  • 131. Data: 2014-04-07 10:10:09
    Temat: Re: Kolejna niedźwiedzia przysługa na przejściu...
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 6 Apr 2014, tᴏ wrote:

    > Jest różnica, czy ktoś idzie, chociaż wie, że nie może -- wtedy bierze na
    > siebie ryzyko i uważa.

    A jazdy też to dotyczy?
    Bo zdaje się mamy wątek o "zachowaniu ostrożności" przy przejściu.

    > Powiedz ludziom, że "mogą, ale"

    Ten kij ma drugi koniec ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 132. Data: 2014-04-07 10:22:56
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 6 Apr 2014, tᴏ wrote:

    > To po co w ogóle są światła?

    Dla przypadku, kiedy ruch jest tak duży, że problemem nie jest
    wyłącznie czas oczekiwania, ale również przepustowość przecięcia
    kierunków ruchu; sztywny cykl pozwala zarówno na większe prędkości
    i efektywniejesze "przepchnięcie" masy oczekujących, a także
    uniknięcie preferencji na jednym kierunku i "zakolejkowanie"
    drugiego kierunku po horyzont.
    Zazwyczaj są to przypadki kiedy nie jest możliwe indywidualne
    podejmowanie decyzji czy możliwy jest bezpieczny ruch własny lub
    jest on niemożliwy, a w przypadku pojazdów mozliwe jest jeszcze
    "zakleszczenie" na skutek sławnego problemu czterech blondynek ;)
    (choć na skrzyżowaniu "Y" wystarczą trzy).

    > Przecież kierowca czy pieszy może
    > samodzielnie zorientować się, czy może przejść lub przejechać czy nie

    To prawda.
    I w przypadku przejścia dla pieszych zielone światła (dla pieszych)
    powinny być używane tylko wtedy, kiedy brak jest możliwości znalezienia
    "dziury" w potokach na jezdni tudzież osób na tyle niesprawnych, że
    nie zdążą przejść nim zza horyzontu zdarzeń (określonego odległością
    od najbliższego zakrętu lub skrzyżowania) nie wyłonią się pojazdy.
    Dokładnie tak robię na "miejskiej krajówce" w okolicy.
    Jeśli da się spokojnie przejść przed widocznymi pojazdami, to nie
    ma sensu wciskanie przycisku - bo najpierw ja będę chwilę czekał
    na cykl żółte dla pojazdów - zielone dla mnie, a potem pojazdy
    będą radośnie stały przed czerwonym.
    Ale jak jadą kolumny w obie strony to właśnie światła rozwikłują
    problem: cykl dla pieszych i później gwarantowany cykl dla pojazdów.

    pzdr, Gotfryd

  • 133. Data: 2014-04-07 17:13:42
    Od: LEPEK <g...@w...pl>

    W dniu 2014-04-06 22:40, J.F. pisze:

    > W Niemczech jakiegos nadmiernego szacunku dla pieszych nie zauwazylem.
    > Normalnie jezdza, normalnie chodza - tzn tak jak u nas.

    Raczysz żartować :)
    O wiele łatwiej jest przejść, gdy nie ma świateł, nawet na dwupasmówkach
    - jadą równiej (brak takich różnic prędkości), wolniej (w mieście rzadko
    kto przekracza 60 km/h to i), to i dostrzec pieszego i się zatrzymać
    łatwiej. No i jakoś częściej to (zatrzymanie i przepuszczenie) się zdarza.

    > Czyli to piesi szanuja kierowcow. Moze dlatego ze wielu z nich
    > samochody tez ma.
    > No i dla wlasnego zdrowia lepiej jest samochody szanowac.

    Oczywista oczywistość - szacunek nawzajem.

    Pozdr,
    --
    L E P E K Pruszcz Gdański
    no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

  • 134. Data: 2014-04-07 17:21:27
    Od: LEPEK <g...@w...pl>

    W dniu 2014-04-06 22:26, cef pisze:

    > To żeby zrównoważyć Twoje odczucia powiem, że jako pieszy nie czułem
    > się specjalnie inaczej (lepiej niż w Polsce) traktowany w Hiszpanii czy
    > w Niemczech
    > gdzie pieszym jestem dość często.

    Ja szczególnie w Holandii zauważyłem, że często pieszy po prostu idzie i
    to kierowca uważa i zwalnia / zatrzymuje się w razie potrzeby. Odrotnie,
    niż u nas.

    > Natomiast jako kierowca w tych krajach
    > odczuwam zawsze spory komfort w Niemczech na drogach lokalnych i w mieście,
    > gdzie nikt nie szarżuje i mnie nie wyprzedza i wszyscy jakoś dają radę
    > 50km/godz.

