i jakoś nie widziałem tego
nigdy w realu ale jak dotąd jest to obiecujący model (testy prototypu
wypadły pomyślnie).
Zrobiłem prototyp. Na 4 płatach i kręci się wolniej. Wynika to
oczywiście z "zacieniania skrzydeł" jak się wczytasz w ten niemiecki
projekt, to jest tam ładnie opisane jedno skrzydło z obciążnikiem
(film). Stosując 3 śmigła pokrywasz powierzchnię (w zależności od
średnicy całego wiatraka) w 95% przy czterech śmigłach jest większe
"zacienienie" i otrzymujesz mniejsze obroty...i moc. Zwiększając
średnicę, możesz stosować 4-5-6 łopat ale wtedy płaty muszą być mniejsze
i obroty są niewielkie. Najbardziej wydajne jest to właśnie przy 3
śmigłach jako zbalansowana najlepsza wydajność. Przy 4 śmigłach startuje
to lepiej ale obroty są mniejsze.
>
>> Jest to znacznie lepszy efekt niż 8 rur PCV z pierwszego projektu przy
>> tej samej średnicy wirnika.
>
> Tylko ze tu ... im wieksza srednica, tym wolniejsze obroty, wiec
> pradnica gorzej pracuje :-)
Większa średnica daje ramię, które teoretycznie daje większą moc. To też
należy obliczyć do punktu zapotrzebowania i mocy. Moje koło od e-bike
(BLDC) z uwagi że jest spasowane na MAXA daje dość duży opór bez
podłączenia czegokolwiek. Ręką ośki nie obrócisz ale z nakrętkami już
tak. Powyliczałem, że najodpowiedniejsza będzie średnica wiatraka 1200mm
i wysokość łopat 1500mm na rurze fi 200, żeby pokonać opór koła przy
wietrze 1m/s bez problemu.
Sprawdziłem też, ile obrotów potrzebuje ten BLDC , żeby uzyskać 14V 3A.
90obr/min daje radę. Przy wietrze 5m/s 99% wypadł ten wynik. Zastosuję
jednak przetwornicę step UP albo podwajacz napięcia (oczywiście diody
schottkiego 5A/100V) dają radę bo to 3 fazy, żeby przy niższych obrotach
już korzystać z ładowania.
Główkując jak jednak osadzić całe koło bez demontażu szprych, wpadłem na
genialny pomysł opasania tego koła rurami stalowymi cienkościennymi (alu
jest nie wskazane bo nie jest sprężyste) w kształcie trójkąta
równobocznego. Rury wpasowane w obręcz koła, tam gdzie przychodzi dętka
będą miały po 4 punkty podparcia, co stabilizuje całość i nie muszę
kombinować z mocowaniem do obręczy w inny/dziwny sposób. Ze wzoru łatwo
obliczyć, że jeśli średnica koła 28' ma 64cm to wierzchołki trójkąta
będą tworzyć koło o promieniu 128cm co akurat bardzo mi pasuje i co
najważniejsze tworzy idealną konstrukcję w trójkąt. Otrzymałem w ten
sposób po 2 rury do wsparcia każdego z 3 śmigieł i tylko zepnę to
płaskownikiem z alu na szczycie łopat (trójkąt) tej turbiny co bardziej
wzmocni konstrukcję i będzie stabilne.
Właśnie kombinuję w/w i jeszcze nie wiem czy będę spawał te rurki czy
zrobię to na śrubach. Na razie szukam dobrych materiałów a jutro jadę
obczaić ile gość chce za blachę alu 2mm 1500x1500 z pocięciem na
1500x500 szt 3 i przygięciem na średnicę 1200mm (łopaty muszą mieć
zaokrąglenie). Jak mi zaśpiewa wysoko to zrobię to z blachy ocynk 1mm i
też styknie, tym bardziej że blachę idzie spawać łatwiej niż alu do
którego musiałbym się bawić z nitami czy śrubami.
