  • 101. Data: 2011-09-20 20:36:01
    Temat: Re: Kolejny szybki w BMW.
    Od: 'Tom N' <n...@2...dyndns.org.invalid>

    Krzysiek Kielczewski w
    <news:slrnj7dku0.fil.krzysiek.kielczewski@krzyk.sail
    -ho.pl>:

    > Możesz wskazać szkodę komunikacyjną bez wykroczenia?

    Szkoda komunikacyjna w wyniku przestępstwa ;P

    --
    Tomasz Nycz

  • 102. Data: 2011-09-20 21:18:22
    Od: venioo <p...@o...eu>

    W dniu 2011-09-20 12:20, R2r pisze:

    > Nie wiem kto Twoim zdaniem może traktować uciekiniera z automatu jak
    > nietrzeźwego, ale na pewno nie może tego robić ani policja ani sąd.

    Jestes pewny? Bo tu policja twierdzi co innego:
    537,Zabil_pieszego__choc_mial_juz_zakaz_prowadzenia_
    auta.html

    --
    venioo
    GG:198909

  • 103. Data: 2011-09-20 21:20:28
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Tue, 20 Sep 2011 21:18:22 +0200 osobnik zwany venioo
    wystukał:

    > Jestes pewny? Bo tu policja twierdzi co innego:
    > http://wiadomosci.gazeta.pl/
    Wiadomosci/1,80273,10323537,Zabil_pieszego__choc_mia
    l_juz_zakaz_prowadzenia_auta.html

    a bo to pierwszy raz policja wymysla sobie swoje przepisy?

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 104. Data: 2011-09-20 21:22:31
    Od: venioo <p...@o...eu>

    W dniu 2011-09-20 08:06, Cavallino pisze:
    > Użytkownik "venioo" <p...@o...eu> napisał w wiadomości

    > Po co?
    > I tak przekroczyłeś granice absurdu nie dowierzając, że 40 razy cięższy
    > pojazd może spowodować większe szkody.

    Może... co nie znaczy, ze musi. Dlatego spytalem, czy ktos zna jakies
    statystyki na ten temat?
    Bo to, ze rozpedzone 40t w razie wypadku spowoduje wieksze szkody niz
    2t jest oczywiste, i z tym nie polemizuje.

    Poza tym, w temacie rozmowy - co za problem przy zawieraniu
    ubezpieczenia zawrzec mozliwosc prowadzenia pojazdow DMC >3,5t i
    odpowiednio zwiekszyc skladke?

    --
    venioo
    GG:198909

  • 105. Data: 2011-09-20 21:28:15
    Od: venioo <p...@o...eu>

    W dniu 2011-09-20 08:16, Andrzej Lawa pisze:

    > Ale nie rozumiesz, w czym jest myk: musiałbyś mieć polisę obejmującą
    > "wszystko" nawet jeśli posiadałbyś wyłącznie motorower.

    No, ja nie widze problemu. Placisz ubezpieczenie w zaleznosci od
    posiadanych kategorii PJ na przyklad.

    > Albo jakiś skuteczny sposób na uniemożliwienie kierowania pojazdem
    > powyżej kategorii twojego ubezpieczenia.

    A dzisiaj jest jakis skuteczny?

    > [ciach]

    > Z logiką i fizyką też u ciebie cienko.

    Tu bym polemizowal.

    > Większa masa, większe gabaryty.

    Przeciez to jasne jak slonce. Dlatego spytalem, czy ktos zna statystyki.

    > Wg. twojej "logiki" na polu bitwy nóż jest tak samo niebezpieczny jak
    > np. czołg.

    Nie nie. Wg mojej logiki tysiac nozy jest bardziej niebezpiecznych niz
    jeden czolg. Poza tym siedzac w czolgu nie dzgasz wroga nozem ;)

    > [ciach]

    > Jak ciebie, burżuju, stać na 4 pojazdy, to nie płacz na ubezpieczenia ;->

    ;) Bez przesady. To raczej wyniklo z praktycznej potrzeby.

    > A poważniej: generalnie większość ludzi ma do wyłącznego użytku najwyżej
    > jeden pojazd mechaniczny, ewentualnie jakiś drugi bardziej
    > "hobbystyczny". Stąd - poza nielicznymi kolekcjonerami - kwestia "mam
    > kilka samochodów, które stoją stale nieużywane" stanowi błąd statystyczny.
    >
    > Generalnie prawo nie jest zmieniane, żeby "zrobić dobrze" jednej
    > milionowej części społeczeństwa.

    No nie przesadzajmy :) Jesli jest zle to powinno byc zmienione, nawet
    jesli chodzi o jedna milionowa.

    --
    venioo
    GG:198909

  • 106. Data: 2011-09-20 21:29:19
    Od: venioo <p...@o...eu>

    W dniu 2011-09-18 20:49, Irokez pisze:
    > Witam.
    >
    > "Kierowca uciekł z miejsca wypadku, a dwie osoby w stanie ciężkim
    > trafiły do szpitala.
    > Piesi i sprzedawcy pobliskich sklepów usłyszeli tylko potężny huk...
    > Potem było już po wszystkim."
    >
    > http://www.walbrzych24.com/wiadomosci/35-wiadomoci/5
    550-zabi-i-uciek

    > Przechodzień nie żyje
    >
    > http://www.walbrzych24.com/wiadomosci/35-wiadomoci/5
    552-mier-w-szpitalu

    537,Zabil_pieszego__choc_mial_juz_zakaz_prowadzenia_
    auta.html

    Pytanie do to: 2 razy zlapany za jazde po pijaku, za 3 razem kogos zabil
    - dalej uwazasz, ze mamy zbyt surowe prawo???

