  • 151. Data: 2023-04-14 19:28:01
    Temat: Re: Kolejny cios lobby paliwowego
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 13.04.2023 o 16:14, J.F pisze:

    > Wiatraków tak nie całkiem zabronił.
    > A ktos ma wiatrak w pobliżu? duzy jest hałas?

    Nie mieszkałem - a duży czy nieduży kwestia względna.

    https://www.google.pl/maps/@51.9460767,19.4484065,3a
    ,75y,179.16h,94.72t/data=!3m6!1e1!3m4!1sLlSGNmKf17CX
    FAiBuxm8aA!2e0!7i16384!8i8192

    Na stacji wyraźnie słychać w kasku motocyklowym...

    Do tego jak masz pecha to przez kilka godzin masz stoboskop w domu...

    > Czesc zmian w PV to unijne dyrektywy.

    Zmiany w PV to urealnienie rynku. Prosumenci chcieliby wszyscy
    sprzedawać na raz w cenie średniej - a jak podaż rośnie bo słoneczko to
    cena maleje. Nagle ich ekonomia zaskoczyła i że pasożytowanie na
    systemie (a więc na pozostałych) się skończyło.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 152. Data: 2023-04-14 19:37:22
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Przeniesienie emisji CO2 z pojazdów spalinowych na elektrownie może
    > przesunąć problem emisji gazów cieplarnianych z jednego sektora
    > (transport) na inny (energetyka), zamiast rzeczywiście zmniejszać ogólną
    > emisyjność w tym momencie, ale elektrownie są centralnymi źródłami
    > emisji, które można łatwiej kontrolować i monitorować w porównaniu do
    > tysięcy indywidualnych pojazdów.

    No ale głównym problemem pozostał CO2 - reszta już w zasadzie jest
    opanowana.

    > W miarę jak technologie energetyki odnawialnej, takie jak energia
    > słoneczna, wiatrowa, czy jądrowa, będą coraz bardziej powszechne,
    > elektrownie mogą przestawiać się na bardziej ekologiczne źródła energii,
    > co przyczyni się do zmniejszenia emisji CO2 na dłuższą metę.

    To póki co można się zająć elektrowniami - dopóki OZE nie zapełnią
    całego obecnego rynku energetycznego, to nowe OZE zmniejszają emisję -
    bez znaczenia jest czy zmniejszysz emisję w czajniku, ekspresie,
    przemyśle czy samochodzie. Ta sama ilość energii wyprodukowanej przez
    OZE zmniejsza emisję tak samo niezależnie czy ją zużyjesz do gotowania
    wody czy do ładowania akumulatora w elktryku. Więc dopóki 100% (to
    utopia ze względu na regulację, więc powiedzmy 75% nie będzie z OZE to
    czy samochody będą elektryczne czy spalinowe nie ma znaczenia. Każda GWh
    z OZE to mniej co2 - niezależnie przez co zostanie zużyta. Samochody są
    póki co poza równaniem.

    > Po trzecie, przeniesienie emisji na elektrownie może być bardziej
    > ekonomicznie efektywne.

    Jakby było ekonomicznie efektywniejsze to powinno być taniej. Nie jest -
    co kończy dowód:P

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 153. Data: 2023-04-14 19:41:49
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 14.04.2023 o 18:57, Jacek pisze:

    > Bardzo odkrywcze. Nie dostań orgazmu...

    Więc ustalmy trzy fakty:

    1 - elektryki są zasilane miksem _zawsze_ chyba że masz offgrid,
    2 - elektryki są droższe zarówno w zakupie jak i w ekploatacji,
    3 - dopóki 100% energii elektrycznej nie jest z OZE to nie ma żadnego
    znaczenia czy tą energię zużyjesz w amochodzie czy ekspresie do kawy.
    Zmniejszenie emisji CO2 wynika z OZE. Dopóki OZE nie zaspokajają w
    conajmniej przybliżeniu całości obecnych potrzeb, to samochody
    elektyczne są całkowicie poza równaniem.

