    From: Matt <m...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Kolejny szybki w BMW.
    Date: Tue, 20 Sep 2011 13:19:23 -0700 (PDT)

    On 20 Wrz, 12:20, R2r <b...@a...pl> wrote:
    > Nie wiem kto Twoim zdaniem może traktować uciekiniera z automatu jak
    > nietrzeźwego, ale na pewno nie może tego robić ani policja ani sąd.

    Konsekwencje ucieczki są takie same jak bycia "pod wpływem":

    Art. 42 kk
    § 2. Sąd orzeka zakaz prowadzenia wszelkich pojazdów mechanicznych
    albo pojazdów mechanicznych określonego rodzaju, jeżeli sprawca w
    czasie popełnienia przestępstwa wymienionego w § 1 był w stanie
    nietrzeźwości, pod wpływem środka odurzającego lub zbiegł z miejsca
    zdarzenia określonego w art. 173, 174 lub 177.
    § 3. (8) Sąd może orzec zakaz prowadzenia wszelkich pojazdów
    mechanicznych na zawsze, jeżeli sprawca w czasie popełnienia
    przestępstwa określonego w art. 173 lub 174, którego następstwem jest
    śmierć innej osoby lub ciężki uszczerbek na jej zdrowiu, albo w czasie
    popełnienia przestępstwa określonego w art. 177 § 2 lub w art. 355 § 2
    był w stanie nietrzeźwości, pod wpływem środka odurzającego lub zbiegł
    z miejsca zdarzenia.

    Art. 47 kk
    § 3. W razie skazania sprawcy za przestępstwo określone w art. 173,
    174, 177 lub art. 355, prowadzącego pojazd mechaniczny, jeżeli był w
    stanie nietrzeźwości lub pod wpływem środka odurzającego albo zbiegł z
    miejsca zdarzenia, sąd może orzec nawiązkę na rzecz instytucji,
    stowarzyszenia, fundacji lub organizacji społecznej, wpisanej do
    wykazu prowadzonego przez Ministra Sprawiedliwości, której podstawowym
    zadaniem lub celem statutowym jest spełnianie świadczeń na cele
    bezpośrednio związane z udzielaniem pomocy osobom poszkodowanym w
    wypadkach komunikacyjnych, z przeznaczeniem na ten cel.

    Art. 178 kk
    § 1. Skazując sprawcę, który popełnił przestępstwo określone w art.
    173, 174 lub 177 znajdując się w stanie nietrzeźwości lub pod wpływem
    środka odurzającego lub zbiegł z miejsca zdarzenia, sąd orzeka karę
    pozbawienia wolności przewidzianą za przypisane sprawcy przestępstwo w
    wysokości od dolnej granicy ustawowego zagrożenia zwiększonego o
    połowę do górnej granicy tego zagrożenia zwiększonego o połowę.

    --
    Regards
    Matt