  • 41. Data: 2010-07-17 02:35:22
    Temat: Re: Klima Manualna - wilgosc po wyłączeniu
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Waldek Godel" <n...@o...info> wrote in message
    news:u6s3rmacyohx.dlg@lepper.institute.com...

    > otwórz konserwę w ciepły i wilgotny dzień. Nie na godziny, na parę minut.
    > Zobacz jak długi czas minie do momentu w którym zacznie pleśnieć. Później
    > się doucz, chociaż popularnonaukowo jak działają drobnoustroje i ile ich
    > trzeba - będzie mniejsza żenada.

    Ile ich trzeba do czego? Tu nie chodzi o ilość zarodników pleśni tylko
    o ilość pożywienia dla nich na żeberkach wilgocącego ciągle parownika.

    Ale czemu jesteś taki napastliwy?

    Czemu zarzucasz mi braki wiedzy? Na jakiej podstawie?

    I o co chodzi Ci z tą otwartą konserwą? Sugerujesz że
    w swoim samochodzie w czasie jazdy wpychasz mielonkę
    w otwory wentylacyjne? No to nie dziwota że Ci z klimy śmierdzi :-))

  • 42. Data: 2010-07-17 02:41:19
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

> [...]
    > się doucz, chociaż popularnonaukowo jak działają drobnoustroje i ile ich

    Ile bakterii trzeba do czego? Tu nie chodzi o ilość zarodników
[...]

    Słuchaj - jak chcesz sobie odgrzybiać klimę niezależnie od tego
    czy masz grzyba czy go tam nie masz, to sobie odgrzybiaj, ale
    nie wmawiaj idiotyzmów ludziom że tego odgrzybiania potrzebują.
    Bo nie potrzebują, nawet jak trzymaja klime na obiegu zamknietym.

    No ...chyba że wtykają sobie konserwę w otwory wentylacyjne, jak Ty :-)))

  • 43. Data: 2010-07-17 03:36:44
    Od: JAM <j...@y...com>

    On Jul 15, 9:08 am, "Amir" <d...@S...pl> wrote:
> [...]

    > Czasami to az z kratki pocieknie woda
    > jak robie wedlug wyczytyanych procedy
    > 5min przez zatrzymaniem klima off , następnie nawiew max
    > (ale nawet jak max nie dam to i tak wilgotno)
    >
    > mimo czysczenia piankami spreyami ozonowaniem itp.
    > czasami zasmierdzi, dlatego tez zawsze odpowiednio wczesniej klime daje na
    > off, aby nie smierdziało,  niestety jest mega dyskonfort wilgoci w aucie,
    > wszystko zaczyna się lepić włacznie z tapicerkami.
    >
    > filtr pyłkowy jest nowy
    >
    > ps aby nie smierdziało to chyba musuiałbym parownik wymontowaći karcherem

    To klasyczna awaria klimatyzacji. Masz zatkane rurki odprowadzajace
    wode usunieta z powietrza poczas ochladzania. Samochodowy klimatyzator
    odprowadza taka wode pod samochod. W twoim ten przewod jest kompletnie
    zatkany. W przewodach dolotowych klimatyzacji rosna ci sktukiem tego
    grzyby ktore smierdza. Jak najszybciej musisz odetkac przewody
    odwadniajace. Z grzybami bedziesz walczyl dlugo. Szczerze wspolczuje.

    JAM
    http://marchel.home.comcast.net/~marchel/

  • 44. Data: 2010-07-17 03:38:32
    Od: JAM <j...@y...com>

    On Jul 15, 10:55 pm, "Pszemol" <P...@P...com> wrote:
    > "Gregorius" <n...@m...adresu.com> wrote in message

    > Wilgoć z kratek nawiewowych po wyłączeniu klimy jest normalna
    > i nie trzeba nic sprawdzać. Klimy się w czasie jazdy nie wyłącza.

    Od kiedy wilgoc jest normalna ? Jest wrecz przeciwnie. Wilgoci ma nie
    byc. Klimatyzatora uzywa sie do usuwania zmaglenia z przedniej szyby
    wlasnie dlatego, ze skutecznie osusza powietrze. System, w ktorym jest
    wilgoc jest po prostu uszkodzony.

  • 45. Data: 2010-07-17 06:33:08
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "JAM" <j...@y...com> wrote in message
    .googlegroups.com...