    I tak upadają praktycznie wszystkie mity dotyczące elektryków.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 154. Data: 2023-04-15 18:51:19
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 12.04.2023 o 18:16, _Master_ pisze:

> [...]
    >
    > W klockach?
    >
    > wzbijanie pyłów samym przejazdem?
    >
    > Kto Ci zrobił krzywdę i wpierdolił do głowy ZERO?
    >
    > Głosowałeś na Ziobrę? ;-)
    >

    > PS. W idealnym świecie gdzie wszystkie samochody w mieście są
    > elektryczne i jest gdzie je naładować...
    >
    > W realnym życiu to tak nie wygląda a już na pewno nie w Polsce która
    > nadal jest na dorobku i musi gonić zachód ;-)
    >
    > Jak będziemy już tacy bogaci jak Niemcy to możemy sobie wprowadzić
    > najgłupsze utopie w życie ;-)
    >
    > Teraz musimy oglądać każdą złotówkę aby ją MĄDRZE wydać. Elektryk nie

    Zero emission.

  • 155. Data: 2023-04-15 18:52:10
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    > Nie raz. Nie podoba mi się.

    Z zabawkowego chyba.

  • 156. Data: 2023-04-15 18:57:29
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 14.04.2023 o 19:02, Shrek pisze:

    > To jak ktoś mieszka na wsi i mi miasto śmierdzi, to niech siedzi u
    > siebie na wsi i zajmuje się sąsiadami palącymi śmieciami.

    Z miasta?

  • 157. Data: 2023-04-15 19:44:37
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 14.04.2023 o 19:41, Shrek pisze:

    > Więc ustalmy trzy fakty:
    >
    > 1 - elektryki są zasilane miksem _zawsze_ chyba że masz offgrid,

    I co z tego?

    > 2 - elektryki są droższe zarówno w zakupie jak i w ekploatacji,

    Niby w jaki sposób Twizy jest droższe w eksploatacji?

> [...]

    > conajmniej przybliżeniu całości obecnych potrzeb, to samochody
    > elektyczne są całkowicie poza równaniem.

    Niby w jaki sposób mogą być poza równaniem jak w nim występują?

    > I tak upadają praktycznie wszystkie mity dotyczące elektryków.

    Nie widzę, nie słyszę. Pieprzysz w kółko o tym, że nie jest tak jak byś
    chciał a wcale tak być nie musi. Ładowanie samochodów elektrycznych ma
    obecnie pomijalny udział w ogólnym zużyciu energii to niby po ...j ktoś
    miałby pod to cokolwiek zmieniać. A można to zmienić bardzo łatwo o czym
    tu się pisze. Tylko Ty masz problem z tym, że nikt nie robi czegoś co
    nie jest potrzebne.

  • 158. Data: 2023-04-15 19:47:43
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 13.04.2023 o 20:01, Shrek pisze:

    > Ale ja mam samochód. I używam ile potrzebuję (w lato moto dla fanu).
    > Więc na dwa samochody (jeden po drugim) i moto nie wydałem przez dwie
    > dekady tyle, co musiałbym wydać na samego elektryka.

    Takiego samego? No to .. rodzi się pytanie czy Ty w ogóle masz "dwa
    samochody i moto".

  • 159. Data: 2023-04-15 20:02:05
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 12.04.2023 o 15:03, nadir pisze:

    > To skoro z tak debilnego powodu można wprowadzić ograniczoną liczbę
    > miejsc do parkowania, to tym bardziej z powodu zawalenia stropu. Czyż nie?

    No ale co w tym złego, że się organizuje miejsca parkowania tak, by nie
    przekroczyć nośności? Tylko statystyczny elektryk nie waży aż tyle
    więcej od spalinówki by trzeba było parkować co drugie miejsce jak to
    było pokazane.

  • 160. Data: 2023-04-15 20:06:31
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 12.04.2023 o 15:12, nadir pisze:

    > Mój i20 waży 1070kg, a C-Zero 1195kg.

    Więc właśnie. Masz dwa jakoś podobne gabarytami samochody to
    niespecjalnie wagowo różnią się.

    > Pozycja G w dowodzie rejestracyjnym.

    No ale jw. Niech porównają spalinówki z Twizy to im wyjdzie co innego.