  • 61. Data: 2011-06-18 09:05:09
    Temat: Re: Kilka filmików o ... na drodze
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 17 Jun 2011 15:15:57 +0200, Tomek

    > http://www.youtube.com/watch?v=Khk57uw3xz4

    Zachowałeś się jak Trzpion. heheh

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 62. Data: 2011-06-18 12:03:33
    Od: Excite <n...@n...bedzie.pl>

    > ale pytanie czy bylo coś
    > namalowane przed rondem, bo faktycznie sytuacja chyba nie jest
    > jednoznaczna.

    Nawet jeśli nie było znaków poziomych to jadąc jezdnią jednokierunkową
    musi zbliżyć się do jej lewej krawędzi gdy chce skręcić w lewo.

  • 63. Data: 2011-06-18 13:07:48
    Od: "gazeta.pl" <6...@O...PL>

    > musi zbliżyć się do jej lewej krawędzi gdy chce skręcić w lewo.

    Ale on nie skrenca w lewo ino wjezdza na rądo (są znaki o ruchu okrężnicy)

    Ania

  • 64. Data: 2011-06-18 13:14:22
    Od: Excite <n...@n...bedzie.pl>

    W dniu 2011-06-18 13:07, gazeta.pl pisze:
    > Ale on nie skrenca w lewo ino wjezdza na rądo (są znaki o ruchu okrężnicy)

    Wykonuje zmianę kierunku jazdy na skrzyżowaniu. Rondo to również
    skrzyżowanie.

  • 65. Data: 2011-06-18 13:49:31
    Od: "gazeta.pl" <6...@O...PL>

    > Wykonuje zmianę kierunku jazdy na skrzyżowaniu. Rondo to również
    > skrzyżowanie.

    Absolutnie nie twwierdzem inaczej. Skrzyżowanie specyficzne nak torym
    obowiazuje roch okrerznicy. Co oznacza ze przy 2 pasach w szczegolnosci
    mozesz drugim/prawym pasem jeździć dookoła (wlewo) o ile inne znaki nie
    zabryniajo. Elementarny PORD niestety.....\

    Gosia

  • 66. Data: 2011-06-18 14:14:38
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Excite,

    Saturday, June 18, 2011, 1:14:22 PM, you wrote:

    > Wykonuje zmianę kierunku jazdy na skrzyżowaniu. Rondo to również
    > skrzyżowanie.

    Rondo to droga ze skrzyżowaniami, na których można skręcić tylko w
    prawo. Jazda drogą zgdnie z jej przebiegiem nie wymaga sygnalizacji,
    skręt w prawo w inną drogę wymaga.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 67. Data: 2011-06-18 14:35:55
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    W dniu 2011-06-17 21:55, MZ pisze:

    > Tak samo zresztą jest np. pod wiaduktem na Żwirki i Wigury/Hynka, gdzie
    > jadąc od centrum i skręcając w lewo w kierunku Galerii Mokotów też
    > często korkuje się, mimo że prawy pas pozostaje pusty, bo wszyscy się
    > próbują wcisnąć na środkowy i lewy. I często zwłaszcza autobusiarze i
    > złotówy skręcają tam w lewo na ten skrajny prawy z pasa do jazdy na
    > wprost w kierunku lotniska. Myślę że takich przykładów można znaleźć więcej.

    A proszę bardzo - to samo rondo o którym piszesz, jadąc od janek
    chce skręcić w lewo , a że ruch tirowy też tam idzie - jak sie
    tiry nie ustawią obok siebie a ustawią się gęsiego - rondo
    opuszczą tylko 2pojazdy ... znam to z około 3 w nocy bo
    regularnie o tej porze tam jeżdżę ... jeszcze dodatkowo mniej
    pojazdów się zmieści bo tirmeni często zakładają, że o 3 w nocy
    zara sto tramwajów ich zaatakuje i dopóki nie zaświeci się
    zjazdowe zielone - stoją przed torami. Zawsze objeżdżam wtedy
    taki zatwardzenie prawym, i ustawiam się na skrajnie prawym
    (którego żaden tir nie zajmie bo za rondem ten pas się kończy)
    ... Za dnia jednak przy dużo większym ruchu prawdopodobieństwo
    spotkania kogoś kto tak alergicznie zareaguje, jak nasz
    hollyłódowiec jest znaczne. Jednak nie stresuję się z pewnych
    względów (OC+AC). Ja mam czas i mnie jeszcze za to płacą :)

    --
    Jak ja kurwa nienawidzę PH (DH) z parametrem PAR niższym niż 50 %
    KURWA !!!