> [...]
    > byc. Klimatyzatora uzywa sie do usuwania zmaglenia z przedniej szyby
    > wlasnie dlatego, ze skutecznie osusza powietrze. System, w ktorym jest

    Nie doczytałeś - WILGOĆ pojawiająca się PO WYŁĄCZENIU KLIMY!!!
    Właśnie dlatego że klima skutecznie osusza powietrze to wilgoć nie
    pojawia się na ochładzanych elementach mających styczność z zimnym
    powietrzem. Jak tylko wyłączysz klimę i wpuścisz do auta ciepłe, wilgotne
    powietrze to wilgoć z niego skropli się na chłodnych elementach kratek.
    Im więcej wilgoci w powietrzu już klimą nieosuszanym i im chłodniejszym
    powietrzem wiało po kratkach nawiewowych tym silniejszy efekt.
    Nie dostrzegą tego problemu osoby używające klimy w mało wilgotnej
    pogodzie, gdzie tylko jest gorąco ale nie bardzo wilgotno.

  • 46. Data: 2010-07-17 06:34:24
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "JAM" <j...@y...com> wrote in message
    a.googlegroups.com...
> [...]
    > grzyby ktore smierdza. Jak najszybciej musisz odetkac przewody
    > odwadniajace. Z grzybami bedziesz walczyl dlugo. Szczerze wspolczuje.

    Ja Tobie współczuję niewiedzy na temat systemów klimatyzacji skoro
    wilgoć w powietrzu PO WYŁĄCZENIU KLIMY uważasz za awarię klimy.

  • 47. Data: 2010-07-17 11:24:14
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Fri, 16 Jul 2010 19:32:46 -0500, Pszemol napisał(a):

    > Waldku, zlituj się...
    > Tu nie chodzi o sterylność.
    > Tu chodzi o brak syfu.
    >
    > Gdyby nie było filtra to parownik byłby umorusany
    > tak jak żeberka chłodnicy są... Miałbyś tam złapane
    > w wir powietrza owady, listki, nasiona dmuchawca itp.
    > Tysiące, miliony litrów świeżo-brudnego powietrza
    > z zewnątrz przepompowywanego przez wiatrak i Twój
    > parownik każdego dnia... To ma się nijak do tego co Ci
    > do kabiny wlezie czy frytki która Ci na dywanik spadnie.

    Wagarowałeś jak w podstawówce była biologia, czy już chodziłeś do
    amerykańskiej?

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel

  • 48. Data: 2010-07-17 11:26:16
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Fri, 16 Jul 2010 19:41:19 -0500, Pszemol napisał(a):

> [...]
    > ciągle parownika.
    >
    > Ale czemu jesteś taki napastliwy?
    > Czemu zarzucasz mi braki wiedzy? Na jakiej podstawie?

    Na podstawie tego, czego nauczono mnie w podstawówce na biologii.

    > I o co chodzi Ci z tą otwartą konserwą? Sugerujesz że
    > w swoim samochodzie, w czasie jazdy, wpychasz mielonkę
    > w otwory wentylacyjne? No to nie dziwota że Ci z klimy śmierdzi :-))

    A, przepraszam, skoro wagarowałeś z biologii, to pojęcie
    sterylizacji/pasteryzacji będzie ci całkowicie obce, najmocniej
    przepraszam, że zakładałem u Ciebie znajomość tak skomplikowanych pojęć.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel

  • 49. Data: 2010-07-17 11:35:29
    Od: DoQ <p...@g...com>

    Waldek Godel pisze:

    > Wagarowałeś jak w podstawówce była biologia, czy już chodziłeś do
    > amerykańskiej?

    Przerabialem juz z nim ten temat, szkoda czasu.
    Wychodzi na to ze u nich nawet bakterie są za głupie aby samodzielnie
    sie pomnozyc.

    Pozdrawiam
    Pawel

  • 50. Data: 2010-07-17 11:40:02
    Od: DoQ <p...@g...com>

    Krzysiek Kielczewski pisze:

    > To się robi regularnie, żeby pleśnią nie śmierdziało, a nie czeka na
    > rozwój grzybów i pleśni. Zwłaszcza jak ktoś lubi jeździć z wyłączoną
    > klimą (czyli mokrymi kanałami).

    Prawdopodobnie Pszemol myje sie dopiero jak zacznie smierdziec ;-)

    Pozdrawiam
    Pawel