  • 31. Data: 2012-08-14 12:19:13
    Temat: Re: Kolizja z dzikiem i A18b - szansa na odszkodowanie?
    Od: "Maciej M." <xenes@[no-spam]interia.pl>

    On 2012-08-14 12:12, J.F wrote:

    > Niekoniecznie chyba. Sprawdzic czy zarzadca drogi nie mial obowiazku
    > ustawiania siatek przeciw dzikim zwierzetom ...

    Czy na zwykłej drodze krajowej, która:

    - nie jest ani autostradą ani ekspresówką
    - parędziesiąt metrów dalej zaczyna się teren zabudowany
    - co kawałek są wyjazdy z działek

    należy spodziewać się siatki?

    Pozdrawiam,

    --
    MM

  • 32. Data: 2012-08-14 12:20:32
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Scypio" napisał w wiadomości grup
    >Heh, z mojej przejażdżki autostradą A2 pamiętam znak "uwaga dzikie
    >zwierzęta".
    >Dystans - 18km... przejeżdżam 18km a tam "uwaga, dzikie zwierzęta -
    >13km".
    >Jeszcze trochę i zgodnie z logiką zwolenników "dostosowania
    >prędkości"
    >całą autostradę będzie trzeba kulać się 70km/h z nogą wiszącą nad
    >hamulcem...

    Kiedys na plytostradzie A4 byl znak "uwaga wyboje" i "30 km".
    Wtedy sie smialismy ze nalezaloby go ustawic na granicy z tabliczka
    "obowiazuje na terenie calego kraju" :-)

    J.

  • 33. Data: 2012-08-14 12:59:34
    Od: "Chris" <s...@s...net>

    J.F nabazgrał(a):

    > Kiedys na plytostradzie A4 byl znak "uwaga wyboje" i "30 km".
    > Wtedy sie smialismy ze nalezaloby go ustawic na granicy z tabliczka
    > "obowiazuje na terenie calego kraju" :-)

    Oplułem monitor :):):):))

  • 34. Data: 2012-08-14 14:33:38
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2012-08-14 12:20, J.F pisze:
    (...)
    > Kiedys na plytostradzie A4 byl znak "uwaga wyboje" i "30 km".
    > Wtedy sie smialismy ze nalezaloby go ustawic na granicy z tabliczka
    > "obowiazuje na terenie calego kraju" :-)

    Autostrada w tym standardzie to niezapomniane wspomnienie ;)

  • 35. Data: 2012-08-14 20:45:36
    Od: "wowa" <w...@g...pl>

    Użytkownik "Maciej M." <xenes@[no-spam]interia.pl> napisał w wiadomości

    > Dziękuję. Jakie mają rekomendacje/opinie - z praktyki?

    No cóż, nie będę ukrywał że to moi znajomi, czasem tam coś robię z autami.
    Robią też mechanikę. Mają wyposażenie do prac blacharskich, łącznie z ramą
    do naciągania. Widziałem jak robili restaurację aut zabytkowych, cudeńko :).
    Mają lawetę więc możesz sią dogadać na transport. Robiłem tam auto ojca po
    drobnej kolizji, brak śladów. Możesz podjechać i zobaczyć, przeważnie jest
    kilka aut w różnym stadium "produkcji". Na dodatek mają wiedzę jak walczyć z
    ubezpieczeniem :) Trzydzieści lat szukałem prawdziwego mechanika, zostanę
    przy nich :)
    Wojtek

    --
    Taaa... Oczywiście, są lekarze, którzy
    poświęcają cały swój czas i wiedzę

  • 36. Data: 2012-08-14 22:25:41
    Od: Krzysztof 45 <"mekar[wytnijto]"@vp.pl>

    W dniu 2012-08-13 09:23, SJ pisze:

    > Wynika ?e niedostosowa?e? prendko?ci do warunk?w na drodze czyli
    > PRZEKROCZY?E? pr?dko?? bezpieczn?, a dotego zabi?e? niewinn? istot?