    O - to kolejna sprawa. Większość jedzie równo. Więc i mniejszość nie ma
    jakoś specjalnie możliwości pojechać szybciej ;) A przez to wszelkie
    anomalie zauważyć jest łatwiej.

    Pozdr,

  • 135. Data: 2014-04-07 18:22:02
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    wiadomości grup dyskusyjnych:

    > Drugie jest tylko wnioskiem: nie można obwiniać kogoś o to, że
    > sam nie chce być winny jakiegoś "zdarzenia drogowego"

    Takie stwierdzenie nie wynika z cytatu.
    Czyli nie o to szło.

    Bo skoro by nie weszły to do zdarzenia żadnego by nie doszło.

  • 136. Data: 2014-04-07 19:46:28
    Od: mk4 <m...@d...nul>

    On 2014-04-07 10:10, Gotfryd Smolik news wrote:

    > A jazdy też to dotyczy?
    > Bo zdaje się mamy wątek o "zachowaniu ostrożności" przy przejściu.

    > Ten kij ma drugi koniec ;)

    No ale badz co badz jest to przejscie przez jezdnie a nie przejazd przez
    chodnik. To powinno dosc jasno ustalac priorytety.

    --
    mk4

  • 137. Data: 2014-04-08 10:45:46
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl> wrote:

    > Daj wiarę. Da się nauczyć dzieci poprawnego (nie tylko w kwestii
    > przepisów ale i w kwestii bezpieczeństwa własnego na okoliczność
    > jakby ktoś przepisów nie przestrzegał).

    Da się, przykład z wczoraj - czwórka dzieciaków (lat mniej więcej 5-6)
    na rowerach. Dojeżdżam (jadąc podporządkowaną), puszczam je (chociaż
    dzieciaki puściłbym nawet mając pierwszeństwo, bo ciężko oczekiwać, że
    one wiedzą, kto je ma), a one się zatrzymały, patrzą na mnie, niepewnie
    pojechały, a potem jeszcze zatrzymały się na poboczu i zrobiły mi miejsce,
    żebym przejechał (ja cały czas czekałem aż przejadą).

    Szczerze mówiąc byłem przygotowany że po prostu beztrosko sobie wjadą nie
    patrząc nawet na samochód. Miłe zaskoczenie.

    http://motogof.tumblr.com/

  • 138. Data: 2014-04-08 14:33:31
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Fri, 4 Apr 2014 20:01:41 +0200, w <lhms4j$se5$1@node2.news.atman.pl>, Czesław
    Wiśniak <c...@n...pl> napisał(-a):

    > Gdyby ten przepis byl wprowadzony dawno temu, ten drugi tez by tak zrobil.

    Ale gadasz bzdury, z każdym postem coraz większe.
    Ten drugi kierowca nie zatrzymał się nawet gdy przechodziły przez przejście.
    Z prostego powodu -- nie widział ich.
    Takie wypadki były, są i będą.

  • 139. Data: 2014-04-08 14:40:21
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Sat, 05 Apr 2014 01:58:52 +0200, w <lhngvo$c68$1@usenet.news.interia.pl>,
    megrimsES <m...@i...pl> napisał(-a):

    > Jakoś ostatnie wydarzenia nauczyły mnie, że jak się zbliżam
    > do przejścia dla pieszych, to jak widzę, że pasem obok coś
    > jedzie i jadę szybciej od niego to zrównuję z nim prędkość,
    > aby go broń boże nie wyprzedzić. I co? I tak zamiast patrzeć
    > na przejście, to patrzałem na auto obok i potem hamowanie
    > z piskiem opon, bo jakiś pieszy wlazł prosto pod koła, a auto,
    > na które ja zwracałem uwagę, aby go nie wyprzedzić pojechało
    > w pizdu. I bądź tu mądry.

    Ostatnio kierowca z drugiej jezdni zatrzymał się, by przepuścić pieszych z
    _mojej_ strony. Przez wysepkę i 4 pasy w sumie. Mistrz niedźwiedziej przysługi.

  • 140. Data: 2014-04-08 14:50:37
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2014-04-08, r...@k...pl <r...@k...pl> wrote:

    > Ale gadasz bzdury, z każdym postem coraz większe.
    > Ten drugi kierowca nie zatrzymał się nawet gdy przechodziły przez przejście.
    > Z prostego powodu -- nie widział ich.
    > Takie wypadki były, są i będą.

    Mam pomysl jak mozna je bardzo mocno ograniczyc - stawiajac przed kazdym
    przejsciem znak STOP. Jedziesz, zatrzymujesz sie, patrzysz czy nie ma pieszych
    i ruszasz. Proste a jakie skuteczne!

    --
    Artur
    ZZR 1200