-
1. Data: 2010-03-20 23:16:30
Temat: Kilka kolejnych ciekawostek drogowych.
Od: mw <m...@g...com>
Kierunek Wrocław -> Szczecin.
Wyznaczony pas do wyprzedzania, pytanie, co za tępa jędza ustawia w
połowie takiego pasa ograniczenie do 70km/h, chwile później 60km/h,
czy drogowców w RP do cna po*bało?
Przezabawny jest też koniec ograniczenia do 50, tylko po to żeby za
zakrętem ustawić początek terenu zabudowanego, ubawiłem się setnie.
Nie mówiąc już o ludziach przylepionych do osi jezdni, przypuszczam że
po to żeby środkowy pas nie uciekł.
Nowo budowane ekspresówki jednojezdniowe, ehh...
-
2. Data: 2010-03-20 23:47:03
Temat: Re: Kilka kolejnych ciekawostek drogowych.
Od: to <t...@a...xyz>
mw wrote:
> Przezabawny jest też koniec ograniczenia do 50, tylko po to żeby za
> zakrętem ustawić początek terenu zabudowanego, ubawiłem się setnie. Nie
> mówiąc już o ludziach przylepionych do osi jezdni, przypuszczam że po to
> żeby środkowy pas nie uciekł. Nowo budowane ekspresówki jednojezdniowe,
> ehh...
To się nazywa "uspokajanie ruchu". Kierowca jest tak przerażony
kretynizmem projektantów danej drogi, że z tego przerażenia zwalnia.
--
cokolwiek
-
3. Data: 2010-03-20 23:54:40
Temat: Re: Kilka kolejnych ciekawostek drogowych.
Od: "Przemek V" <m...@p...onet.naszaojczyzna>
Użytkownik "mw" <m...@g...com> napisał w wiadomości
news:6437525e-aa76-4fb1-8bdd-e982b6b264b0@f8g2000yqn
.googlegroups.com...
> Nowo budowane ekspresówki jednojezdniowe, ehh...
Zgoda. Szczyt debilizmu w naszym kraju to wyrzucone pieniądze na
jednopasmowe ekspresówki. Najbardziej gówniana gierkowska dwupasmówka będzie
zawsze o niebo lepsza od najbardziej wypasionej jednopasmowej S-cośtam.
-
4. Data: 2010-03-21 09:56:37
Temat: Re: Kilka kolejnych ciekawostek drogowych.
Od: J.F. <j...@p...onet.pl>
On Sat, 20 Mar 2010 15:16:30 -0700 (PDT), mw wrote:
>Kierunek Wrocław -> Szczecin.
>Wyznaczony pas do wyprzedzania, pytanie, co za tępa jędza ustawia w
>połowie takiego pasa ograniczenie do 70km/h, chwile później 60km/h,
>czy drogowców w RP do cna po*bało?
Zalezy - nie mozna tak sobie nagle ograniczyc znaczaco predkosci, musi
byc stopniowo.
Wiec jesli chca 60, to byc moze musi byc najpier 70.
P.S. Ciekawe ze 90/zabudowany nie musi :-)
>Przezabawny jest też koniec ograniczenia do 50, tylko po to żeby za
>zakrętem ustawić początek terenu zabudowanego, ubawiłem się setnie.
Bywa, choc byc moze to tez uzasadnione.
>Nie mówiąc już o ludziach przylepionych do osi jezdni, przypuszczam że
>po to żeby środkowy pas nie uciekł.
>Nowo budowane ekspresówki jednojezdniowe, ehh...
lepsza 4-ro pasowa jednojezdniowa, niz 2-pasowa jednojezdniowa :-)
J.
-
5. Data: 2010-03-21 10:12:39
Temat: Re: Kilka kolejnych ciekawostek drogowych.
Od: Grejon <g...@g...pl>
J.F. pisze:
> On Sat, 20 Mar 2010 15:16:30 -0700 (PDT), mw wrote:
>> Nie mówiąc już o ludziach przylepionych do osi jezdni, przypuszczam że
>> po to żeby środkowy pas nie uciekł.
>> Nowo budowane ekspresówki jednojezdniowe, ehh...
>
> lepsza 4-ro pasowa jednojezdniowa, niz 2-pasowa jednojezdniowa :-)
Tylko że mw mówi chyba właśnie o tej drugiej - vide "ekspresowa"
obwodnica Kielc. Chociaż tam zaczęli ją poszerzać przy okazji
modernizacji węzła "Północ".
--
Grzegorz Jońca GG: 7366919 JID:g...@j...aster.pl
Mazda 6 2.0 zaolejona Kombi
PMS+PJS*+pM-W+P+:+X++L+B+M+Z++TW-CB++ASB+
-
6. Data: 2010-03-21 15:08:56
Temat: Re: Kilka kolejnych ciekawostek drogowych.
Od: "Marcin Luty" <m...@g...com>
Użytkownik "Grejon" <g...@g...pl> napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:ho4nu5$nml$...@i...gazeta.pl...
> J.F. pisze:
>> On Sat, 20 Mar 2010 15:16:30 -0700 (PDT), mw wrote:
>
>>> Nie mówiąc już o ludziach przylepionych do osi jezdni, przypuszczam że
>>> po to żeby środkowy pas nie uciekł.
>>> Nowo budowane ekspresówki jednojezdniowe, ehh...
>>
>> lepsza 4-ro pasowa jednojezdniowa, niz 2-pasowa jednojezdniowa :-)
>
> Tylko że mw mówi chyba właśnie o tej drugiej - vide "ekspresowa" obwodnica
> Kielc. Chociaż tam zaczęli ją poszerzać przy okazji modernizacji węzła
> "Północ".
