  • 21. Data: 2012-04-20 01:26:57
    Temat: Re: Klej do granitu - czy żywica da radę?
    Od: "kogutek" <s...@g...SKASUJ-TO.pl>

    anhin <a...@g...pl> napisał(a):

    > 7.html
    >
    > nie podoba mi się utwardzacz. Jakbyś znalazł coś takiego z utwardzaczem
    > T-1 a nie PAC byłoby idealnie, ale właściwie różnica wytrzymałości w
    > przeciętnych warunkach to jakieś 20 - 25% więc chyba możesz zaryzykować.

    Co Ci się nie podoba w PACu. To bardzo dobry utwardzacz. Według mnie lepszy od
    zetki. Zetka wymaga aptekarskiej precyzji w odmierzaniu. PAC nie. Żle
    odmierzysz zetkę to albo nigdy do końca nie utwardzi albo kruche będzie jak
    cukier.

  • 22. Data: 2012-04-20 01:29:13
    Od: "kogutek" <s...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Popey <s...@p...onet.pl> napisał(a):

    > 67.html

    > Kurcze, za szybko mi się tamto wysłało.
    > Znalazłem z Z-1:
    > http://abc-rc.pl/p/145/909/klej-zywica-epidian-53-10
    0g--zywice-wypelniacze-chem
    > ia-modelarska.html
    >
    > Dziękuję wszystkim odpowiadającym
    > Paweł

    dzięki za linka do strony. Bardzo tanie serwa mają.

  • 23. Data: 2012-04-20 01:37:52
    Od: "kogutek" <s...@g...SKASUJ-TO.pl>

    J.F. <j...@p...onet.pl> napisał(a):

    > O ile dobrze cie zrozumialem ... to nie pomoze.
    >
    > Jak kazda cienka warstwa - moze i dobrze wytrzymuje rozciaganie, ale
    > kiepsko zginanie.
    > No chyba ze plyte zalaminujesz z gory i z dolu - taka kanapka jest
    > wytrzymala .. tylko chyba mial byc piekny granit a nie ohydny laminat.
    > Choc da sie upiekszyc, a za weglowy to niektorzy duze pieniadze placa.
    >
    > Dobrze Kogutek radzi - znajdz belke ze szlachetnego drewna, podeprzyj.
    > Ewentualnie jakas trojkatna kamienna beleczka dobrze wklejona - to wzmocni.
    >
    > J.
    Drweno według mnie niezbyt dobre. Pracuje. Płyta paździerzowa lepsza. Tylko
    brzydsza. To ma współpracować z materiałem co jak się zegnie tyle że nie widać
    to pęknie. Ja bym zrobił mini szalunek, wylał betonik albo jakiś wynalazek
    Atlasa i czymś wykończył tam gdzie widać. Hardkorowo to betonik bym zrobił z
    piasku kamyków i epoksydu + trochę cementu żeby nie spływało.

  • 24. Data: 2012-04-20 08:39:46
    Od: anhin <a...@g...pl>

    > Ale wytrzymalosc .. tez wydaje mi sie nienajlepsza.

    byłbyś zaskoczony. Wytrzymałość (i sztywność) poprawnie zrobionych
    laminatów epoksydowych jest prawie dwukrotnie większa od podobnych
    laminatów poliestrowych, które na ogół są kojarzone z pojęciem "laminat".

    > Ta sama zasada - katownik z cienkiej blachy nie jest zbyt sztywny.
    > Ale takie 5mm stali to juz nacisk osoby wytrzyma.
    > A katownik z laminatu ... zalezy od grubosci.
    > Ale raczej sie zebra tworzy, tam gdzie zginanie grozi. Np skrzynka
    > mieczowa.

    no, tu o żebrach raczej nie ma mowy,ale sztywność też można osiągnąć
    metodą "sandwich"; są specjalne materiały (np. Coremat) które pozwalają
    na osiągnięcie sztywnej struktury przestrzennej przy jednokrotnym
    laminowaniu; to tańszy zamiennik klasycznej przekładki opartej na
    piankach czy balsie.

    > Taki katownik mozna zrobic osobno. Albo kupic.

    eee, wtedy zabawy by nie było :-P

  • 25. Data: 2012-04-20 11:19:08
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "anhin" napisał w wiadomości grup
> [...]
    >laminatów epoksydowych jest prawie dwukrotnie większa od podobnych
    >laminatów poliestrowych, które na ogół są kojarzone z pojęciem

    A te dwa razy nam wystarczy ?
    Mowimy o katowniku o ramieniu 3 cm, na ktorym jak ktos stanie, to
    powinien sie ugiac mniej niz granitowa plytka podparta 3cm od brzegu.
    Zeby te plytke odciazyc.

    J.

  • 26. Data: 2012-04-20 11:42:10
    Od: anhin <a...@g...pl>

    > A te dwa razy nam wystarczy ?
    > Mowimy o katowniku o ramieniu 3 cm, na ktorym jak ktos stanie, to
    > powinien sie ugiac mniej niz granitowa plytka podparta 3cm od brzegu.
    > Zeby te plytke odciazyc.

    nie mam pojęcia czy wystarczy ;-) nie chce mi się tego liczyć ;-) a w
    ogóle cały subwątek o laminowaniu granitu traktuję jako dystrakcję, co
    prawda w bliskim mi temacie ;-)

  • 27. Data: 2012-04-20 19:57:32
    Od: Popey <s...@p...onet.pl>

    >(...)

    Kurczę, jaka fajna i pouczająca dyskusja się wywiązała - dziękuję Wam,
    Panowie za wszystkie odpowiedzi raz jeszcze. Po weekendzie majowym
    powinienem mieć to zrobione. Jeżeli nie będę się wstydził, to się odezwę
    jak wyszło :)

    Paweł
    --
    gg #288252