-
21. Data: 2011-10-13 01:05:45
Temat: Re: Key free w fordach...
Od: " Michał" <m...@W...gazeta.pl>
Pa_blo <i...@M...PYLY> napisał(a):
> .... i pomyslec, ze 10 lat temu, tego typu "bajery" byly wylacznie w autach
> najwyzeszej klasy (np S, SL i CL klasa). Wiadomo, ze elektronika tanieje i
> takie ulatwiacze zycia beda sie pojawiac w tanszych wunalazkach... Pytanie
> tylko co jeszcze zastosuja w owczesnych wypasach aby kupujacy poczul sie
> wyjatkowo?!
>
> Zakladamy, ze silniki kosztujace setki kzl w C klasie sa raczej produktem
> niszowym... i raczej niepozadanym dla normalnych uzyszkodnikow...
>
> Jakie sa Wasze typy ?
7 letnie (2004) malutkie citoreny (jeszcze przed modelem C6)
miały rozpoznawanie mowy i tego typu duperele + radary + łopatki f1
tak te bezkluczykowce były w S-kach, renówkach tam jeszcze były radary itp
10 lat temu, pamiętały po kartach ustawienia lusterek foteli itp..
z 10 lat temu w jakiś Stilo było już całkiem naprane elektroniki,
duży ekran, sterowanie prawie wszystkim (czyli prawie niczym bo fiat)
z tego, i to przy małych silnikach ala 2.4 litra
pozdrawiam.
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
-
22. Data: 2011-10-13 08:54:16
Temat: Re: Key free w fordach...
Od: "PaweL" <l...@i...pl>
pracuje toto na 433MHz
Wszystkie tego typu duperele pracują na 432MHz - to częstotliwość
przydzielona urzędowo. Immobilisery pracują z reguły na 125kHz. Takie sa
regulacje prawne w Europie.
Paweł
-
23. Data: 2011-10-13 10:28:38
Temat: Re: Key free w fordach...
Od: wchpikus <w...@w...wp.pl>
Witam!
> z 10 lat temu w jakiś Stilo było już całkiem naprane elektroniki,
> duży ekran, sterowanie prawie wszystkim (czyli prawie niczym bo fiat)
> z tego, i to przy małych silnikach ala 2.4 litra
Prawie wszystkim to znaczy:
- wszystkie szyby
- siedzenia
- ogrzewanie i klima
- oswietlenie (wraz z przygasajacym oswietleniew wnetrza)
- dach (jak ktos mial skywindow)
- bagaznik (otwieranie zamka)
- centralny
- wspomaganie elektryczne
- lusterka elektryczne
Faktycznie, prawie niczym..:)
-
24. Data: 2011-10-13 10:34:11
Temat: Re: Key free w fordach...
Od: "Pabl_o" <n...@s...pl>
Użytkownik "PaweL" <l...@i...pl> napisał w wiadomości
news:j7625g$fcc$1@usenet.news.interia.pl...
> pracuje toto na 433MHz
>
> Wszystkie tego typu duperele pracują na 432MHz - to częstotliwość
> przydzielona urzędowo. Immobilisery pracują z reguły na 125kHz. Takie sa
> regulacje prawne w Europie.
>
Kupilem kiedys na allegro amatorskie radiopowiadomienie. Pracuje toto na tej
samej czestotliwosci. Odleglosc jaka mialo obsluzyc to chyb z 8 km przez
las. Pewnego dnia testowalem zasieg i na swojej chalupie zamontowalem
wlaczony nadajnik. Pech chcial, ze zrobilem to w godzinach powrotow z
pracy... Oczywiscie wielka afera, bo zaden z sasiadow nie mogl
otworzyc/zamknac samochodow bram do garazy i bram do posesji.
Cala miejscowos zostala "sparalizowana" :)
--
Picasso
-
25. Data: 2011-10-13 10:38:29
Temat: Re: Key free w fordach...
Od: "Pabl_o" <n...@s...pl>
Użytkownik "Sebastian Biały" <h...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
news:j74gmd$ljo$1@news.onet.pl...
>
> I pomyśleś że środki techniczne do takich bajerow znamy od 30 lat. Ehhh,
> elektronika samochodowa zawsze na topie.
>
I pomyslec, ze nie bylo to stosowane na szeroka skale... ciekawe dlaczego?!
Moze jednak procz paru elementow elektronicznych potrzeba calej otoczki do
wdrozenia ?
>
> Światełko przygasające płynnie po zamknięciu drzwi. Nie do wykonania w
> tańszych samochodach ze względu na kosmiczną komplikację elektroniki i
> ogromne koszta.