Przy tej okazji tylko kawalek zrobili. Ale na szczescie przetarg na druga
jezdnie obwodnicy Kielc wlasnie trwa.
--
ml
-
7. Data: 2010-03-21 19:53:47
Temat: Re: Kilka kolejnych ciekawostek drogowych.
Od: mw <m...@g...com>
On 20 Mar, 23:47, to <t...@a...xyz> wrote:
> mw wrote:
> > Przezabawny jest też koniec ograniczenia do 50, tylko po to żeby za
> > zakrętem ustawić początek terenu zabudowanego, ubawiłem się setnie. Nie
> > mówiąc już o ludziach przylepionych do osi jezdni, przypuszczam że po to
> > żeby środkowy pas nie uciekł. Nowo budowane ekspresówki jednojezdniowe,
> > ehh...
>
> To się nazywa "uspokajanie ruchu". Kierowca jest tak przerażony
> kretynizmem projektantów danej drogi, że z tego przerażenia zwalnia.
>
> --
> cokolwiek
-
8. Data: 2010-03-21 19:56:58
Temat: Re: Kilka kolejnych ciekawostek drogowych.
Od: mw <m...@g...com>
On 20 Mar, 23:47, to <t...@a...xyz> wrote:
[...]
> To się nazywa "uspokajanie ruchu". Kierowca jest tak przerażony
> kretynizmem projektantów danej drogi, że z tego przerażenia zwalnia.
Bezapelacyjnie działa :-/, zaliczyłem taki opad kopary że hoho.
-
9. Data: 2010-03-21 20:13:01
Temat: Re: Kilka kolejnych ciekawostek drogowych.
Od: mw <m...@g...com>
On 21 Mar, 09:56, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
> On Sat, 20 Mar 2010 15:16:30 -0700 (PDT), mw wrote:
> >Kierunek Wrocław -> Szczecin.
> >Wyznaczony pas do wyprzedzania, pytanie, co za tępa jędza ustawia w
> >połowie takiego pasa ograniczenie do 70km/h, chwile później 60km/h,
> >czy drogowców w RP do cna po*bało?
>
> Zalezy - nie mozna tak sobie nagle ograniczyc znaczaco predkosci, musi
> byc stopniowo.
> Wiec jesli chca 60, to byc moze musi byc najpier 70.
>
> P.S. Ciekawe ze 90/zabudowany nie musi :-)
To rozumiem, ale sensu stawiania tego w połowie rozszeżenia drogi
(2pasy w jednym kierunku, i tu ten znak), i jeden w kierunku
przeciwnym, to nie rozumiem.
> >Przezabawny jest też koniec ograniczenia do 50, tylko po to żeby za
> >zakrętem ustawić początek terenu zabudowanego, ubawiłem się setnie.
> Bywa, choc byc moze to tez uzasadnione.
Chyba stoważyszenie producentów klocków hamulcowych, i mafia paliwowa
podpłaciły :->
> >Nie mówiąc już o ludziach przylepionych do osi jezdni, przypuszczam że
> >po to żeby środkowy pas nie uciekł.
> >Nowo budowane ekspresówki jednojezdniowe, ehh...
>
> lepsza 4-ro pasowa jednojezdniowa, niz 2-pasowa jednojezdniowa :-)
Mówię niestety o jednojezdniowej dwu pasmowej, po jednym w każdym
kierunku, dodając do tego gości przylepionych do osi jezdni, komfort
podróżowania taką drogą jest taki sam jak zwykłą.
-
10. Data: 2010-03-22 11:49:30
Temat: Re: Kilka kolejnych ciekawostek drogowych.
Od: Mario <c...@s...onet.pl>
Przemek V pisze:
> Użytkownik "mw" <m...@g...com> napisał w wiadomości
> news:6437525e-aa76-4fb1-8bdd-e982b6b264b0@f8g2000yqn
.googlegroups.com...
>
>> Nowo budowane ekspresówki jednojezdniowe, ehh...
>
> Zgoda. Szczyt debilizmu w naszym kraju to wyrzucone pieniądze na
> jednopasmowe ekspresówki. Najbardziej gówniana gierkowska dwupasmówka będzie
> zawsze o niebo lepsza od najbardziej wypasionej jednopasmowej S-cośtam.
>
dokładnie.
Dlatego byłem w poważnym szoku, pozytywnie zaskoczony drogą między
Przemyślem a Jarosławiem. Byłem tam pierwszy raz w życiu i co widzę?
Droga powiedzmy normalnej szerokości tylko że nie ma namalowanego
szeerokiego pobocza (na które i tak nikt nie zjeżdża, nie bo nie, bo
teraz miszcz jedzie i mu korona spadnie) ale drugi pas. Na tej drodze są
dwa pasy w każdym kierunku, a pośrodku podwójna ciągła, tylko, żadnej
zieleni itp. Co jakiś czas oczywiście jest zwężenie do jednego, skręty w
lewo, jakieś skrzyżowanie (wówczas ograniczenie do 70 lub 60). Jak dla
mnie rozwiązanie idealne. Jedzie się normalnie około 100-110max, nikt
się nie frustruje jak musi się wlec za dymiącą betoniarą z prędkością 40
a jeśli nawet to przez chwilę, bo za moment jeden pas zamieni się w dwa.
Dlaczego nie można tak pomalować innych dróg?
pozdrawiam
mario