  • 1. Data: 2013-02-14 18:54:32
    Temat: Klawiatura
    Od: 2late <d...@w...pl>

    Zastanawiam sie jaka klawiature kupic. Tymczasowo do laptopa ale z czasem
    bedzie do "blaszaka". USB, bezprzewodowa? Ma to byc uniwersalne, zebym nie
    musial w przyszlosci kupowac drugiej, bo cos tam. Jak sie maja klawiatury
    do startu komputera, jak wejsc do biosu jesli jest bezprezwodowa, da sie,
    czy to startuje dopiero z Windows? A moze sa uniwersalne, USB i
    bezprzewodowe w jednym.
    Wybor za duzy zeby sie zdecydowac wiec moze ktos cos poradzi. :)

  • 2. Data: 2013-02-14 19:10:37
    Temat: Re: Klawiatura
    Od: Tasiorsa <t...@p...fm>

    W dniu 2013-02-14 18:54, 2late pisze:
    > klawiatury do startu komputera, jak wejsc do biosu jesli jest
    > bezprezwodowa, da sie, czy to startuje dopiero z Windows? A moze sa
    Jesli blaszak w miare wspolczesny to nie ma problemu z obsluga
    bezprzewodowej klawiatury na poziomie biosu. Kup cos z odbiornikiem typu
    Uniflying.
    Maly nadajnik, niewylamiesz a jakby cie kiedys naszlo ze chcialbys tez
    myszke to bedziesz mial i myszke i klawiature na jednym odbiorniku :)
    A jaka to juz zalezy od preferencji/maly/wysoki skok itd. Ja np mam
    Logitech K350 i innej bym nie chcial :)))

    Krzysiek

  • 3. Data: 2013-02-14 19:24:10
    Od: 2late <d...@w...pl>

    On 14/02/2013 6:10 PM, Tasiorsa wrote:
> [...]
    > A jaka to juz zalezy od preferencji/maly/wysoki skok itd. Ja np mam
    > Logitech K350 i innej bym nie chcial :)))

    Blaszaka dopiero kupie. Raczej serwerowe przeznaczenie. W ogole nie gram.
    Jaki przedzial cenowy powinien mnie zainteresowac, zeby glupio nie
    przeplacic ale i nie kupic badziewia. Widze ze wszystkie (prawie) zestawy
    sa z myszka wiec tu tez dzieki za ewentualne sugestie.

  • 4. Data: 2013-02-14 23:45:37
    Od: BartekK <s...@d...org>

    W dniu 2013-02-14 19:24, 2late pisze:

> [...]
    > przeplacic ale i nie kupic badziewia. Widze ze wszystkie (prawie)
    > zestawy sa z myszka wiec tu tez dzieki za ewentualne sugestie.
    W przyzwoitych cenach, i z przyzwoitym działaniem są microsofty
    przeróżne, np najtańszy chyba Wireless Desktop 800 jakieś 90zł zestaw z
    myszką i klawiaturą, wspólny odbiornik, identyfikowany od strony
    komputera jako usb-hid keyboard + usb-hid-mouse, więc działa w biosie, w
    dosie, we wszystkim (w współczesnych płytach, od czasów pentium-III)

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 5. Data: 2013-02-15 02:04:14
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Tasiorsa" kfj9at$icn$...@n...ipartners.pl

    > Jesli blaszak w miare wspolczesny to nie ma problemu z obsluga bezprzewodowej
    klawiatury na poziomie biosu. Kup cos z odbiornikiem
    > typu Uniflying.

    .---------------------------------------------------
    ---.
    | Ja mam blaszaka z przełomu tysiącleci oraz z tamtego |
    | czasu klawiaturę i mysz na PS/2 -- klawiatura i mysz |
    | pracują bezproblemowo i z tym blaszakiem, i (poprzez |
    | przejściówkę za 5 plnów na USB) z notebookiem z roku |
    | 2008 i (poprzez tę samą przejściówkę) z TV Samsunga. |
    | Nie współpracuje poprawnie z netbookiem, gdy ten nie |
    | ma na sobie chodzących Win -- netbook jest z 2010 r. |
    '---------------------------------------------------
    --.|
    -- ||
    .`'.-. ._. .-. ||
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_' ||
    `-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`., ||
    o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/....||

  • 6. Data: 2013-02-15 07:51:23
    Od: "$heikh el $hah" <s...@g...com>

    W dniu 2013-02-14 18:54, 2late pisze:
    > Wybor za duzy zeby sie zdecydowac wiec moze ktos cos poradzi. :)

    Za urządzenia wskazujące trudno jest przepłacić. Jest to możliwe chyba
    tylko w przypadku modeli "dla graczy", ale że sam też nie gram, to ten
    segment mnie nie interesuje (aczkolwiek wiem, że ceny bywają kosmiczne).
    Jeśli dużo nie piszesz, to coś do stówki z M$ powinno Ci wystarczyć.
    Bezprzewodowe dają duży komfort, ale tu się trzeba liczyć z większym
    wydatkiem, żeby działały jak kablowe, a wymienianie baterii nie było
    uciążliwe (w tańszych padają częściej niż swego czasu gadu-gadu).
    M$ 800 wygląda rozsądnie, ale nie mam pojęcia jak się sprawuje na tle
    np. mojej 7000.

    --
    ?(??_?)? ? ???
    ???$ ?? ?????$

  • 7. Data: 2013-02-15 09:08:13
    Od: Kamil 'Model' <k...@g...pl>

    W dniu 2013-02-14 23:45, BartekK pisze:

> [...]
    > komputera jako usb-hid keyboard + usb-hid-mouse, więc działa w biosie, w
    > dosie, we wszystkim (w współczesnych płytach, od czasów pentium-III)

    Niedawno o ile się nie mylę to ten zestaw M$ był w biedrze na jakieś
    60PLN... Kolega z pracy kupił i chwali sobie. Działa mu nawet na jakimś
    SmartTV...

  • 8. Data: 2013-02-15 09:56:59
    Od: m <m...@g...com>

    W dniu 15.02.2013 09:08, Kamil 'Model' pisze:

    > Niedawno o ile się nie mylę to ten zestaw M$ był w biedrze na jakieś
    > 60PLN... Kolega z pracy kupił i chwali sobie.

    Działa fajnie, tylko blok kursorów/ins/del/... ma zbyt przytulony do
    bloku klawiszy i trzeba się mocno przyzwyczajać żeby nie mylić "\" z "DEL".

    A, w Komputroniku ten sam zestaw jest po 120zł :)

    p. m.

  • 9. Data: 2013-02-15 10:27:45
    Od: "Marcin G." <s...@p...onet.pl>

    Użytkownik "m" napisał w wiadomości grup
    .pl...
    > Działa fajnie, tylko blok kursorów/ins/del/... ma zbyt przytulony do bloku
    > klawiszy i trzeba się mocno przyzwyczajać żeby nie mylić "\" z "DEL".

    Poza tym mikroskopijne i bardzo niskie klawisze w najwyższym rzędzie. Gdy je
    wciskam odnoszę wrażenie, że wchodzą w obudowę klawiatury. Ale nie ma co
    wybrzydzać za 69 zł. Generalnie daje radę.

    Pozdrawiam,
    Marcin G.

  • 10. Data: 2013-02-15 10:35:40
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    2late pisze tak:

    > jak wejsc do biosu jesli jest bezprezwodowa

    Bardzo stabilna jest MK260 (w kerfurze po 72zł można trafić).

    Jedyny minus to że mysz słabo działa na czarnym kolorze.

    --
    Piotr