  • 11. Data: 2013-02-15 10:52:46
    Temat: Re: Klawiatura
    Od: "$heikh el $hah" <s...@g...com>

    W dniu 2013-02-15 10:27, Marcin G. pisze:
    > Użytkownik "m" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > Poza tym mikroskopijne i bardzo niskie klawisze w najwyższym rzędzie.
    > Gdy je wciskam odnoszę wrażenie, że wchodzą w obudowę klawiatury. Ale
    > nie ma co wybrzydzać za 69 zł. Generalnie daje radę.

    Urządzenia wskazujące nie należą do sprzętu, który się starzeje tak samo
    jak podzespoły komputera, więc może jednak warto dać 150-200 zł i mieć
    komfort pracy na nich na co dzień przez kilka lat?
    Jak się ma taka kwota do ceny komputera?
    Kiedyś w Carrefourze widziałem klawiatury Mediacom(?) po 9,99 zł.
    Siostrze kupiłem. Podobno daje radę...

    --
    ?(??_?)? ? ???
    ???$ ?? ?????$

  • 12. Data: 2013-02-15 10:57:37
    Od: "$heikh el $hah" <s...@g...com>

    W dniu 2013-02-15 10:52, $heikh el $hah pisze:
    > Kiedyś w Carrefourze widziałem klawiatury Mediacom(?) po 9,99 zł.
    > Siostrze kupiłem. Podobno daje radę...

    Sorry, to były Esperanza Titanum. Na allegro po 12 zł.
    http://allegro.pl/show_item.php?item=3020783774
    Siostra poleca. ;)

    --
    ?(??_?)? ? ???
    ???$ ?? ?????$

  • 13. Data: 2013-02-15 11:42:35
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2013-02-15 10:52, $heikh el $hah wrote:
    [.....]
    > Urządzenia wskazujące nie należą do sprzętu, który się starzeje tak samo
    > jak podzespoły komputera, więc może jednak warto dać 150-200 zł i mieć
    > komfort pracy na nich na co dzień przez kilka lat?
    Moja klawiatura marki Fujitsu (w środku Mitsumi :-D ) z brytyjskim
    układem pochodzi z 1997r. i pamięta czasy Pentium MMX 166. :-D I nadal
    działa. :-D Tak czy inaczej chętnie dałbym nawet trochę więcej (tak do
    300zł) za klawiaturę która:
    1. ma duży klawisz enter w kształcie litery L (odbitej względem osi Y),
    2. ma duży backspace,
    3. ma duży przynajmniej lewy shift,
    4. klawisze kursora nie są "przyklejone" do bloku podstawowego,
    5. klawisze Insert&Co nie są "przyklejone" do bloku podstawowego,
    6. klawisze Insert&Co nie są "przyklejone" do bloku klawiszy kursora
    7. klawisze Insert&Co oraz kursora są normalnej wielkości,
    8. klawisze funkcyjne są normalnej wielkości,
    9. klawisze funkcyjne nie są przyklejone do bloku podstawowego.

    Zna ktoś coś takiego?

  • 14. Data: 2013-02-15 12:02:15
    Od: "$heikh el $hah" <s...@g...com>

    W dniu 2013-02-15 11:42, JDX pisze:
> [...]
    > 8. klawisze funkcyjne są normalnej wielkości,
    > 9. klawisze funkcyjne nie są przyklejone do bloku podstawowego.

    Pomijając punkt pierwszy, bo w przypadku tej klawiatury ten stary
    kształt nie miałby sensu (nie da rady sięgnąć wyżej niż jest, a przy
    prawidłowym ułożeniu dłoni nie da się go pomylić z innym), to M$ 7000.
    Miałem ją na kablu (kupiona 5 albo 6 lat temu za 200 zł), teraz mam na
    radiu (kupiona jakoś jesienią ub. r w zestawie z myszą za 300 zł). Przy
    czym mysz jest raczej do niczego. Przynajmniej na tle Logitech Anywhere
    MX (200 zł). Ale w sumie nie poleciłbym tych klawiszy osobom piszącym
    mało bądź przeciętnie. Wystarczy na nią zerknąć, by zrozumieć dlaczego:
    http://www.microsoft.com/hardware/en-us/p/natural-er
    gonomic-desktop-7000
    (: Ale dla mnie rewelacja! Przez jakiś czas miałem jeszcze taką niby
    zwykłą, na kablu, ale wyróżniało ją to, że zarówno obudowa, jak i
    klawisze były z aluminium (obudowa ze szczotkowanego aluminium) - super
    sprawa. :)

    --
    ?(??_?)? ? ???
    ???$ ?? ?????$

  • 15. Data: 2013-02-15 12:17:17
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2013-02-15 12:02, $heikh el $hah wrote:
    > Ale w sumie nie poleciłbym tych klawiszy osobom piszącym
    > mało bądź przeciętnie. Wystarczy na nią zerknąć, by zrozumieć dlaczego:
    Tak, zapomniałem napisać, że powyginana też być nie może. :-D

  • 16. Data: 2013-02-15 12:27:34
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Thu, 14 Feb 2013 17:54:32 +0000, 2late napisał(a):

    > jak wejsc do biosu jesli jest bezprezwodowa,

    A czemu nie? Klawiatura jest zasilana z baterii, odbiornik ze złącza USB,
    wystarczy w BIOS włączyć obsługę wejść USB.
    --
    Jacek

  • 17. Data: 2013-02-15 13:36:23
    Od: Sławek Maculewicz <smacul_cut_here@go2._and_here_.pl>

    Dnia 15-02-2013 o 12:27:34 Jacek Maciejewski <j...@g...pl> napisał(a):

    > A czemu nie? Klawiatura jest zasilana z baterii, odbiornik ze złącza USB,
    > wystarczy w BIOS włączyć obsługę wejść USB.

    No ale jak wejść do BIOSu zanim zostanie włączona obsługa USB? ;-)
    --
    Brak sygnaturki.

  • 18. Data: 2013-02-15 14:43:13
    Od: "$heikh el $hah" <s...@g...com>

    W dniu 2013-02-15 12:17, JDX pisze:
    > Tak, zapomniałem napisać, że powyginana też być nie może. :-D

    A dlaczego nie?
    Owszem - trudno się przyzwyczaić, ale jak już ustalisz sobie optymalny
    układ dłoni, to po jakimś czasie będziesz pisał z prędkością
    stenotypistki. :) Jak wspominałem - drugi raz mam już ten model i nie
    zamieniłbym na żadną. A jak mi przychodzi pisać na klawiaturze
    laptopowej, to mi żyłka niebezpiecznie nabrzmiewa...

    --
    ?(??_?)? ? ???
    ???$ ?? ?????$

  • 19. Data: 2013-02-15 17:46:48
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Fri, 15 Feb 2013 13:36:23 +0100, Sławek Maculewicz napisał(a):

    > No ale jak wejść do BIOSu zanim zostanie włączona obsługa USB? ;-)

    za pomocą starej klawiatury :)
    --
    Jacek

  • 20. Data: 2013-02-16 17:29:34
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "$heikh el $hah" 511ddaea$0$1210$6...@n...neostrada.pl

    > Bezprzewodowe dają duży komfort, ale tu się trzeba liczyć z większym wydatkiem,
    żeby działały jak kablowe, a wymienianie baterii
    > nie było uciążliwe (w tańszych padają częściej niż swego czasu gadu-gadu).

    Od kilku lat są klawiatury zasilane bateriami słonecznymi. :)
    Chyba z myszami jest podobnie.

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'