  • 68. Data: 2011-06-18 16:27:07
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Sat, 18 Jun 2011 13:14:22 +0200, Excite napisał(a):

    > Wykonuje zmianę kierunku jazdy na skrzyżowaniu. Rondo to również
    > skrzyżowanie.

    A twój rozmówca to również Kolina

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.

  • 69. Data: 2011-06-18 17:09:11
    Od: Shrek <lskorupka@wirtualna>

    W dniu 2011-06-17 19:38, Waldek Godel pisze:

    > po czym wnosisz drogi Watsonie? Pisali w Bravo Girl?

    Art. 22. 1. Kierujący pojazdem może zmienić kierunek jazdy lub zajmowany
    pas ruchu tylko z zachowaniem szczególnej ostrożności.
    2. Kierujący pojazdem jest obowiązany zbliżyć się:
    1) do prawej krawędzi jezdni - jeżeli zamierza skręcić w prawo;
    2) do środka jezdni lub na jezdni o ruchu jednokierunkowym do lewej
    jej krawędzi - jeżeli zamierza skręcić w lewo.

    Niby jest kretyński znak "ronda", gdzie żadnego ronda nie ma, ale to
    chyba nie zmienia sytuacji. Chyba, że znajdziesz odpowiedni przepis, to
    się chętnie douczę.

    Swoją drogą nie ma tam przypadkiem oznakowania pionowego z oznaczeniem
    które pasy do czego?

    Shrek.

  • 70. Data: 2011-06-18 17:35:02
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Sat, 18 Jun 2011 17:09:11 +0200, Shrek napisał(a):

> [...]
    >
    > Niby jest kretyński znak "ronda", gdzie żadnego ronda nie ma, ale to
    > chyba nie zmienia sytuacji. Chyba, że znajdziesz odpowiedni przepis, to

    Ależ właśnie zmienia - oni jadą już po rondzie, które ma trzy pasy dookoła
    i brak wyraźnego oznakowania zjazdów. A to oznacza, że jadąc lewym pasem
    powinieneś skręcać na lewy pas, jadąc środkowym możesz skręcać na środkowy
    pas i nawet z prawego pasa można jechać na prawy pas.
    Co z kolei oznacza, że yaris zmieniał pas na rondzie ze środkowego na
    prawy, a nagrywający zmieniał dwa pasy - z lewego na prawy, przy okazji
    zajeżdżając yarisowi drogę.
    Oznakowanie faktycznie głupie, ale ponieważ jest znak - to jest rondo.
    Sprawy sporne rozstrzygnie sędzia na procesie. Ale kierowca Yarisa w razie
    stłuczki z nagrywającym film miałby zdecydowanie większe szanse - nie
    naruszył żadnego przepisu, nikomu nie zajechał drogi, nie przejechał linii
    ciągłej, pas nie był oznakowany jako pas tylko do jazdy na wprost.

    Oprócz tego zauważ łaskawie, że nawet GDYBY to NIE było rondo, to ściśle
    trzymając się cytowanych przepisów, zablokowałbyś wszelkie skręty z drogi
    jednokierunkowej zbudowane w ten sposób, że skręca więcej niż jeden pas.
    Spójrz - pierwszy z brzegu przykład z google:
    http://maps.google.com/maps?f=q&hl=pl&q=warszawa&ie=
    UTF8&hq=&hnear=Warszawa,+Mazowieckie,+Polska&ll=52.2
    13373,21.021628&spn=0.000578,0.001367&t=h&z=20
    wyraźnie skręt w lewo z dwóch pasów na środku, jezdnia identycznie
    jednokierunkowa. Oznakowanie poziome wyraźnie pokazuje możliwość skrętu w
    lewo z lewego oraz środkowego pasa (czyli sytuacja podobna jak na filmiku,
    jedyna różnica to brak znaków poziomych na środkowym pasie na filmie).