Good feature... ale to troche za malo dla kogos kto kupuje bryczke kilka
razy drozsza od przecietnej. Chodzilo mi raczej o to co producenci moga
zaproponowac w autach z wyzszej polki skoro takie fjuczery pojawiaja sie w
gownianych dupowozach.
--
Picasso
-
26. Data: 2011-10-13 11:54:45
Temat: Re: Key free w fordach...
Od: "kądąwanie \"frąm\" ę" <n...@n...pl>
Dnia 2011-10-12 22:01, *bratPit* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby
odpisać:
>>> Jakie sa Wasze typy ?
>>
>> Światełko przygasające płynnie po zamknięciu drzwi. Nie do wykonania w
>> tańszych samochodach ze względu na kosmiczną komplikację elektroniki i
>> ogromne koszta.
>
> bo wiesz, to nie jest takie proste jak nam się wydaje, w motoryzacji nie
> uznają półśrodków, od razu walą z grubej rury i musi być magistrala CAN,
> modulacje PWM, sensory, transmisje bezprzewodowe i huk wie co jeszcze...
> ;-)
Niby racja, ale taka Astra II potrafiła mieć taki bajer bez CAN :)
Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak - Insignia '11 HB 2.0 CDTI, PMS edition
President Herbert *old* on board :)
kolczan( a t )dronet(kropek) p l
PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++
-
27. Data: 2011-10-13 12:30:40
Temat: Re: Key free w fordach...
Od: Marcin Kiciński <m...@g...com>
On 12 Paź, 21:51, Sebastian Biały <h...@p...onet.pl> wrote:
>
> W Seicento nie przygasa. Być może Skoda posiada nowoczesne technologie
> NASA i niemożliwe stalo się możliwe.
Przygasało w Punto z 2000 roku i przygasa w obecnym GP.
Pozdrawiam
MK
-
28. Data: 2011-10-13 17:17:55
Temat: Re: Key free w fordach...
Od: ptoki <s...@g...com>
On Oct 12, 2:46 pm, "PaweL" <l...@i...pl> wrote:
> > ... i pomyslec, ze 10 lat temu, tego typu "bajery" byly wylacznie w autach
> > najwyzeszej klasy ...
>
> 8 lat temu wszedł do sprzedaży nowy Nissan Micra, dostępny z systemem
> bezkluczykowym.
> 11 lat temu Laguna miała otwieranie drzwi bez dotykania kluczyka/pilota.
>
> Nowość Forda to już staroć w motoryzacji.
Jaka nowosc?
Ford to mial przynajmniej w 2007 (bo z tego rocznika czytalem
instrukcje focusa) a pewnie i sporo wczesniej.
Ale widac niezbyt sie przyjelo bo nadal niezbyt popularne...
-
29. Data: 2011-10-13 17:57:37
Temat: Re: Key free w fordach...
Od: Sebastian Kaliszewski <s...@r...this.informa.and.that.pl>
Sebastian Biały wrote:
> On 2011-10-12 19:47, Krzysiek Z. wrote:
>>> Światełko przygasające płynnie po zamknięciu drzwi. Nie do wykonania w
>>> tańszych samochodach ze względu na kosmiczną komplikację elektroniki i
>>> ogromne koszta.
>> W Fabii "golasie" z 2004r. tak przygasało.... :)
>
> W Seicento nie przygasa. Być może Skoda posiada nowoczesne technologie
> NASA i niemożliwe stalo się możliwe.
To jest w ruskich Nivach od 1977 roku. No ale Ruskie pierwsze w kosmos poleciały :)
pzdr
\SK
--
"Never underestimate the power of human stupidity" -- L. Lang
--
http://www.tajga.org -- (some photos from my travels)
-
30. Data: 2011-10-13 18:01:43
Temat: Re: Key free w fordach...
Od: Artur Maśląg <f...@p...com>
W dniu 2011-10-13 17:57, Sebastian Kaliszewski pisze:
> Sebastian Biały wrote:
>> On 2011-10-12 19:47, Krzysiek Z. wrote:
>>>> Światełko przygasające płynnie po zamknięciu drzwi. Nie do wykonania w
>>>> tańszych samochodach ze względu na kosmiczną komplikację elektroniki i
>>>> ogromne koszta.
>>> W Fabii "golasie" z 2004r. tak przygasało.... :)
>>
>> W Seicento nie przygasa. Być może Skoda posiada nowoczesne technologie
>> NASA i niemożliwe stalo się możliwe.
>
> To jest w ruskich Nivach od 1977 roku. No ale Ruskie pierwsze w kosmos
> poleciały :)
Szkoda tylko, że nie wróciły, ale to inna para kaloszy...