Akurat teraz nie wieje, więc mam czas na zabawę :D
BTW, zobacz tutaj. 6 śmigieł w takiej konstrukcji (tyle że to wielkie) i
200W mocy przy 5m/s
https://www.youtube.com/watch?v=FYMZvnER0BQ&ab_chann
el=riebedebie a inne
wiatraki w okolicy ani drgną :D
--
LordBluzg(R)
<<<Pasek Grozy TVPiS>>>
GAZ PIEPRZOWY WYRAZEM TROSKI O ZDROWIE OBYWATELI
-
18. Data: 2020-12-14 20:34:40
Temat: Re: Koło rowerowe z silnikiem BLDC jako prądnica
Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>
poniedziałek, 14 grudnia 2020 o 19:10:08 UTC+1 LordBluzg(R) napisał(a):
> W dniu 14.12.2020 o 15:25, J.F. pisze:
> >> Tak tylko dla potomności. Wykonałem jednak prototyp turbiny VAWT typ C
> >> w oparciu o 3 rury PCV Fi110 długość 1000mm na kole rowerowym
> >> (średnica wirnika 70cm) ze "standardowym dynamem w piaście" i
> >> osiągnąłem 10W przy wietrze 4m/s (10km/h). Startuje przy 1,5m/s czyli
> >> całkiem ładnie.
> >
> >> według projektu:
> >> http://www.daswindrad.de/forum/viewtopic.php?f=2&t=2
1
> >
> > Wow ... cos jakby Savonius i Darrieus w jednym.
> > Ciekawe jak sobie radzi ... musialbys zrobic kilka roznych dla
> > porownania :-)
> Ten model turbiny powstał w latach 70-80 i jakoś nie widziałem tego
> nigdy w realu ale jak dotąd jest to obiecujący model (testy prototypu
> wypadły pomyślnie).
>
> Zrobiłem prototyp. Na 4 płatach i kręci się wolniej. Wynika to
> oczywiście z "zacieniania skrzydeł" jak się wczytasz w ten niemiecki
> projekt, to jest tam ładnie opisane jedno skrzydło z obciążnikiem
> (film). Stosując 3 śmigła pokrywasz powierzchnię (w zależności od
> średnicy całego wiatraka) w 95% przy czterech śmigłach jest większe
> "zacienienie" i otrzymujesz mniejsze obroty...i moc. Zwiększając
> średnicę, możesz stosować 4-5-6 łopat ale wtedy płaty muszą być mniejsze
> i obroty są niewielkie. Najbardziej wydajne jest to właśnie przy 3
> śmigłach jako zbalansowana najlepsza wydajność. Przy 4 śmigłach startuje
> to lepiej ale obroty są mniejsze.
> >
> >> Jest to znacznie lepszy efekt niż 8 rur PCV z pierwszego projektu przy
> >> tej samej średnicy wirnika.
> >
> > Tylko ze tu ... im wieksza srednica, tym wolniejsze obroty, wiec
> > pradnica gorzej pracuje :-)
> Większa średnica daje ramię, które teoretycznie daje większą moc. To też
> należy obliczyć do punktu zapotrzebowania i mocy. Moje koło od e-bike
> (BLDC) z uwagi że jest spasowane na MAXA daje dość duży opór bez
> podłączenia czegokolwiek. Ręką ośki nie obrócisz ale z nakrętkami już
> tak. Powyliczałem, że najodpowiedniejsza będzie średnica wiatraka 1200mm
> i wysokość łopat 1500mm na rurze fi 200, żeby pokonać opór koła przy
> wietrze 1m/s bez problemu.
>
> Sprawdziłem też, ile obrotów potrzebuje ten BLDC , żeby uzyskać 14V 3A.
>
> 90obr/min daje radę. Przy wietrze 5m/s 99% wypadł ten wynik. Zastosuję
> jednak przetwornicę step UP albo podwajacz napięcia (oczywiście diody
> schottkiego 5A/100V) dają radę bo to 3 fazy, żeby przy niższych obrotach
> już korzystać z ładowania.
>
> Główkując jak jednak osadzić całe koło bez demontażu szprych, wpadłem na
> genialny pomysł opasania tego koła rurami stalowymi cienkościennymi (alu
> jest nie wskazane bo nie jest sprężyste) w kształcie trójkąta
> równobocznego. Rury wpasowane w obręcz koła, tam gdzie przychodzi dętka
> będą miały po 4 punkty podparcia, co stabilizuje całość i nie muszę
> kombinować z mocowaniem do obręczy w inny/dziwny sposób. Ze wzoru łatwo
> obliczyć, że jeśli średnica koła 28' ma 64cm to wierzchołki trójkąta
> będą tworzyć koło o promieniu 128cm co akurat bardzo mi pasuje i co
> najważniejsze tworzy idealną konstrukcję w trójkąt. Otrzymałem w ten
> sposób po 2 rury do wsparcia każdego z 3 śmigieł i tylko zepnę to
> płaskownikiem z alu na szczycie łopat (trójkąt) tej turbiny co bardziej
> wzmocni konstrukcję i będzie stabilne.