    Dobrze że nie jechał czołgiem, morderca. LOL
    http://demotywatory.pl/3895042/W-tej-sytuacji-rowerz
    ysta-powinien-

    Przyjrzyj się swojej chłodnicy to się trupów nie doliczysz. O szybie nie
    wspominam bo pewnie na bieżąco ścierasz duszyczki niewinne.
    --
    Krzysiek

  • 37. Data: 2012-08-14 22:27:23
    Od: jerzu <t...@i...pl>

    On Tue, 14 Aug 2012 11:07:21 +0200, "Maciej M."
    <xenes@[no-spam]interia.pl> wrote:

    >- Ile kosztuje przedni reflektor zespolony (nowy, ksenon, ASO)?

    Pewnie jakieś 2800 netto.

    >- Jaki jest wstępny pełny kosztorys naprawy (ASO)?

    To wiem, bo widziałem :)

    >- Jaki to jest procent wartości auta (Phedra rocznik 2003)?

    To się da prosto pliczyć :)

    http://jerzu.waw.pl GG:129280

  • 38. Data: 2012-08-15 19:14:36
    Od: "neelix" <a...@w...pl>

    > Witam,
    > Właśnie jestem świeżo po w/w zdarzeniu.

    Kim trzeba być by nie przewidzieć takiego zdarzenia?! Dzisiaj zwięrzęta
    leśne są wszędzie, a szczególnie tam gdzie są pola i lasy. One są u siebie.
    Nie wiem czym trzeba myśleć by nie rozumieć, że przejeżdża się nie drogą na
    pustyni tylko drogą, która wiedzie przez las. Znaki ostrzegawcze wymagają
    zachowania szczególnej ostrożności czyli nieustającej wzmożonej obserwacji
    oraz zmniejszenia prędkości do zatrzymania włącznie. Chcecie rozbijać swoje
    auta to róbcie to na drzewach, a nie na biednych zwierzętach. Auto da się
    wyklepać lub kupic nowe. Zwierzaka wyklepać się nie da! I jeszcze jedno:
    zwierzęta nie znają się na znakach i nie wiedzą, że czlowiek wyznaczył
    konieć ich terenu znakiem i zbyt wcześnie.
    neelix

  • 39. Data: 2012-08-15 20:08:58
    Od: "neelix" <a...@w...pl>

    Użytkownik "Jacek" <b...@g...pl> napisał w wiadomości
    >W dniu 2012-08-12 22:36, Maciej M. pisze:

    > Na koniec do wszystkich mędrców piszących o biednym dziku itp.
    > Życzę wam takiej kolizji żebyście zobaczyli, jak to jest i nabrali rozumu,
    > bo widać, że bez doświadczenia na własnej skórze wyobraźnia zawodzi.

    Czyli zamiast rozumu kolejne zabite zwierzę, bo ktoś komuś tak życzy?
    Najgłupsze co mogłeś wymyślić. Ja wam życzę byście zaczęli myśleć i
    przestali zabijać zwierzęta. Przejeżdżacie drogą wiodącą przez ich dom. Nie
    zachowujcie się jak bandyci. Wypadku można uniknąć ale trzeba tego chcieć.
    Mnie nie raz wybiegły sarny, dziki, lisy o różnych porach dnia. Nawet udało
    się nie przejechać jeża., bo mam świadomość, że jak mogą przebiec przez
    drogę to na pewno to zrobią. To tylko kwestia czasu. Z przerażeniem patrzę
    na wariatów wyprzedzających na takim terenie i goniących na złamanie karku.
    Zwierzęta sa wszędzie. Znaki są zbędne, bo na durniów i tak nie działają..

    neelix

  • 40. Data: 2012-08-15 20:33:26
    Od: "neelix" <a...@w...pl>

    Użytkownik "SJ" <S...@o...pl> napisał w wiadomości
    > najstraszniejsze to że w ogóle nie poczówa sie do winny ze zabił. Jednyne
    > co
    > go martwi to jak wyszarpac piniądze na lakier....
    > Tu drugi podobny kierowca (ten jechał 180km podobno)

    To jest przerażające. A ilu bezmyślnych użyszkodników jest przed morderstwem
    kolejnego zwierzęcia? Przecież na tej drodze można 90 to się pojedzie 120.
    Policja tu nie łapie. Potem znowu będzie biadolenie. Kiedyś były dyskusje
    jak to drzewa wyłażą na drogę i zabijają. Chcieli je wycinać. Zaraz pojawi
    się propozycja wybicia zwierząt.

    neelix