    --
    venioo
    GG:198909

  • 107. Data: 2011-09-20 21:39:26
    Od: venioo <p...@o...eu>

    W dniu 2011-09-20 18:29, ToMasz pisze:

> [...]
    > spłacił, wyszedł i żyje na wolności? Bo ja znam takich którzy poszli
    > siedzieć i jakoś tak dziwnie kasa się znalazła. nie twierdze ze 100%,
    > ale większość - tak. Coś sie sprzedało, ktoś pożyczył, zero mafii. Sęk w
    > tym ze to ileś lat musi funkcjonować zeby miało skutek prewencyujny.
    > czyli "ziutek"siedzi za długi. kiedy wyjdze? nigdy, bo mu sie pracować
    > niechce. Do takeigo "ziutka" po 3 latach nie przyjdzie kobita, kumple,
    > bo juz nigdy z nim nie pójdą na piwo, bo nie będzie uczestniczył w ich
    > życiu. ale taki "ziutek" musiałby odsiedzieć z 15 lat żeby stać się

    no wlasnieo to chodzi. Z tym, ze jak sie nei chce pracowac, to praca
    przymusowa. Nie ma, ze boli. Kopalnia, zeby bylo latwiej kontrolowac
    (tylko przy wyjsciu) i tyle. Lub lzejszy rygor - kamieniolom. Od razu
    budowa autostrad by ruszyla z kopyta :D

    --
    venioo
    GG:198909

  • 108. Data: 2011-09-20 22:15:45
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2011-09-20, 'Tom N' <n...@2...dyndns.org.invalid> wrote:

    > Szkoda komunikacyjna w wyniku przestępstwa ;P

    Dawaj konkretny przykład :-P

    Tak serio: nawet przy Twoim założeniu coś nie mogę wymyśleć sytuacji
    powstania szkody bez wykroczenia.

    Pzdr,
    Krzysiek Kiełczewski

  • 109. Data: 2011-09-20 22:19:23
    Od: Matt <m...@g...com>

    On 20 Wrz, 12:20, R2r <b...@a...pl> wrote:
    > Nie wiem kto Twoim zdaniem może traktować uciekiniera z automatu jak
    > nietrzeźwego, ale na pewno nie może tego robić ani policja ani sąd.

    Konsekwencje ucieczki są takie same jak bycia "pod wpływem":

    Art. 42 kk
    § 2. Sąd orzeka zakaz prowadzenia wszelkich pojazdów mechanicznych
    albo pojazdów mechanicznych określonego rodzaju, jeżeli sprawca w
    czasie popełnienia przestępstwa wymienionego w § 1 był w stanie
    nietrzeźwości, pod wpływem środka odurzającego lub zbiegł z miejsca
    zdarzenia określonego w art. 173, 174 lub 177.
    § 3. (8) Sąd może orzec zakaz prowadzenia wszelkich pojazdów
    mechanicznych na zawsze, jeżeli sprawca w czasie popełnienia
    przestępstwa określonego w art. 173 lub 174, którego następstwem jest
    śmierć innej osoby lub ciężki uszczerbek na jej zdrowiu, albo w czasie
    popełnienia przestępstwa określonego w art. 177 § 2 lub w art. 355 § 2
    był w stanie nietrzeźwości, pod wpływem środka odurzającego lub zbiegł
    z miejsca zdarzenia.

    Art. 47 kk
    § 3. W razie skazania sprawcy za przestępstwo określone w art. 173,
    174, 177 lub art. 355, prowadzącego pojazd mechaniczny, jeżeli był w
    stanie nietrzeźwości lub pod wpływem środka odurzającego albo zbiegł z
    miejsca zdarzenia, sąd może orzec nawiązkę na rzecz instytucji,
    stowarzyszenia, fundacji lub organizacji społecznej, wpisanej do
    wykazu prowadzonego przez Ministra Sprawiedliwości, której podstawowym
    zadaniem lub celem statutowym jest spełnianie świadczeń na cele
    bezpośrednio związane z udzielaniem pomocy osobom poszkodowanym w
    wypadkach komunikacyjnych, z przeznaczeniem na ten cel.

    Art. 178 kk
    § 1. Skazując sprawcę, który popełnił przestępstwo określone w art.
    173, 174 lub 177 znajdując się w stanie nietrzeźwości lub pod wpływem
    środka odurzającego lub zbiegł z miejsca zdarzenia, sąd orzeka karę
    pozbawienia wolności przewidzianą za przypisane sprawcy przestępstwo w
    wysokości od dolnej granicy ustawowego zagrożenia zwiększonego o
    połowę do górnej granicy tego zagrożenia zwiększonego o połowę.

    --
    Regards
    Matt

  • 110. Data: 2011-09-20 22:59:50
    Od: to <t...@x...abc>

    begin Matt

    > Konsekwencje ucieczki są takie same jak bycia "pod wpływem":

    Ale są widełki, a o wyroku decyduje sąd i ten wyrok nie musi już być taki
    sam.