>
> Właśnie kombinuję w/w i jeszcze nie wiem czy będę spawał te rurki czy
> zrobię to na śrubach. Na razie szukam dobrych materiałów a jutro jadę
> obczaić ile gość chce za blachę alu 2mm 1500x1500 z pocięciem na
> 1500x500 szt 3 i przygięciem na średnicę 1200mm (łopaty muszą mieć
> zaokrąglenie). Jak mi zaśpiewa wysoko to zrobię to z blachy ocynk 1mm i
> też styknie, tym bardziej że blachę idzie spawać łatwiej niż alu do
> którego musiałbym się bawić z nitami czy śrubami.
>
> Akurat teraz nie wieje, więc mam czas na zabawę :D
>
> BTW, zobacz tutaj. 6 śmigieł w takiej konstrukcji (tyle że to wielkie) i
> 200W mocy przy 5m/s
> https://www.youtube.com/watch?v=FYMZvnER0BQ&ab_chann
el=riebedebie a inne
> wiatraki w okolicy ani drgną :D
> --
> LordBluzg(R)
> <<<Pasek Grozy TVPiS>>>
> GAZ PIEPRZOWY WYRAZEM TROSKI O ZDROWIE OBYWATELI
To Twoje z tym z projektu ma tyle samo wspólnego co barwa na kurierze z kurwą na
barierze. Nie wstydzisz się publicznie pokazać takie gówno co zrobiłeś.
https://www.google.com/search?q=zrobilismy+duzo+andr
zej+mleczko&client=tablet-android-lenovo&prmd=inv&sx
srf=ALeKk0398YwB4zf0mHEn7HKskN0oltVPKw:1607974342902
&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=2ahUKEwjIvpCcm87tAhXR
tYsKHVrhCn4Q_AUoAXoECAQQAQ&biw=1280&bih=800#imgrc=vm
fXjFoqrJeeVM
Pasuje jak ulał.
-
19. Data: 2020-12-14 20:53:29
Temat: Re: Koło rowerowe z silnikiem BLDC jako prądnica
Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>
W dniu 14.12.2020 o 20:34, Zenek Kapelinder pisze:
[...]
> To Twoje z tym z projektu ma tyle samo wspólnego co barwa na kurierze z kurwą na
barierze. Nie wstydzisz się publicznie pokazać takie gówno co zrobiłeś.
Zenuś, debilu jeszcze fotki nie dałem z obecnego projektu a ty już wiesz
co zrobiłem :]
Zenuś, zejć mi z drogi boci się próchno z dupy sypie, Zenuś :)
Nawet czytać już nie umisz :D
--
LordBluzg(R)
<<<Pasek Grozy TVPiS>>>
GAZ PIEPRZOWY WYRAZEM TROSKI O ZDROWIE OBYWATELI
-
20. Data: 2020-12-14 21:05:45
Temat: Re: Koło rowerowe z silnikiem BLDC jako prądnica
Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>
poniedziałek, 14 grudnia 2020 o 20:54:06 UTC+1 LordBluzg(R) napisał(a):
> W dniu 14.12.2020 o 20:34, Zenek Kapelinder pisze:
> [...]
> > To Twoje z tym z projektu ma tyle samo wspólnego co barwa na kurierze z kurwą na
barierze. Nie wstydzisz się publicznie pokazać takie gówno co zrobiłeś.
> Zenuś, debilu jeszcze fotki nie dałem z obecnego projektu a ty już wiesz
> co zrobiłem :]
>
> Zenuś, zejć mi z drogi boci się próchno z dupy sypie, Zenuś :)
>
> Nawet czytać już nie umisz :D
> --
> LordBluzg(R)
> <<<Pasek Grozy TVPiS>>>
> GAZ PIEPRZOWY WYRAZEM TROSKI O ZDROWIE OBYWATELI
https://www.fotosik.pl/zdjecie/f7f9a401a1a8f00d
To nie ty ujebałes to gowno?